Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
Analizar e deseñar un sistema de información, dende a perspectiva da xestión da empresa. |
A11 |
Comprender o papel das TIC no desenvolvemento de novas formas de organización e de facer negocios |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B22 |
Coñecemento das funcións e compoñentes dos sistemas de información empresariais |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer, con carácter xeral, os elementos básicos do sistema da información dunha entidade financeira. |
|
BJ2 BJ3 BJ5 BJ10 BJ12 BJ13 BJ22 BJ24 BJ26
|
CC3 CC7 CC8
|
Aspectos prácticos específicos relacionados coas TIC no ámbito da xestión financeira da empresa. |
AJ10 AJ11
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ8 BJ10 BJ12 BJ13 BJ15
|
CC3 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer e manexar ferramentas TIC usuais nos SIE, con especial incidencia nas denominadas de "automatización de oficinas". |
|
BJ2 BJ3 BJ5 BJ10 BJ12 BJ13 BJ22 BJ25
|
CC3 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer o papel que desempeñan os sistemas de información nas organizacións empresariais e cales son os seus compoñentes.
Coñecer o ciclo de vida dun sistema de información empresarial e, especificamente, que papel desempeñan os usuarios do mesmo nas distintas fases que abarca devandito ciclo de vida. |
|
BJ2 BJ3 BJ5 BJ10 BJ12 BJ13 BJ27 BJ28
|
CC3 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución ao Sistema de Información empresarial. |
1.1. A información como recurso da actividade empresarial.
1.2. O Sistema de Información na empresa. Concepto, actividades e compoñentes.
1.3. O Sistema de Información e os niveis de decisión empresarial.
1.4. O Sistema de Información empresarial e a contorna da empresa.
|
2. O ciclo de vida dun Sistema de Información. |
2.1. Introdución.
2.2. Ciclo de vida dun Sistema de Información. Fases.
2.3. O compoñente humano: perfís e características.
2.4. Análise e deseño dun Sistema de Información. Concepto. Especial consideración do modelo de datos e procedementos. |
3. Sistemas de Información Empresarial e TIC. |
3.1. Ferramentas básicas.
3.2. Ferramentas OAS.
3.3. Outras ferramentas: de axuda ao deseño. |
4. Visión xeral doutros aspectos relevantes nun Sistema de Información dunha entidade financeira. |
4.1. Estrutura xeral do sistema de información nunha empresa financeira.
4.2. O banco en casa.
4.3. O diñeiro de plástico.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A11 B3 B4 B15 B22 B24 C3 C6 C7 C8 |
10 |
20 |
30 |
Problem solving |
A10 B2 B5 B8 B10 B12 B13 B25 B26 B27 B28 |
8 |
16 |
24 |
Seminar |
A10 A11 B2 B3 B4 B8 B10 B12 B13 B22 B24 B26 C3 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Mixed objective/subjective test |
A11 B2 B5 B12 B22 B24 B25 B26 B27 |
2 |
11 |
13 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Realizarase unha exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxecto de orientar ao alumnado na súa preparación, proporcionando na devandita exposición material e/ou bibliografía para que o alumnado poida profundar na temática dos diferentes contidos tratados. |
Problem solving |
Con esta técnica preténdese resolver unha situación problemática concreta. Partindo dos coñecementos que se traballaron nas sesións teóricas, exporanse e discutirán solucións para distintos exemplos prácticos. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todo o alumnado do seminario.
|
Mixed objective/subjective test |
Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test, preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
O profesorado realizará un seguimento das actividades realizadas polo alumnado na materia.
Dependendo da metodoloxía utilizada en cada clase, o alumnado será guiado, supervisado ou atendido polo profesorado encargado.
O alumnado dispón das titorías do profesorado da materia nas horas establecidas, nas que poderá expor aquelas dúbidas que lle xurdan sobre o contido da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A10 B2 B5 B8 B10 B12 B13 B25 B26 B27 B28 |
A solución dos problemas expostos polo profesorado para a súa solución por parte do alumnado, serán obxecto dunha avaliación continua nos termos fixados para cada un deles no momento da súa formulación.
|
50 |
Mixed objective/subjective test |
A11 B2 B5 B12 B22 B24 B25 B26 B27 |
Trátase dunha única proba para cada unha das oportunidades de avaliación da convocatoria.
É un exame seguindo os criterios expostos nas metodoloxías. |
50 |
|
Assessment comments |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do alumnado: Cando sexa requirido, deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. 3. Requisitos mínimos de asistencia: Para que a parte de "Solución de problemas" sexa cualificada, será necesario asistir a un mínimo dos 80% das sesións presenciais e demostrar participación activa nelas. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde co caso no que só se participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior aos 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial será avaliado cos mesmos criterios que o alumando a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Manteranse as cualificacións obtidas na metodoloxía "Solución de problemas" realizadas no presente curso académico. Realizarase unha proba mixta que comprenda os mesmos contidos incluídos na primeira oportunidade. 3. Convocatoria adiantada: Será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá os 100% da cualificación final, que comprenda todos os contidos e competencias da materia. D) FRAUDE E RESPONSABILIDADE DISCIPLINARIA: Con carácter xeral, aplicarase o disposto nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e master universitario" da UDC. En particular, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria que se cometa: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Sources of information |
Basic
|
GHOSH, AMALENDU (2012). Managing Risks in Commercial and Retail Banking. John Wiley & Sons
Díaz Salvo, Juan Manuel (2014). Aplicaciones informáticas de hojas de cálculo: UF0321. Excel 2013. Editorial Tutor Formación
Ferrer Gilabert, Sergio; Puig Denia, Alba (2014). Bases de datos para la gestión de los sistemas de información en la empresa: una aplicación a través de Access. Beatriz Forés Julián
Savoie, Michael (2016). Building Successful Information Systems. Business Expert Press
Lévy-Bencheton, Cornelia (2016). Data Science, Banking, and Fintech. O'Reilly Media, Inc.
Magal; Word (2009). Essentials of Business Processes and Information Systems. John Wiley & Sons
Sieber, Sandra; Valor, Josep; Porta, Valentín (2006). Los sistemas de información en la empresa actual: aspectos estratégicos y alternativas tácticas. McGraw-Hill España
Gutiérrez, Jairo (2016). Modelos financieros con Excel 2013: herramientas para mejorar la toma de decisiones empresariales (3a. ed.). Ecoe Ediciones
Fernández Otero, Marco; Navarro Huerga, Miguel (2014). Sistemas de información en la Empresa. Servicio de Publicaciones. Universidad de Alcalá |
No desenvolvemento dos diferentes temas utilizaranse materiais realizados polo profesorado da materia e recursos en liña. Estes materiais e recursos serán incluídos no Moodle oficial da materia. |
Complementary
|
Skinner, Chris (2014). Digital Bank. Marshall Cavendish International
Weickgenannt; Turner (2013). Accounting Information Systems: The Processes and Controls, 2nd Edition. John Wiley & Sons
Tur Faúndez, Carlos (2018). Derecho de las nuevas tecnologías. Editorial Reus
Gómez Fernández, Luis; Andrés Álvarez, Ana (2010). Guía de aplicación de la Norma UNE-ISO/IEC 27001 sobre seguridad en sistemas de información para pymes. AENOR - Asociación Española de Normalización y Certificación
Tegarden; Wixom; Dennis (2012). Systems Analysis and Design with UML,. John Wiley & Sons
Veena HingarhArif Ahmed (2015). Understanding and Conducting Information Systems Auditing. John Wiley & Sons Singapore Pte. Ltd |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1. Terase en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 2. Procurarase identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 3. Procurarase detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propondranse accións e medidas para correxilas. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|