Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A2 |
Deseño de novas especies químicas e materiais con propiedades determinadas. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A4 |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica. |
A5 |
Capacitación para o deseño de vías de síntese e retrosíntese de novos compostos. |
A11 |
Coñecer as distintas técnicas experimentais e computacionales orientadas á caracterización de mecanismos de reacción. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C5 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos para o estudo da estrutura, as propiedades e a reactividad de compostos orgánicos e organometálicos. Coñecer e aplicar as técnicas básicas da química computacional no estudo da estrutura, as propiedades e os procesos de reacción dos compostos orgánicos e organometálicos |
AM1 AM3 AM4 AM11
|
BM1 BM2 BM4 BM6
|
CM6 CM9
|
Capacitación para o deseño de vías de sínteses e retrosíntesis baseadas no emprego de reactivos organometálicos. |
AM2 AM5
|
BM3
|
CM3 CM5 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Estrutura, reactividad e modelización computacional dos compostos orgánicos |
1.1 Estereoquímica e análise conformacional. 1.2 Métodos computacionais: mecánica molecular, métodos semiempíricos e métodos ab initio. 1.3 Efectos estereoelectrónicos e reactividad, regras de Baldwin, Ecuación de Winstein-Holmes e Principio de Curtin-Hammett |
Tema 2: Química Organometálica |
2.1 A química organometálica en síntese orgánica: fundamentos e mecanismos de reacción; 2.2 Reaccións de acoplamento; 2.3 reaccións de inserción, adición eletrofílica e carbonilação de alcenos e alcinos; 2.4 Reaccións de carbenes; 2.5 Reaccións de activación do C-H |
Prácticas |
Aplicación de técnicas computacionais ao estudo da estrutura, propiedades e reactividade de compostos orgánicos e/ou organometálicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A11 C5 |
12 |
0 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A5 A11 B1 B2 B6 C6 |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
A11 B1 B2 B6 C3 C6 |
0 |
20 |
20 |
Seminario |
A3 A4 A5 B2 B3 B4 B6 C3 C5 C9 C11 |
2 |
16 |
18 |
Proba obxectiva |
A5 B2 |
2 |
10 |
12 |
Presentación oral |
A3 A4 A11 B1 B2 B4 C11 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos contidos fundamentais do programa mediante explicacións teóricas e exemplos prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Análise e resolución dos problemas seleccionados polo profesor, mediante a utilización de métodos computacionais. |
Traballos tutelados |
Elaboración dun informe sobre a predición e/ou interpretación da reactividad de compostos orgánicos con especial atención á utilización de metodoloxías computacionais |
Seminario |
Exporanse exercicios relacionados cos contidos de química organometálica e solucionaranse nos seminarios. Os estudantes deberán realizalos por escrito, entregalos o profesor e expolos durante o seminario |
Proba obxectiva |
Resolución de exercicios sobre química organometálica análogos a os traballados nas sesiones de seminario |
Presentación oral |
Exposición do traballo tutelado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Seguimento e orientación durante (a) a elaboración do informe sobre o estudo computacional da estrutura e reactividad dos compostos orgánicos e/ou organometálicos; (b) a resolución dos exercicios expostos nos seminarios en sesións individuais no horario de tutorías do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A3 A4 A5 B2 B3 B4 B6 C3 C5 C9 C11 |
Valorarase o traballo realizado na resolución dos problemas propostos sobre química organometálica, mediante a entrega destes e a exposición de resultados. |
20 |
Proba obxectiva |
A5 B2 |
Valorarase as solucions a os exercicios plantexados sobre química organometálica |
30 |
Traballos tutelados |
A11 B1 B2 B6 C3 C6 |
Valorarase a elaboración do traballo de revisión bibliográfica e modelización computacional dalgún sistema de interese para o alumno. |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A5 A11 B1 B2 B6 C6 |
Avaliación continua do traballo no onde se terá en conta o interese e a actitude do alumno, a destreza alcanzada na utilización das ferramentas informáticas para a modelización molecular e a cantidade e complexidade dos sistemas modelizados. |
10 |
Presentación oral |
A3 A4 A11 B1 B2 B4 C11 |
Avaliación da exposición oral correspondente ao traballo de modelización computacional. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás actividades programadas é obrigatoria. Excepcionalmente, no caso de que o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar todas as probas de avaliación continua (prácticas, seminarios e presentación oral), o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non prexudicar a súa cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Foresman, J. B.; Frisch, A. (1996). Exploring Chemistry with Electronic Structure Methods. Pittsburg, PA: Gaussian
Jensen, Frank (2017). Introduction to Computational Chemistry. Wiley
Robinson, M. J. T (). Organic Stereochemistry. Oxford: University Press
Bates, R. (). Organic Synthesis using Transition Metals Second edition . Blackwell
Eliel, E. L (). Stereochemistry of Organic Compounds. New York: Wiley
Hegedus, L. S. (). Transition Metals in the Synthesis of Complex Organic Molecules. Mill Valley: University Science Books |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 dá "Declaración Ambiental dá Facultade de Ciencias (2020)", vos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. |
|