Identifying Data 2023/24
Subject (*) Sensoring Code 610G04031
Study programme
Grao en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Quintián Pardo, Héctor
E-mail
hector.quintian@udc.es
Lecturers
Criado Fernández, Alejandro
Perez Castelo, Francisco Javier
Quintián Pardo, Héctor
E-mail
a.criado@udc.es
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
hector.quintian@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Aplicar los conceptos, principios, teorías y hechos fundamentales relacionados con la Nanociencia y Nanotecnología a la resolución de problemas de naturaleza cuantitativa o cualitativa.
A3 CE3 - Reconocer y analizar problemas físicos, químicos, matemáticos, biológicos en el ámbito de la Nanociencia y Nanotecnología, así como plantear respuestas o trabajos adecuados para su resolución, incluyendo el uso de fuentes bibliográficas.
A6 CE6 - Manipular instrumentación y material propios de laboratorios para ensayos físicos, químicos y biológicos en el estudio y análisis de fenómenos en la nanoescala.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer elementos pasivos e semicondutores Coñecer a análise e simulación de circuítos eléctricos e electrónicos. Coñecer os distintos tipos de dispositivos de detección e medida, así como os sistemas de instrumentación necesarios A2
A3
A6
B1
B2
B3
B4
B5
C1
Coñecer as diferentes tecnoloxías de sensores químicos e biosensores Aprende sobre sensores químicos, biosensores e tecnoloxías de sensores emerxentes A2
A3
A6
B1
B2
B3
B4
B5
C1

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Compoñentes pasivos e semicondutores _
Tema 2. Técnicas de análise e simulación de circuítos eléctricos e electrónicos _
Tema 3. Aparellos sensorizados e de medida. _
Tema 4. Arquitectura e elementos de instrumentación e sistemas de adquisición de datos. _
Tema 5. Sensores químicos, biosensores e tecnoloxías de sensores emerxentes. _

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A2 A3 16 15 31
Laboratory practice A6 30 12 42
Mixed objective/subjective test A3 A2 B1 B2 B3 B4 B5 C1 3 15 18
Supervised projects A2 A3 A6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 1 15 16
Guest lecture / keynote speech A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 28 10 38
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Durante as sesións maxistrais plantéxanse supostos prácticos pra a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Mixed objective/subjective test A proba mixta escrita ten como finalidade comprobar si o alumno adquiríu as competencias fixadas como objetivo desta asignatura.
Supervised projects Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor.
Guest lecture / keynote speech Nas sesións maxistrais desénrolanse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico como práctico.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Laboratory practice
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Description
Asociado ás clases expositivas, exposición oral e sesións prácticas, cada alumno dispón das correspondentes titorías personalizadas para resolver as posibles dúbidas e/ou problemas. Isto é, ademais das titorías que a UDC encarga a cada profesor, ás que tamén ten dereito o alumnado.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia poderá realizar sesións periódicas co coordinador da materia a través de Microsoft Teams ou correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A6 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. 10
Mixed objective/subjective test A3 A2 B1 B2 B3 B4 B5 C1 Examen tipo test con exercisios a desenrollar na proba obxetiva 60
Supervised projects A2 A3 A6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 Realización de traballos establecidas na materia, no marco desta metodoloxía 30
 
Assessment comments

Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e superadas as Prácticas de Laboratorio.

No marco das "Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como asistencia a clase e aproveitamento das prácticas mediante traballo persoal, etc., para axudar á obtención do aprobado.

É necesario alcanzar un 40% da puntuación na proba mixta para aprobar e tamén o 50% da evaluación prácticas de laboratorio.

No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota máxima poderá ser como máximo 4 puntos sobre 10.

Na segunda oportunidade e na convocatoria adiantada de decembro,  manteranse os mesmos criterios de evaluación, e só se realizará unha nova proba mixta.

Os alumnos que se acollan a matrícula parcial (dispensa académica), poderán a acordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas o traballo tutelado, manténdose o resto de probas e puntuacións.

As notas das actividades de avaliación continua (Prácticas de laboratorio y Trabajos Tutelados) só serán válidas ata a convocatoria adiantada do curso
académico seguinte.

A comisión de fraude académica levará consigo a aplicación das sancións disciplinarias
establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335


Sources of information
Basic

Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications. Florinel-Gabriel Banica. ISBN: 978-1-118-35423-0, 2012. Editorial Wiley.

Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall

Norbert R. Malik, Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño, Prentice Hall , 1998

Pallas Areny. Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo

Recursos dispoñibles en Campus Virtual (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorías online etc.)

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Physics: Electricity and Magnetism/610G04007
Fundamentals of Computing Science/610G04010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Nanotechnology in Instrumentation and Robotics/610G04039

Subjects that continue the syllabus
Nanofabrication/610G04040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.