Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Principios de Microeconomía Código 611G01001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Couñago Garrido, Celia
Correo electrónico
c.counago@udc.es
Profesorado
Calo Blanco, Aitor
Couñago Garrido, Celia
Sanchez De Paz, Elena
Correo electrónico
aitor.calo@udc.es
c.counago@udc.es
elena.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Con respecto a docencia:
a- Como é unha materia troncal no grao de Economía, o futuro graduado necesita un dominio riguroso destas temáticas.
b- Abórdase cun nivel introductorio, o que implica que os diversos temas que analizan o comportamento de consumidores, empresas e mercados trátanse dunha maneira intuitiva e sinxela , sin perder por iso rigurosidade na explicación. Preténdese sentar as bases para unha maior profundización en niveis intermedios e avanzados.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar a análise do comportamento dos axentes microeconómicos no estudo do funcionamento dos diferentes tipos de mercado B1
B2
B3
B4
B9
C1
C2
C3
C4
C5
Entender as decisións dos principais axentes microeconómicos: consumidores e productores A1
A2
A3
A5
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
C3
Coñecer os conceptos e relacións básicas da Microeconomía A1
A2
A3
A4
A6
A7
A11
C1
C3
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Introdución Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda
Bloque 2: Consumo Tema 3: Teorías da Conducta del Consumidor
Bloque 3: Teoría da Empresa Tema 4: Teoría da Producción
Tema 5: Teoría dos Costes
Bloque 4: Mercados Tema 6: Competencia Perfecta
Tema 7: O poder do mercado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 B1 B4 B7 B8 C4 C6 C8 17 34 51
Solución de problemas A5 A9 A12 B2 5 15 20
Estudo de casos A6 A10 B3 C3 10 10 20
Seminario B5 B6 C1 C2 4 0 4
Discusión dirixida A13 B9 10 14 24
Proba mixta C5 C7 2 18 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finaliddad de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Solución de problemas Cuestións prácticas para resolver en sesións ineteractivas.
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo
Seminario
Se impartirá en grupos de 15 alumnos, resolvendo dúbidas relativas á temática da asignatura, á forma de avaliación, etc.
Discusión dirixida Cuestions teóricas e prácticas para resolver en sesions ineteractivas
Proba mixta Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Discusión dirixida
Seminario
Descrición
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimiento das diferentes cuestións suscitadas.

As Tutorías de Grupo Reducido (TGR), que poderán impartirse de forma presencial ou online, dividiranse en 2 sesións de 2 horas, e se prevé que a súa programación teña lugar sobre as semanas 7 e 13 do cuadrimestre.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A5 A9 A12 B2 Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas suscitadas nas sesións ineteractivas. Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. 10
Estudo de casos A6 A10 B3 C3 Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua 10
Proba mixta C5 C7 Valoraránse as respostas oferecidas polos alumnos ás cuestións suscitadas nunha proba obxectiva que poderá consistir en preguntas conceptuais, de razoamenteo, resolución de exercicios e/ou casos, etc., e que celebrarase en convocatoria oficial (de primeira oportunidade). 70
Discusión dirixida A13 B9 Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. 10
 
Observacións avaliación

NORMATIVA DE AVALIACIÓN

1. Condicións da avaliación: Non se permitirá o acceso á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.

2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

AVALIACIÓN:

1. A asistencia ás clases é imprescindible para a valoración de casos, discusións, solución de problemas e para a realización das probas que se desenvolvan durante o curso.

2. Para superar a materia será necesario alcanzar unha cualificación final (CF) de 5 sobre 10. 

3. Os exames finais (EX) cualificaranse sobre 10, debéndose obter un mínimo de 5 puntos para aprobar. Neste caso a cualificación final calcularase utilizando a seguinte fórmula: CF=EC+EX(10-EC)/10, onde EC indica a puntuación obtida na avaliación continua durante o curso, que representa o 30%, isto é un máximo de 3 puntos.

4. A cualificación de non presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a cualificación final obtida. 

5. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia conforme o establecido na normativa específica da UDC poderán seguir a avaliación continua acordándose ao inicio do curso un calendario de datas compatible coa súa dedicación.

OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades, incluíndo a convocatoria adiantada. En todas elas realizaranse as probas finais nas datas establecidas.

OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:

A detección de fraude, xa sexa plaxio ou calquera outra acción, suporá unha cualificación final de 0 puntos. Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

RECOMENDACIÓNS:

Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
Varian, H.R. (2010). Intermediate Microeconomics.. Norton
Celia Couñago Garrido (2009). Apuntes sobre Principios de Microeconomía. Reprografía noroeste,S.L.
Antelo M. (2015). Curso Práctico de Microeconomía Intermedia. Universidade de Santiago de Compostela
Delgado Alvarez, M. Henandez Romám, A. (2003). Ejercicios de Microeconomía. Cuestiones y problemas. Desclée de Brouwer
Paul Krugman, Robin Wells (2006). Introducción a la Economía. Microeconomía. Reverté
Goolsbee A., Levitt A, y Syverston C (2015). Microeconomía. Reverte
Pindyck, R.S. y Rubindeld,D.I. (2009). Microeconomía. Prentice Hall
Antelo, M. (2015). Microeconomía intermedia en casos. Delta Publicaciones
Robert H. Frank (2005). Microeconomía y Conducta. McGraw-Hill
Krugman, P and Wells, R (2013). Microeconomics. . Worth publishes
Pindyck R S and Rubinfeld, D L (2013). Microeconomics.. Pearson
Barreiro Viñán, Couñago Garrido, García Lorenzo. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. Reprografia noroeste, S.L.
Karl,E. Case, Ray C. Fair (2008). Principios de Microeconomía. Prentice Hall

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Matemáticas I/611G01009

Materias que continúan o temario
Microeconomía e Mercados/611G01012
Teoría Microeconómica/611G01023

Observacións

Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases.

Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías