Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A5 |
Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals |
A6 |
Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals |
A9 |
Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research. |
B4 |
Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner |
B5 |
Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous. |
B6 |
Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship |
B8 |
Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research |
B9 |
Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects |
B10 |
Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession |
B11 |
Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity. |
B12 |
Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
C5 |
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
• Coñecer o proceso de implementación dun sistema de xestión, o seu mantemento e mellora, xa sexa de Calidade, Medio Ambiente, Seguridade e Saúde ocupacional ou unha combinación destes. |
AC5 AC6
|
BC8 BC10 BC12
|
CC4 CC5
|
• Coñecer o proceso de auditoría de sistemas de xestión, e os seus principios e prácticas, de acordo á norma ISO 19011. |
AC6
|
BC8 BC12
|
CC4 CC5
|
• Asimilar os conceptos fundamentais dos sistemas de xestión e comprender os obxectivos e requisitos das Normas de referencia. |
AC9
|
BC5 BC6
|
CC1
|
• Formar técnicos na implantación e mantemento de sistemas de xestión na empresa/industria química, xa sexan de Calidade, Medio Ambiente, Seguridade e Saúde ocupacional ou unha combinación de estes. |
AC5 AC6
|
BC4 BC8 BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3
|
• Formar auditores/as potenciais nos principios e prácticas de auditorías de sistemas de xestión, de acordo á norma ISO 19011. |
AC5 AC6
|
BC4 BC8 BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introdución. Aspectos e conceptos xerais. |
• Organización e estratexia empresarial
• Sistemas de xestión
• Acreditación e certificación |
Tema 2. Xestión de calidade: ISO 9001 |
• Calidade: concepto e evolución
• Modelo EFQM de Excelencia
• Custos da Calidade e da Non-Calidade
• Ferramentas da calidade
• Norma ISO 9001
|
Tema 3. Xestión ambiental: ISO 14001 e EMAS |
• Medio ambiente e sustentabilidade
• Sistemas de xestión ambiental: ISO 14001 e EMAS
• Ecoetiqueta
|
Tema 4. Xestión de prevención de riscos laborais: OSHAS 18001 |
• Introdución: Evolución e marco actual
• Obrigas
• Elementos chave dun sistema de xestión PRL
• Plan de prevención
• Riscos específicos
• Ferramentas
• Norma OHSAS 18001 |
Tema 5. Auditorías dos sistemas de xestión |
• Conceptos xerais e tipos de auditorías
• Etapas dunha auditoría
• Técnicas de auditoría
|
Tema 6. Integración de sistemas de xestión: Calidade, Medio Ambiente e Prevención. |
• Concepto e fundamentos
• Vantaxes e inconvenientes
• Diferencias e analoxías entre los sistemas
• Evidencias para un sistema integrado
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B10 C4 C5 |
12 |
30 |
42 |
Seminar |
A5 A6 A9 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
7 |
10 |
17 |
Supervised projects |
A5 A6 A9 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
2 |
12 |
14 |
Objective test |
A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C3 C4 C5 |
1 |
1 |
2 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminar |
Sesións interactivas relacionadas cos distintos contidos da materia con debates e intercambio de opinións co alumnado. Resolución de problemas e casos prácticos. |
Supervised projects |
Realización de traballos e informes escritos e Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) |
Objective test |
Exame de tipo mixto, con preguntas abertas e preguntas tipo test con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nas e sesións maxistrais, seminarios e solución de problemas. Sen material de consulta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
Haberá atención personalizada tanto nas actividades presenciais indicadas e titorías presenciais como por correo-e e Teams, sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A5 A6 A9 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
Resolución de problemas e casos prácticos, incluída a realización e exposición oral de traballos e e casos prácticos, e de informes por escrito |
20 |
Objective test |
A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C3 C4 C5 |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas. |
60 |
Supervised projects |
A5 A6 A9 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
Resolución de problemas e casos prácticos. |
20 |
|
Assessment comments |
Efectuarase un
seguimento continuo da aprendizaxe, mediante a realización de diferentes
actividades, traballos ou resolución de problemas. Esta avaliación continua
será a base para unha primeira puntuación que se corresponderá co 20 % da nota
final. O traballo das titorías en grupo será tamén avaliada, e a nota computará
como o 20 % da nota final. Ó finalizar as clases realizarase un exame con cuestiones
teórico-prácticas, que corresponderá ao 60 % da nota final. Será preciso un 30%
de nota mínima EN CADA PARTE para superar a materia. A asistencia ás
titorías de grupo é obrigatoria para superar a materia. As calificacións dos
traballos, actividades e titorías se comunicarán ó alumno antes do exame. O
sistema de avaliación será o mesmo para dúas oportunidades de exame. Non se
conservará ningunha nota entre convocatorias. Para obter a cualificación de
non presentado, o/a estudante non poderá ter participado en máis dun 20 % das
actividades avaliables programadas. En traballos tutelados e na proba obxectiva exixirase unha puntuación mínima do 30% para facer media. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na
materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación
obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria
extraordinaria.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Básica (manuais de referencia). Cristina Abril Sánchez, Antonio Enríquez Palomino e José Manuel Sánchez Rivero: Guía para la integración de sistemas de gestión
: calidad, medio ambiente y seguridad y salud en el trabajo FC Editorial e Laborprex
auditores, 2010. Andrés Pastor Fernández, Manuel Otero Mateo, José María Portela Núñez, José Luis Viguera Cebrián, David Repeto García:
Sistemas integrados de gestión, Servicio de Publicacións da Universidade de
Cádiz, 2013. Signatura: 331-1017 (Ubicación: Económicas). César Camisón, Sonia Cruz e Tomás González: Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas, Pearson
Educación, 2006. ISBN (electrónico) 84-8322-256-6. Texto dispoñible via biblioteca UDC. Normas UNE
dispoñibles online na Base de Datos AENORmás (via biblioteca UDC) |
Complementary
|
|
José María Alonso, Pedro Provedo: Gestión de la calidad 3ª ed, Santillana, 2005. Eladio Romero González, Evaluación y gestión medioambiental para planes, programas y proyectos de ingeniería. Universidad de Sevilla, 2015. Enrique Claver Cortés et al.: Gestión de la calidad y gestión medioambiental: fundamentos, herramientas, normas ISO y relaciones. 3ª ed. Pirámide, 2011. José Ignacio García Ninet et al.: Manual de prevención de riesgos laborales : seguridad, higiene y salud en el trabajo. 3ª ed. Atelier, 2012. Faustino Menéndez Díez: Higiene industrial : manual para la formación del especialista. 3ª ed. Lex Nova, 2004. Comisión Europea: Comunicación COM(2015) 614 final (2.12.2015): Cerrar el círculo: un plan de acción de la UE para la economía circular. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ES/ALL/?uri=CELEX:52015DC0614 European Environment Agency, EEA Report No 9/2014: Waste prevention in Europe - the status in 2013. https://www.eea.europa.eu/publications/waste-prevention-in-europe-2014. Ihobe: Estudios de Minimización de Residuos Peligrosos. Guía de apoyo. Herramienta Excel: https://www.ihobe.eus/publicaciones Ihobe: De la iso 14001 al emas. http://www.ihobe.net/Documentos/Eventos/Taller%20de%20la%20ISO%2014001%20AL%20EMAS%20(11_11_2009).pdf Lea-Artibai Ikastetxea: Evaluación de riesgos. UNIDAD DIDÁCTICA 01. Año 2009. Deposito-legal: BI-209-09. https://www.osalan.euskadi.eus/contenidos/informacion/fp_gaztetxoko/es_def/materiala/fp/d1_evaluacion_riesgos/ebaluacion_riesgos.pdf Asepeyo. Prevención de riesgos laborales en la Industria Química. 1ª edición, 2017: https://prevencion.asepeyo.es/wp-content/uploads/R1E17081-Gu%C3%ADa-Prevenci%C3%B3n-de-riesgos-en-la-industria-qu%C3%ADmica_Asepeyo.pdf Documentos Green Campus UDC: https://www.udc.es/gl/sociedade/medio_ambiente/GreenCampus/ |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
No caso de docencia telemática, será preciso dispoñer dun ordenador con
micrófono e cámara para a realización das actividades telemáticas que se
programen ó longo do curso.
Programa Green Campus
Facultade de Ciencias Para axudar a
conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da
"Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en
papel: - Non se empregarán
plásticos. - Realizaranse
impresións a dobre cara. - Empregarase papel
reciclado. - Evitarase a
realización de borradores. Gender perspective: As stated in
the different regulations for university teaching, the gender perspective is
incorporated in this subject, so non-sexist language must be used, bibliography
of authors from various genres will be used, student intervention in class will
be encouraged for male and female students... In addition, work will be done to
identify and modify prejudices and sexist attitudes and including action to
modify them and promote values of respect and equality. Attention will be paid
to detecting situations of discrimination based on gender and actions and
measures will be proposed to correct them. |
|