Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A5 |
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos de Física nas súas diferentes ramas: Mecánica e Termodinámica así como saber relacionar os conceptos físicos coa Química
|
A5 A12
|
B2
|
|
Aplicar os coñecementos teóricos á resolución de problemas de física, orientados a fenómenos químicos |
A3 A14 A15 A27
|
B1 B2 B4
|
C1 C3 C6
|
Aprender as técnicas básicas do Laboratorio de Física, así como aprender a medir e determinar magnitudes físicas fundamentáis como poden ser o calor específico, o número de moles, ... |
A1 A19 A20 A22 A23 A24
|
B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Introducción. |
Análise Dimensional. Análise vectorial. |
2.Cinemática. |
Conceptos de posición, velocidade e aceleración. Movemento Rectilíneo. Corpos en caída libre. Movemento de proyectís. Movemento Circular. |
3.Dinámica.
|
Forzas e interaccións. Primeira Lei de Newton. Segunda Lei de Newton. Masa e peso. Tercera Lei de Newton. Aplicacións das Leis de Newton. |
4. Estática |
Condicións de equilibrio. Principios da estática. Centro de masas. Centro de Gravidade. Momento de inercia. Problemas de Equilibrio. |
5. Mecánica de Fluidos. |
Densidad. Presión nun fluido. Flotación. Fluxo de fluidos. Ecuación de Bernoulli. Viscosidade e turbulencia. Fluidos reais. |
6.Conceptos básicos de termodinámica. Temperatura.
|
Sistemas Termodinámicos, Variables Termodinámicas. Equilibrio termodinámico. Proceso Termodinámico. Principio cero da termodinámica. Temperatura. Medida da Temperatura. Escalas e termómetros. |
7.Estudio dos gases. Ecuaciones de estado |
Gases ideais. Ecuación dun gas ideal. Gases reais. Ecuación de Van der Waals. Teoría cinética dos gases. |
8.Primer principio da termodinámica. |
Calor e traballo termodinámicos. Diagrama P-V. Efectos da transmisión de calor. Enerxía interna. Primer principio de la termodinámica. Transformacións de los gases ideales.
|
9.Segundo principio da termodinámica. |
Concepto de máquina térmica. Enunciados do Segundo Principio da Termodinámica. Ciclo de Carnot. Concepto de entropía. |
Prácticas de Laboratorio |
Determinación do equivalente en auga do calorímetro, calor especifico de sólidos e líquidos. Coeficiente de dilatación. Termómetro de gas a temperatura constante. Determinación da densidade dun líquido. Tensión superficial. Balanza hidrostática. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A24 B3 B4 B5 B6 B7 C3 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A12 A24 C6 |
25 |
50 |
75 |
Solución de problemas |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 A27 B1 B2 B4 C1 |
9 |
18 |
27 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A5 A15 B2 B3 |
2 |
4 |
6 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 B2 C1 |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Clases nas que se realizan prácticas de laboratorio, preténdese que o alumno/a aprenda a utilizar distinto instrumental de laboratorio, aprenda a calcular erros, e determinar datos mediante axustes de mínimos cadrados. Todo iso co fin de que adquira un sentido crítico que lle leve a unha análise científica do que está a realizar. Farase unha avaliación continua do traballo diario do laboratorio do alumno/a. |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos por parte do profesor con pouca interactuación do alumno. É eficaz para explicar temas complexos e transmitir información. |
Solución de problemas |
Clases de grupos de docencia interactiva nos que proponse exercicios, que o alumno/a ben individualmente ou en grupo resolve durante as sesións, en presencia do profesor. O profesor asi, en directo, pode observar as dificultades que cada alumno/a presenta na resolución de problemas. |
Proba obxectiva |
Ao longo do curso se realizarán 4 probas obxetivas ou controis de carácter presencial dos contidos impartidos nas sesións maxistral e de problemas. |
Proba mixta |
Proba teórico-práctica que permitirá avaliar os coñecementos adquiridos polo alumnado durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- Todos aqueles alumnos que o soliciten poderan ter un seguimiento do seu aprendizaxe da materia , ben individualmente como por parellas, que realizarase no horario de tutorías ás que xa ten dereito. Dita actividade terá lugar no despacho co obxetivo de dar resposta ás posibles dúbidas ou dificultades de aprendizaxe, formuladas directamente polo alumno/a.
- Á atención personalizada para aqueles alumnos/as que teñan recoñecido a dedicación a tempo parcial consisitirá na asisitencia (con horario flexible)a unha serie de citas no que o alumnado terá que resolver e defender unha serie de boletíns de problemas que se lle darán ó longo do curso. Deste modo, poderase facer un seguimento individual da evolución do alumno/a na materia co fin de detectar e subsanar todas aquelas dificultades que o alumno/a poda encontrar no desenvolvemento da mesma. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A24 B3 B4 B5 B6 B7 C3 |
A realización destas prácticas é OBRIGATORIA e polo tanto se non se realizan non se pode aprobar a materia.
Dado que a asistencia a todas as sesiones das prácticas de laboratorio é condición necesaria para ser avaliado, a non asistencia sen causa xustificada implica o non poder superar a asignatura. A realización das mesmas farase exclusivamente durante o calendario oficial previsto polo centro.
Puntuarase cun máximo de 1.5 puntos sobre o 10 da nota total.
O 1.5 repartirase do seguinte modo:
-1 punto corresponderase á avaliación do traballo diario no laboratorio. Para iso cada estudante de prácticas deberá entregar un guión cos resultados obtidos, de cada unha das prácticas que realice, que en total serán 5. Cada práctica terá un valor máximo de 0.2.
-0.5 puntos se corresponderán ca realización dun exame de prácticas que consistirá na repetición dunha das prácticas xa feitas. A realización do exame será condición NECESARIA para ser avaliado/a.
Con anterioridade á realización das prácticas darase unha sesión na aula para explicar erros, cálculos, axustes e análise de resultados que posteriormente se aplicarán no laboratorio. A non asistencia a esta clase, sen causa xustificada, suporá unha penalización na nota final de prácticas de 0.3 ptos
|
15 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 B2 C1 |
1ª oportunidade (Xaneiro)
A proba mixta terá un valor asignado de 4.5 ptos.
A nota final será a suma da nota da proba mixta (máx 4.5 pto) + prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto) + probas obxectivas (máx 4 pto) sendo imprescindible alcanzar unha puntuación de 5 puntos para superar a materia.
2ª Oportunidade (xullo):
A nota final da segunda oportunidade será consecuencia da suma da puntuación global de Prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto)+ proba mixta (8.5 pto). A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas é indispensable para aprobar a materia. Para superar a materia a suma de [(nota de prácticas (obrigatorias)) + (a proba mixta (sendo necesario alcanzar un mínimo de 4 puntos nesta última para que conte no cómputo global))] debe ser de 5 puntos.
|
45 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A5 A15 B2 B3 |
Constará de 4 probas obxetivas PRESENCIAIS de (máx 1 pto) que realizaránse ao longo do curso de modo presencial , examinándose de distintas partes da materia impartida. Ao ser evaluación continua non se repitirá ningunha destas probas fora do calendario establecido.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
1-1ª Oportunidade (xaneiro): A nota final da primeira oportunidade será consecuencia da suma da puntuación global de Prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto)+ proba obxetiva (4 pto) + proba mixta (4.5 pto). A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas é indispensable para aprobar a materia. Para superar a materia a suma de [(nota de prácticas (obrigatorias)) +( nota da proba obxetiva)+ (nota da proba mixta)] debe acadar unha calificación total de 5 puntos. 2ª Oportunidade (xullo): A nota final da segunda oportunidade será consecuencia da suma da puntuación global de Prácticas de laboratorio (máx 1.5 pto)+ proba mixta (8.5 pto). A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas é indispensable para aprobar a materia.Para superar a materia a suma de [(nota de prácticas (obrigatorias)) + (a proba mixta (sendo necesario alcanzar un mínimo de 4 puntos nesta última para que conte no cómputo global))] debe ser de 5 puntos.
2-A puntuación obtida nas prácticas de laboratorio conservarase para as oportunidades de xaneiro e xullo.
3- A realización
das prácticas é OBRIGATORIA e polo tanto se non se realizan NON se pode
aprobar a materia.
4-A calificación de NON PRESENTADO se reservara para aqueles alumnos que non se presenten a proba mixta oficial das oportunidades de xaneiro e xullo.
5- Todos aqueles alumnos que SE MATRICULEN A TEMPO PARCIAL ou teñan DISPENSA ACADÉMICA terán a siguiente valoración: a) As prácticas de laboratorio de carácter obrigatorio
(valor máximo 1.5 punto) b) A proba mixta (valor máximo de 8.5 puntos)
Para superar a materia a suma de nota de prácticas (obrigatorias) máis a proba mixta (sendo necesario alcanzar un mínimo de 4 puntos nesta última para que conte no cómputo global) debe ser de 5 puntos.
6-Se concederá a calificación de "matricula de
honra " prioritariamente ós alumnos que a obtiveron na primeira
oportunidade.
7-En calquera actividade avaliable a falta de honradez levará a cualificación de 0 na convocatoria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tipler Mosca (). Física. Reverte
Sears, Zemansky, Young y Freedman (varias ediciones). Fisica universitaria. Pearson addison wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Gettys, Keller y Skove (). Física clásica y moderna. McGraw Hill
S.M. Lea y J.R. Burke Edición (). Física, la naturaleza de las cosas. Paraninfo
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Problemas de Física. Tébar
Laura Abad Toribio, Laura Mª Iglesias (). Problemas Resueltos de Física General. Bellisco |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É convinte ter nocións de física e matemáticas a nivel de segundo de bacharelato, como son nocións básicas de derivación e integracíon así como de análise vectorial e xeometría. Ademáis sería convinte que o alumno tivese tido un contacto previo en temas como Mecánica é Temodinámica manexando conceptos como forzas, enerxías, calor, traballo... |
|