Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
CE14 - Coñecer as características específicas das empresas familiares, con especial incidencia nos aspectos críticos da súa xestión e dirección. |
A21 |
CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa. |
A22 |
CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas. |
A23 |
CE23 - Deseñar postos de traballo. |
A24 |
CE24 - Deseñar sistemas de incentivos. |
A25 |
CE25 - Implantar políticas de selección de persoal e deseñar carreiras profesionais |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial. |
B7 |
CG2 - Resolver problemas empresariais. |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B11 |
CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas. |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
B15 |
CG10 - Desenvolver no alumno capacidades analíticas, sintéticas e operativas necesarias para actuar no mundo das empresas familiares, o cal implica a capacidade para trasladar os coñecementos recibidos a situacións concretas. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a problemática específica das empresas familiares e incidir nos aspectos críticos da dirección e xestión de este tipo de organizacions. |
AP14 AP21 AP22 AP23 AP24 AP25
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP14 BP15
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Características das empresas familiares.
Bloque 2. Gobierno da empresa familiar.
Bloque 3. Evolución e continuidad. |
1.1. Introducción: Principales características e problemas
1.2. O sistema de la empresa familiar
1.3. Conflictos: origen e posibles soluciones
1.4. Relaciones, cultura e valores.
2.1. Órganos de goberno da familia e da empresa
2.2. O protocolo familiar.
3.1. Evolución e crecimiento.
3.2. Sucesión e continuidad. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A14 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
10 |
20 |
30 |
Solución de problemas |
A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C7 C8 |
4 |
12 |
16 |
Presentación oral |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 |
2 |
4 |
6 |
Discusión dirixida |
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
4 |
12 |
16 |
Análise de fontes documentais |
C1 C2 C5 C6 C7 C11 |
0.5 |
1.5 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Os grupos de traballos asignados á realización do proxecto de empresa, resolverán cuestións relativas aos temas que conformen os contenidos desta materia.
O obxectivo é que o profesor propoña casos de estudo vinculados coa empresa familiar, coa finalidade de buscar unha conexión entre os contidos da materia e a realización final do proxecto.
|
Solución de problemas |
Nos casos de estudio, que se propoñan na materia, os alumnos deberán desenrolar habilidades para identificar os problemas que xurdan no ámbito da empresa familiar e resolvelos de forma eficiente e rigorosa. |
Presentación oral |
Os alumnos de forma individual ou en grupo, deberán defender diante do profesor e doutros estudantes, os avances efectuados nos seus traballos, así como a validez das decisión adoptadas dentro dos problemas que se identifiquen. |
Discusión dirixida |
Considte nun intercambio de ideas e opinións entre os integrantes de cada un dos grupos e os responsables dos casos de empresa, acerca dun tema específico, relacionado co caso. Debateranse problemas e situación relativas á toma de decisión no ámbito da empresa familiar. |
Análise de fontes documentais |
O estudante deberá de identificar e consultar as fontes documentales necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. O profesor deberá actuar orientando dito análisis documental. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O profesor ademáis de atender ás cuestiones expostas polos estudantes en cada una das clases, atenderaos de forma máis ampla e personalizada nas sesións de titorías que se realizarán de forma virtual. Nos horarios de titorías o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan, tanto no desenrolo dos casos de estudo, como para a preparación do proxecto.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A14 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
70 |
Solución de problemas |
A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C7 C8 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Tanto o estudo de casos como a solución de problemas exixe para sua realización a aplicación adecuada das metodoloxías impartidas, a presentación dos resultados do análisis, a capacidade de discutir e defender os criterios que sustentan o análisis e a búsqueda, filtrado, selección e consulta de fuentes de documentación que apoyen o análisis. Polo tanto, estes aspectos se avaliarán conxuntamente en ambos conceptos atribuindo un 70% da avaliación ao estudo de casos e un 30% á solución de problemas.
Avaliación segunda oportunidade e convocatoria extraordinaria: o sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a segunda oportunidade e a convocatoria extraordinaria. Nestas oportunidades poderanse contemplar casos específicos de estudantes que por motivos de saúde debidos ao COVID-19 non puideran desenvolver todas as tareas requeridas para superar a materia na primeira oportunidade. Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumno cando so participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación obtida. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria
en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Corona, J. (ed) (2011). Empresa Familiar: aspectos jurídicos y económicos. Deusto
Rojo, A., Diéguez, J., López, P. (2011). Importancia del concepto de Emprea Familiar en investigació: utilización de la base de datos SABI para su clasificación. Revista de Empresa Familirar1(1)
GalveC. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
A maiores da Bibliografía relacionada, dado que o análise e búsqueda de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvoltas durante o curso, será o propio alumno (orientado polo profesor) quén en función dos problemas que teña que abordar buscarálas referencias documentales mais apropiadas. A lo longo do curso, recomendarase material adicional correspondente aos contidos impartidos. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Facilitarase a integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria 3.- As tutorías faranse a través de teams 4.- Traballarase para fomentar valores de respecto e igualdade. 5- Perspectiva de xénero. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. |
|