Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A14 |
CE14 - Coñecer as características específicas das empresas familiares, con especial incidencia nos aspectos críticos da súa xestión e dirección. |
A21 |
CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa. |
A22 |
CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas. |
A23 |
CE23 - Deseñar postos de traballo. |
A24 |
CE24 - Deseñar sistemas de incentivos. |
A25 |
CE25 - Implantar políticas de selección de persoal e deseñar carreiras profesionais |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial. |
B7 |
CG2 - Resolver problemas empresariais. |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B11 |
CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas. |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
B15 |
CG10 - Desenvolver no alumno capacidades analíticas, sintéticas e operativas necesarias para actuar no mundo das empresas familiares, o cal implica a capacidade para trasladar os coñecementos recibidos a situacións concretas. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Comprender a problemática específica das empresas familiares e incidir nos aspectos críticos da dirección e xestión de este tipo de organizacions. |
AJ14 AJ21 AJ22 AJ23 AJ24 AJ25
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ11 BJ12 BJ14 BJ15
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque 1. Características das empresas familiares.
Bloque 2. Gobierno da empresa familiar.
Bloque 3. Evolución e continuidad. |
1.1. Introducción: Principales características e problemas
1.2. O sistema de la empresa familiar
1.3. Conflictos: origen e posibles soluciones
1.4. Relaciones, cultura e valores.
2.1. Órganos de goberno da familia e da empresa
2.2. O protocolo familiar.
3.1. Evolución e crecimiento.
3.2. Sucesión e continuidad. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A14 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
10 |
20 |
30 |
Problem solving |
A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C7 C8 |
4 |
12 |
16 |
Oral presentation |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 |
2 |
4 |
6 |
Directed discussion |
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
4 |
12 |
16 |
Document analysis |
C1 C2 C5 C6 C7 C11 |
0.5 |
1.5 |
2 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Os grupos de traballos asignados á realización do proxecto de empresa, resolverán cuestións relativas aos temas que conformen os contenidos desta materia.
O obxectivo é que o profesor propoña casos de estudo vinculados coa empresa familiar, coa finalidade de buscar unha conexión entre os contidos da materia e a realización final do proxecto.
|
Problem solving |
Nos casos de estudio, que se propoñan na materia, os alumnos deberán desenrolar habilidades para identificar os problemas que xurdan no ámbito da empresa familiar e resolvelos de forma eficiente e rigorosa. |
Oral presentation |
Os alumnos de forma individual ou en grupo, deberán defender diante do profesor e doutros estudantes, os avances efectuados nos seus traballos, así como a validez das decisión adoptadas dentro dos problemas que se identifiquen. |
Directed discussion |
Considte nun intercambio de ideas e opinións entre os integrantes de cada un dos grupos e os responsables dos casos de empresa, acerca dun tema específico, relacionado co caso. Debateranse problemas e situación relativas á toma de decisión no ámbito da empresa familiar. |
Document analysis |
O estudante deberá de identificar e consultar as fontes documentales necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. O profesor deberá actuar orientando dito análisis documental. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Directed discussion |
Oral presentation |
Problem solving |
Document analysis |
|
Description |
O profesor ademáis de atender ás cuestiones expostas polos estudantes en cada una das clases, atenderaos de forma máis ampla e personalizada nas sesións de titorías que se realizarán de forma virtual. Nos horarios de titorías o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan, tanto no desenrolo dos casos de estudo, como para a preparación do proxecto.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A14 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
70 |
Problem solving |
A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C7 C8 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
30 |
|
Assessment comments |
Both the case study and the problem solving require for their completion the adequate application of the methodologies taught, the oral presentation of the results of the analysis, the ability to discuss and defend the criteria that support the analysis and the search, filtering, selection and consultation of sources of documentation that support the analysis. Therefore, these aspects will be evaluated jointly in both concepts, attributing 70% of the evaluation to case studies and 30% to problem solving. Second opportunity evaluation: The evaluation system applied in the first opportunity will be maintained for the second opportunity. In this opportunity, specific cases of students who for health reasons due to COVID-19 could not develop all the tasks required to pass the subject in the first opportunity may be contemplated. Students with part-time dedication and academic dispensation of attendance exemption: The Moodle platform and e-mail will be used as the main communication vehicle for the management of contents, tutorials and the delivery of assignments. A specific calendar of dates compatible with their dedication will be agreed at the beginning of the course, and they will have the same obligation to carry out activities and to attend any type of evaluation test as full-time students. Qualification of not presented Corresponds to the student, when he/she only participates in evaluation activities that have a weight of less than 20% of the final grade, regardless of the grade achieved. The fraudulent performance of tests or evaluation activities will directly imply the grade of '0' in the subject of the corresponding call, thus invalidating any grade obtained in all evaluation activities of the extraordinary call.
|
Sources of information |
Basic
|
Corona, J. (ed) (2011). Empresa Familiar: aspectos jurídicos y económicos. Deusto
Rojo, A., Diéguez, J., López, P. (2011). Importancia del concepto de Emprea Familiar en investigació: utilización de la base de datos SABI para su clasificación. Revista de Empresa Familirar1(1)
GalveC. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
A maiores da Bibliografía relacionada, dado que o análise e búsqueda de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvoltas durante o curso, será o propio alumno (orientado polo profesor) quén en función dos problemas que teña que abordar buscarálas referencias documentales mais apropiadas. A lo longo do curso, recomendarase material adicional correspondente aos contidos impartidos. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1.- The delivery of the documentary works carried out in this matter: 1.1. It will be requested in virtual format and / or computer support 1.2. It will be done through Moodle, in digital format without the need to print them 2.- Values of respect and equality will be promoted. 3. The integration of students who for physical, sensorial, psychic or sociocultural reasons, experience difficulties to an ideal, equal and beneficial access to university life will be facilitated. 4.- Tutoring will be done through Teams. 5.- Gender perspective. As stated in the different regulations applicable to university teaching, the gender perspective must be incorporated in this subject. |
|