Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A18 |
Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais. |
A19 |
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C2 |
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Análise económica da sustentabilidade ambiental. Interpretación da información relevante para o deseño e a instrumentación de políticas de sustentabilidade, tanto no eido do sector público coma no da empresa privada. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Estudo das técnicas para avaliar a sustentabilidade ambiental de proxectos e políticas. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Capacidade analítica e de síntese para a interpretación e resolución de problemas de xestión ambiental dende unha perspectiva económica. |
AC1 AC18 AC19
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC8
|
CC2 CC4 CC6 CC7 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Economía e Medioambiente |
1.1. Conceptos xerais de Economía
1.2. Actividade económica e medioambiente
1.3. Política económica medioambiental
1.4. Economía circular |
Tema 2. Os proxectos de investimento ambientais: Elementos básicos |
2.1. A necesidade de valoración de proxectos
2.2. Elementos básicos dun proxecto de investimento
2.3. Investimento e finanzamento
2.4. A taxa de desconto
2.5. Características diferenciais dos proxectos ambientais |
Tema 3. Criterios clásicos de avaliación de investimentos |
3.1. Introdución
3.2. O Prazo de Recuperación do Investimento (PR)
3.3. O Valor Actual Neto (VAN)
3.4. O Tipo Interno de Rendabilidade (TIR)
3.5. As condicións de risco e incertidume |
Tema 4. Análise multicriterio |
4.1. Fundamentos da análise multicriterio
4.2. Métodos de análise multicriterio
4.3. Métodos multicriterio basados en ponderacións
4.4. Método de xerarquías analíticas (AHP)
4.5. Método de sobreclasificación (ELECTRE)
4.6. Aplicacións medioambientais da análise multicriterio |
Tema 5. Valoración económica ambiental |
5.1. Fundamentos básicos: a DAP e a DAC
5.2. O método dos prezos hedónicos
5.3. O método do custo de desprazamento
5.4. O método de valoración continxente |
Tema 6. Análise Custo Beneficio (ACB) |
6.1. Fundamentos básicos
6.2. Identificación de custos e beneficios
6.3. Valoración de custos e beneficios
6.4. Criterios de decisión |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A18 B2 C9 |
2 |
5 |
7 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
12 |
30 |
42 |
Short answer questions |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
Case study |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
4 |
16 |
20 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación ampla da materia con exposición de contidos da mesma, material a empregar e fórmula de avaliación. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos básicos do programa da materia. Puntuaráse a asistencia dos alumnos ás sesións maxistrais. |
Short answer questions |
Proba de respostas breves sobre o contido teórico da materia |
Case study |
Análise de casos prácticos relacionados cos contidos da materia e de lecturas destinadas á comprensión dos contidos teóricos da materia. Estos estudos incluirán un cuestionario que os alumnos deberán responder en clase e puntuarán para a calificación final. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Introductory activities |
Short answer questions |
|
Description |
A atención persoalizada ten un carácter integral referida tanto ós contidos teóricos como prácticos da materia. En consecuencia todas as metodoloxías inclúen dita atención persoalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
Valoraráse a participación en clase dos alumnos |
20 |
Case study |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
Valoraráse a entrega de casos prácticos. Poden ser casos reais ou ficticios, que requirán a lectura e análise de fontes documentais e/ou o emprego de ferramentas prácticas desenvolvidas na aula para enfrontar situacións nas que os aspectos ambientais son relevantes |
50 |
Short answer questions |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 |
Proba sobre os contidos das sesións maxistrais. |
30 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia será preciso obter 5 puntos en total, sin que sexa preciso obter nungún mínimo en cada unha das partes con puntuación na avaliación final. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non presentado aqueles alumnos que non participasen na avaliación continua de actividades realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 20 %. A avaliación da convocatoria de segunda oportunidade realizarase cos mesmos criterios, e o mesmo aplicárase no caso de convocatorias adiantadas, adaptándose ao calendario establecido pola facultade. En todo caso, poderáse acadar o 100% da cualificación. Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa de asistencia, agás para as datas aprobadas no que compete a probas obxectivas, para as restantes actividades avaliables acordarase, de ser necesario, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. Está prohibido o acceso á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. O alumno deberá demostrar a súa personalidade, cando se lle requira, de acordo coa normativa vixente. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, como por exemplo plaxio, implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida nas outras actividades de avaliación da convocatoria
|
Sources of information |
Basic
|
Edwards-Jones, G. et al. (2000). Ecological Economics. Oxford. Blackwell Science
Field, B. C. y Field, M.K. (2003). Economía Ambiental. Madrid. McGraw-Hill
Labandeira, X; León, C.J. y Vázquez, M.X. (2007). Economía ambiental. Madrid. Pearson Prentice Hall
Pearce, D.W. y Turner, R.K. (1995). Economía de los recursos naturales y del medio ambiente. Madrid. Celeste Ediciones
Bioemprende (2011). Guía de valoración económico-financiera de proyectos biotecnológicos. Santiago de Compostela, BIC Galicia
Comisión Europea - DX Política Rexional (2003). Guía del Análisis Costes-Beneficios de los proyectos de inversión. Bruselas, Dirección Xeral de Política Rexional Comisión Europea
Portal, A. et al. (2013). Introducción a las finanzas empresariales. Madrid. Pirámide
Riera, P. et al. (2008). Manual de Economía Ambiental y de los Recursos Naturales. Madrid, Paraninfo
Munda, G. (2008). Social multi criteria evaluation for a sustainable economy. Berlin. Springer
Romero, C. (1993). Teoría de las decisiones multicriterio. Conceptos, técnicas y aplicaciones. Madrid, Alianza Editorial |
Aclaración importante sobre a bibliografía: Ademáis dos textos indicados nas referenzas bibliográficas básicas, que en maior ou menor medida se utilizarán nas clases teóricas da materia, para o estudo de casos e para os exemplos concretos das clases teóricas, utilizaránse outros textos procedentes de libros, artigos especializados, informes, e textos lexislativos que se proporcionarán ós alumnos para que podan realizar as tarefas propostas en ditos estudos de caso e para seguir as clases expositivas. Podería ademáis incorporarse á bibliografía algún novo texto se se considera necesario para poder mellorar a docencia expositiva dos temas publicados no intre de elaborar esta guía docente ou cando o transcorrer das clases requira algunha aportación bibliográfica que non está contida nas referenzas básicas. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|