Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A5 |
CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais |
A6 |
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 – Innovar en espazos e áreas do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito empresarial |
B8 |
CG3 – Avaliar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e da investigación química |
B9 |
CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
C5 |
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Adquisición completa dos aspectos relacionados coa xestión de calidade nos laboratorios de ensaio e calibración baixo o cumprimento da Norma UNE-EN-ISO/IEC 17025, tanto desde un punto de vista teórico coma práctico, co obxetivo principal de garantir a competencia técnica e a fiabilidade dos resultados analíticos. Para iso, deben coñecerse, tanto requisitos de xestión coma requisitos técnicos que inciden sobre a mellora da calidade. |
AM1 AM6 AM9
|
BM5 BM6 BM10 BM12
|
CM1 CM2 CM4 CM5
|
Capacitar o alumno para establecer un plan de xestión de equipos, mantemento, verificación e redactar os procedementos de calibración segundo os requisitos da norma UNE-EN-ISO/IEC 17025, co correspondente cálculo de incertidumbres |
AM2 AM5
|
BM8 BM9
|
|
Adquirir a capacidade e habilidades para validar procedementos de ensaio físico-químico e coñecer a incerteza asociada, de acordo cos requisitos que establece a norma UNE-EN- ISO/IEC 17025 |
|
BM11
|
CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á calidade. |
|
Tema 2. Ferramentas en calidade e xestión de riscos |
|
Tema 3. Acreditación no Laboratorio analítico. Norma 17025 |
|
Tema 4. Metroloxía e trazabilidade |
|
Tema 5. Xestión de equipos |
|
Tema 6. Metodoloxías analíticas e calidade |
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 A9 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 |
6 |
17.5 |
23.5 |
Proba mixta |
B5 |
1.5 |
10 |
11.5 |
Estudo de casos |
A5 A6 C4 C5 |
0 |
1 |
1 |
Presentación oral |
B5 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B10 |
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Resolución de problemas e casos prácticos, individuais, ou en grupo |
Proba mixta |
O exame final incluirá tanto elementos de tipo teórico como de tipo práctico (resolución de casos) asociados ás actividades desenvolvidas nas clases expositivas e nos seminarios |
Estudo de casos |
Realización de traballos e informes escritos |
Presentación oral |
Exposición oral |
Sesión maxistral |
Clases expositivas |
Atención personalizada |
|
Descrición |
As tutorías están programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. En xeral, cada alumno dispondrá de dúas horas por semestre. As actividades de control como exercicios dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría ou dos problenas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; ea presentación, presentación, discusión ou comentario feito traballo individual ou en pequenos grupos. En moitos casos, o profesor pode esixir que os estudantes entreguen os exercicios antes da celebración das clases. Estas entregas virán incluído no calendario de actividades a seren desenvolvidas polos alumnos ao longo do curso na Guía docente da disciplina correspondente. Participación nestas clases é obrigatoria. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 A9 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 |
Resolución de problemas e casos prácticos, individuais, ou en grupo. Incluese equi tambén avaliación continua mediante preguntas e cuestións e traballo presencial durante o curso. |
20 |
Proba mixta |
B5 |
O exame final incluirá tanto elementos de tipo teórico como de tipo práctico (resolución de casos) asociados ás actividades desenvolvidas nas clases expositivas e nos seminarios. |
60 |
Estudo de casos |
A5 A6 C4 C5 |
Realización de traballos e informes escritos |
10 |
Presentación oral |
B5 |
Exposición oral |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación desta materia farase mediante avaliación continua combinada cun exame final. O exame final terá carácter presencial. A data de realización do exame será a quedetermine o centro. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios o probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións” A cualificación do/a alumno/a consistirá en dúas partes: - Avaliación continua (40%), que poderá constar á súa vez de: Resolución de problemas e casos prácticos, individuais, ou en grupo 15% Realización de traballos e informes escritos 10% Exposición oral 10% Avaliación continua mediante preguntas e cuestións e traballo presencial durante o curso: 5% - Exame final (60%) O exame final incluirá tanto elementos de tipo teórico como de tipo práctico (resolución de casos) asociados ás actividades desenvolvidas nas clases expositivas e nos seminarios. O criterio para a avaliación como "non presentado" é que o/a alumno/a non se presente ao exame final. Esixirase unha asistencia superior ao 80% do total das clases de carácter obrigatorio (expositivas, seminarios e titorías). É posible que os escenarios cambien ao longo do curso e que se alternen. Sen embargo, o programa da materia e a estrutura dos contidos e actividades non teñen porque verse modificadas por elo, de maneira que a avaliación descrita é válida para calquera dos tres escenarios que se contemplan como posibles ao longo do curso. No caso de que se detecte
plaxio, aplicarase a normativa da UDC. Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria, tratarase de incorporar
a perspectiva de xénero nesta materia. Traballarase para identificar e
modificar prexuicios e actitudes sexistas así como situacións de discriminación
por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas e fomentar
valores de respecto e igualdade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sagrado S., Bonet E., Medina M.J., Martín Y. (2004). Manual Práctico de calidad en los laboratorios. Enfoque ISO 17025. Ediciones AENOR
E. Prichard, V. Barwick (2007). “Quality Assurance in Analytical Chemistry”. Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
J.R. Evans, W. M. Lindsay (2007). Administración y control de la calidad. Wiley
D.H. Besterfield (2009). Control de calidad (8ª ed). México, Pearson-Prentice Hall
R. Compañó; , A. Ríos (2002). Garantía de la calidad en los laboratorios analíticos. Madrid, Síntesis
Pedro Pablo Morillas Bravo (2018). Guia para la aplicación de UNE-EN ISO/IEC 17025:2017. AENOR ediciones
W. Funk, V. Dammann, G. Donnevert (2007). Quality Assurance in Analytical Chemistry. Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas de xestión da industria química/610509132 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Mestrado/610509139 |
|
Observacións |
Os requisitos previos (recomendados) son ter realizado cursos básicos de Estatística Aplicada e Quimiometría ou outros equivalentes e a materia Sistemas de Xestión. Para aprobar a materia necesítase ante todo comprendela e manexar os conceptos correctamente. O simple esforzo memorístico non resulta nin axeitado nin suficiente. Recomendacións para a docencia telemática:
|
|