Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry. |
A5 |
Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals |
B4 |
Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner |
B5 |
Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous. |
B6 |
Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship |
B8 |
Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research |
B9 |
Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects |
B10 |
Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession |
B11 |
Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity. |
B12 |
Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento da función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
|
BC4 BC5 BC6 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC4
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico |
AC2 AC5
|
BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. O Dereito internacional público. |
O Dereito da Unión Europea. A protección interna. A Constitución e o Estatuto de Autonomía. Documentos normativos. Tratados, regulamentos, directivas, decisións e outros documentos comunitarios; leis e regulamentos estatais e autonómicos; ordenanzas municipais. Distribución de competencias: Estado, Comunidade Autónoma e Concellos. Procedementos de elaboración de normativa. Estrutura e publicación dos textos normativos |
Tema 2. A industria. |
Política industrial integrada e competitividade. Sectores industriais: industria forestal, industria téxtil, industria extractiva, construción naval, industria espacial, industria da defensa, turismo, comercio electrónico e servizos destinados ás empresas, produtos alimenticios. Industria química e clasificación da normativa: produtos químicos, calidade e seguridade industrial, medio ambiente. |
Tema 3. Lei de procedemento administrativo. |
Responsabilidade administrativa. Responsabilidade civil. Os instrumentos represivos. A disciplina e a inspección. O Dereito sancionador. |
Tema 4. Produtos químicos. |
Marco regulamentario de xestión das substancias químicas (REACH), Axencia Europea de Substancias e Preparados Químicos. Comercio internacional de produtos químicos perigosos e Convenio de Róterdan. Os deterxentes. Estratexia comunitaria en materia de alteradores endocrinos. Estratexia comunitaria sobre o mercurio. Exportación e almacenamento de mercurio. Praguicidas e biocidas. Os abonos. |
Tema 5. A industria e a tecnoloxía na política europea de seguridade e defensa. |
A política de seguridade e defensa da Unión Europea: misións e capacidades. Novos actores e regras de xogo. A incipiente política europea de armamento. O sector industrial da defensa en Europa. O novo marco da investigación e desenvolvemento. A transformación da industria. Retos e oportunidades. |
Tema 6. Saúde, hixiene e seguridade no traballo. |
Saúde e seguridade no lugar de traballo: normas xerais e estratexia comunitaria. Equipos, sinalización e cargas. Protección de grupos específicos de traballadores. Lugares de traballo. Axentes químicos, físicos e biolóxicos. Exposición: amianto, campos electromagnéticos, ruído, vibracións mecánicas, atmosferas explosivas, axentes químicos, radiacións ionizantes, radiacións ópticas artificiais, axentes carcinógenos e mutágenos. Sistema europeo para o rexistro dos transportistas de materiais radioactivos. Calidade industrial e normas. |
Tema 7. Dereito ambiental. |
Orixe e fontes do Dereito Ambiental. Os instrumentos de tutela ambiental. Instrumentos preventivos. Instrumentos económicos e voluntarios de tutela ambiental. Instrumentos complementarios. Instrumentos represivos. A tutela sectorial do medio. Aplicación á industria. A prevención e o control integrados da contaminación. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A5 B4 C3 |
2 |
2 |
4 |
Case study |
A2 B6 B8 B9 B10 |
2 |
2 |
4 |
Document analysis |
B11 B12 C1 C2 |
2 |
2 |
4 |
Speaking test |
B5 |
1 |
38 |
39 |
Guest lecture / keynote speech |
C4 |
12 |
12 |
24 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Realizaranse unha combinación de leccións maxistrais para explicar a teoría, intercalando supostos prácticos, comentarios de normas e de noticias da actualidade para ilustrar vos contidos teóricos e titorías obrigatorias. Para o seguimento das clases facilitaráselles aos alumnos selección de normas, noticias, documentación e estatísticas que se utilizan como material de apoio á docencia teórica. |
Case study |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Document analysis |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Speaking test |
O exame será final e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
Guest lecture / keynote speech |
Docencia expositiva sobre os contidos do programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
Case study |
Document analysis |
Speaking test |
|
Description |
Na avaliación global tamén se terá en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, nas titorías e nas demais actividades que se desenvolvan durante o curso, de tal modo que o profesor poida levar a cabo un seguimento personalizado do estudante. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
C4 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
10 |
Problem solving |
A5 B4 C3 |
As actividades dirixidas representarán o 50% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
20 |
Case study |
A2 B6 B8 B9 B10 |
As actividades dirixidas representarán o 50% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
5 |
Document analysis |
B11 B12 C1 C2 |
As actividades dirixidas representarán o 50% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
15 |
Speaking test |
B5 |
O exame final da materia supoñerá o 40% da nota total, e realizarase ao final do cuadrimestre, sobre a base da docencia impartida durante o curso e con apoio da bibliografía e da documentación relativa aos contidos da guía docente.
O exame será oral ou escrito e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
50 |
|
Assessment comments |
A cualificación do alumno, tanto na primeira como na segunda oportunidade, é unha media ponderada entre o rendemento do mesmo nas dúas partes que se avalían: exame e rendemento na aula (participación, traballo cooperativo e de investigación). A repartición da puntuación será en función dos rendementos obtidos no exame (40% da cualificación) e da súa participación en actividades e traballos propostas na aula (50%). Valorarase a asistencia e participación activa nas clases que se avaliará mediante un informe final do profesor (10%).
|
Sources of information |
Basic
|
LOZANO CUTANDA, B. (). Derecho Ambiental Administrativo. Madrid: Dyckinson
ÁLVAREZ, N. (2000). Hacia una nueva política industrial. DIANA Y CENTRO DE INVESTIGACIÓN PARA EL DESARROLLO A.C.
CESEDEN (2008). La industria y la tecnología en la política europea de seguridad y defensa.
OANTA, G.A. (2007). La Política de seguridad alimentaria en la Unión Europea. Valencia: Tirant lo Blanch
MUÑOZ MACHADO, A. (2013). La política industrial: Un reto de nuestro tiempo. Ediciones Díaz de Santos
ORTEGA GÓMEZ, M. (ED.) (2016). Las políticas de la Unión Europea en el siglo XXI. Barcelona: Bosch Editor
CALVA, J.L. (2007). Política Industrial manufacturera.
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Tirant lo Blanch |
Libro blanco de la política industrial, 2005 http://www.comunidad.madrid/publicacion/1132042984210 , Diario Oficial de Galicia https://www.xunta.gal/diario-oficial-galicia , Servidor do Boletín Oficial do Estado http://www.boe.es/index.php?lang=gl , Portal de derecho de la Unión Europea https://eur-lex.europa.eu/homepage.html?locale=es , Consulta Diario Oficial, jurisprudencia…. Página da Dirección General de Medio Ambiente de la Unión Europea https://ec.europa.eu/info/departments/environment_es , Página sobre a ecoetiqueta comunitaria para productos http://ec.europa.eu/environment/ecolabel/ , Página sobre o sistema comunitario de gestión y auditorías ambientales (EMAS) http://ec.europa.eu/environment/emas/index_en.htm , Servidor de la Consellería de Medio ambiente http://cmaot.xunta.gal/ , Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación http://mapa.gob.es/es/, Understanding REACH https://echa.europa.eu/regulations/reach/understanding-reach |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|