Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Conocimiento riguroso de los modelos micro y macroeconómicos y su aplicación precisa a situaciones concretas. |
A5 |
CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales. |
A6 |
CE6 - Plantear con suficiente precisión y rigor un proyecto de investigación en economía. |
A9 |
CE9 - Elaborar informes económicos coyunturales y estudios orientados a analizar y predecir el comportamiento de corto plazo de la economía y sus efectos sobre sectores y mercados específicos. |
B6 |
CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos. |
B7 |
CG2 - Capacidad de concebir, diseñar y poner en práctica un proceso sustancial de investigación en el campo de la economía en general, y en particular en sus áreas de especialización, con rigor académico. |
B8 |
CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas. |
C2 |
CT2 - Capacidad para comunicarse por oral e por escrito en lengua gallega. |
C6 |
CT6 - Capacidad de gestión de la información. |
C7 |
CT7 - Capacidad para comunicarse por oral y por escrito en lengua inglesa. |
C8 |
CT8 - Capacidad para trabajar en un contexto internacional. |
C9 |
CT9 - Destrezas para investigar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais modelos macroeconómicos dinámicos. |
AM2 AM5 AM6 AM9
|
BM6 BM7 BM8
|
CM2 CM6 CM8 CM9
|
Analizar os feitos empíricos do crecemento económico |
AM2 AM6 AM9
|
BM6 BM7 BM8
|
CM2 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Ter unha actitude proactiva, a capacidade de traballar en grupo, a adquisición de responsabilidades, así como a habilidade para argumentar e expresarse de forma coherente tanto na elaboración dun texto escrito como na exposición pública dos resultados dun estudio concreto. |
AM5 AM6
|
BM8
|
CM2 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O modelo de Ramsey-Cass-Koopmans. Optimización dinámica |
- O modelo das familias productoras
- A solución con mercados competitivos
- A dinámica da economía |
Tema 2. O modelo de xeracións solapadas |
- Hipótesis do modelo
- Comportamento de hogares e empresas
- A dinámica da economía
|
Tema 3. O modelo AK |
- O modelo das familias productoras
- A función de utilidad e o problema de optimización
- A dinámica da economía |
Tema 4. O modelo AK e a política fiscal
|
- O modelo das familias productoras
- A relación entre o tamaño do Estado e a tasa de crecemento
- A economía do planificador central e o crecemento endóxeno
|
Tema 5. O modelo de Romer |
- O modelo das familias productoras
- O modelo de economía de mercado
- Os efectos de escala e os rendementos crecentes |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A5 A6 A9 B1 B5 B7 C6 C7 C8 C9 |
10.5 |
9.5 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A5 A6 A9 B6 B7 B8 C7 C8 C9 |
3 |
12 |
15 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A9 B6 B7 C2 C2 C6 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
Actividades iniciais |
A2 A6 B7 B8 C6 |
0 |
1 |
1 |
Solución de problemas |
A2 A9 B6 B8 |
7.5 |
9 |
16.5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A2 A5 A9 B6 B7 C9 |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Estará centrada na exposición dos contidos de carácter mais teórico. |
Prácticas a través de TIC |
Consistirán na exposición e realización dos contidos prácticos dos diferentes temas utilizando software específico. |
Traballos tutelados |
Cada alumno debe realizar un traballo aplicando as técnicas aprendidas no curso. |
Actividades iniciais |
Presentación da materia e exposición do necesario para cursala. |
Solución de problemas |
Solución de problemas da materia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia OBRIGATORIA a conferencias/seminarios programados para a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O estudante disporá dos seguintes medios de comunicación co profesor:
- Correo electrónico.
- Plataforma de teleformación.
- Tutorías personales a través de Teams.
- Videoconferencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A9 B6 B7 C2 C2 C6 C7 C8 |
Deberá realizarse e presentarse un traballo aplicando os métodos aprendidos no curso. |
100 |
|
Observacións avaliación |
As condicións de evaluación da 1ª e a 2ª oportunidade e da convocatoria adiantada de decembro son as mesmas. Os mesmos criterios aplicaranse aos alumnos con dedicación parcial. Será calificado con NO PRESENTADO o estudante que solamente participe en actividades de evaluación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da calificación final, con independencia da calificación obtida. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudantae será cualificado con "supenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Barro, Robert y Sala-i-Marti, Xavier (2004). Economic Growth. MIT Press
Acemoglu, Daron (2009). Introduction to Modern Economic Growth. MIT Press
Blanchard, Olivier y Stanley Fischer (1989). Lectures on Macroeconomics. MIT Press
Romer, David (2006). Macroeconomía avanzada. McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Jones, Charles I. y Dietrich Vollrath (2013). Introduction to economic growth. W. W. Norton
Jones, Charles I. (2017). Macroeconomics. W. W. Norton |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos Cuantitativos/611532004 | Análise de Conxuntura Económica e Crecemento/611532002 | Análise de Decisións Económicas e Mercados/611532001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Facilitarase a integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria 3.- As tutorías faranse a través de teams 4.- Traballarase para fomentar valores de respecto e igualdade. 5- Perspectiva de xénero. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. |
|