Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A11 |
Coñecer e deseñar operacións unitarias de Enxeñaría Química. |
A13 |
Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar os coñecementos da Química na identificación dos principais problemas medioambientais que afectan as augas, efluentes gaseosos e resíduos sólidos. |
A10 A13 A14 A16 A24 A25 A28
|
B1 B3 B7
|
|
Coñecer as tecnoloxías dispoñibles para abordar a contaminación da auga e da atmósfera, e da xestión de residuos sólidos. |
A7 A11 A13 A14 A15 A16 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5 C6 C8
|
Realizar un pequeno estudo relacionado con algún dos eidos que se abordarán nas clases teóricas |
A7 A19 A20 A21 A22
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á enxeñaría ambiental. |
Panorámica xeral da problemática ambiental e da súa xestión. |
Tema 2. Tratamento de augas residuais. |
Introdución. Procesos de tratamento físico. Fundamentos dos tratamentos biolóxicos. Tecnoloxías do tratamento biolóxico. |
Tema 3. Tratamento de efluentes gasosos. |
Introdución. Sistemas de eliminación de partículas contaminantes. Tecnoloxías de tratamento de gases e vapores contaminantes. |
Tema 4. Valorización e tratamento de residuos. |
Introdución. Clasificación de residuos. Valorización e xestión de residuos. Tecnoloxías de tratamento de residuos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A10 A13 A14 A19 A21 A25 A28 C2 C8 |
16 |
32 |
48 |
Solución de problemas |
A7 A11 A13 A14 A15 A16 A20 A21 A25 B1 B3 B4 B5 C2 |
7 |
17.5 |
24.5 |
Portafolios do alumno |
A14 A16 A20 A21 A22 A24 B6 C2 C5 C8 |
6 |
21 |
27 |
Proba mixta |
A13 A14 A16 A24 B2 B3 B7 C6 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesorado dos contidos teóricos da materia |
Solución de problemas |
Nestas sesións abordarase a resolución de exercicios prácticos relacionados co deseño de algún dos equipos empregados no tratamento dos contaminantes. |
Portafolios do alumno |
En cada un dos 3 bloques temáticos, o alumnado realizará, individualmente ou en grupo, un traballo baseado en artigos de investigación proporcionados polo profesorado, co obxecto de afondar nalgún dos aspectos tratados na aula. O último día de aula, de cada bloque, o alumnado fará unha breve exposición oral do traballo. |
Proba mixta |
Ao final do curso, nas datas previstas para elo, realizarase unha proba escrita que formará parte da avaliación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
O profesorado programará unha sesión específica en cada bloque temático para definir o traballo e resolver as dúbidas do alumnado respecto das actividades encomendadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A7 A11 A13 A14 A15 A16 A20 A21 A25 B1 B3 B4 B5 C2 |
Para a súa avaliación, se solicitará ao alumnado a realización e entrega dalgúns dos exercicios propostos. |
10 |
Portafolios do alumno |
A14 A16 A20 A21 A22 A24 B6 C2 C5 C8 |
O/A alumno/a terá que entregar un traballo en cada un dos bloques temáticos, baseado en artigos científicos proporcionados polo profesorado e facer unha breve exposición oral. Cada un destes traballos contabilizará un terzo da nota neste apartado (un 15% da nota global). |
45 |
Proba mixta |
A13 A14 A16 A24 B2 B3 B7 C6 |
Na proba, que terá lugar no período establecido de exames, valoraránse os coñecementos adquiridos polo alumno. |
45 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumno terá que acadar unha nota mínima de 4 sobre 10 na proba mixta, e unha cualificación global igual ou superior a 5 sobre 10. No caso de que o alumno non acade a puntuación mínima na proba mixta, aínda no caso de que a cualificación global sexa superior a 5 sobre 10, a materia figurará na acta como suspensa (4,5). Na segunda oportunidade só é posible mellorar a cualificación da proba mixta. Só os alumnos que non realicen ningunha das actividades avaliables terán a consideración de "non presentados". Os alumnos que sexan avaliados na segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas, dacordo coa normativa académica, non se cubríu na primeira oportunidade. No caso de alumnado con dispensa académica adoptaranse medidas adicionais para que o estudante poida superar a materia, flexibilizando os horarios de entrega de exercicios e presentación oral. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na oportunidade correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Deublein, D. and Steinhauser, A. (2008). Biogas from waste and renewable resources: an introduction. Wiley-VCH
Henze, M. et al. (2008). Biological Wastewater Treatment. IWA Publishing
Kennes, C. and Veiga, M.C. (2001). Bioreactors for waste gas treatment. Kluwer Academic Publishers
Metcalf and Eddy (1995). Ingeniería de Aguas Residuales. Tratamiento, vertido y reutilización.. Labor.
Davis e Masten (2005). Ingeniería y ciencias ambientales. McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría Química/610G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Os traballos realizados polos alumnos/as serán enviados a través do campus virtual en formato pdf. |
|