Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar a análise do comportamento dos axentes microeconómicos no estudo do funcionamento dos diferentes tipos de mercado |
|
B1 B2 B3 B4 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Entender as decisións dos principais axentes microeconómicos: consumidores e productores |
A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C2 C3
|
Coñecer os conceptos e relacións básicas da Microeconomía |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A11
|
|
C1 C3 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1: Introdución |
Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda
|
Bloque 2: Consumo |
Tema 3: Teorías da Conducta del Consumidor |
Bloque 3: Teoría da Empresa |
Tema 4: Teoría da Producción
Tema 5: Teoría dos Costes |
Bloque 4: Mercados |
Tema 6: Competencia Perfecta
Tema 7: O poder do mercado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 B1 B4 B7 B8 C4 C6 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A5 A9 A12 B2 |
5 |
15 |
20 |
Estudo de casos |
A6 A10 B3 C3 |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
B5 B6 C1 C2 |
4 |
0 |
4 |
Discusión dirixida |
A13 B9 |
10 |
14 |
24 |
Proba mixta |
C5 C7 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finaliddad de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións ineteractivas. |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo |
Seminario |
Se impartirá en grupos de 15 alumnos, resolvendo dúbidas relativas á temática da asignatura, á forma de avaliación, etc. |
Discusión dirixida |
Cuestions teóricas e prácticas para resolver en sesions ineteractivas |
Proba mixta |
Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Seminario |
|
Descrición |
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimiento das diferentes cuestións suscitadas.
As Tutorías de Grupo Reducido (TGR), que poderán impartirse de forma presencial ou online, dividiranse en 2 sesións de 2 horas, e se prevé que a súa programación teña lugar sobre as semanas 7 e 13 do cuadrimestre. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A5 A9 A12 B2 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas suscitadas nas sesións ineteractivas. Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
Estudo de casos |
A6 A10 B3 C3 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua |
10 |
Proba mixta |
C5 C7 |
Valoraránse as respostas oferecidas polos alumnos ás cuestións suscitadas nunha proba obxectiva que poderá consistir en preguntas conceptuais, de razoamenteo, resolución de exercicios e/ou casos, etc., e que celebrarase en convocatoria oficial (de primeira oportunidade). |
70 |
Discusión dirixida |
A13 B9 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas presenciais ou virtuais. Formará parte da avaliación continua. |
10 |
|
Observacións avaliación |
NORMATIVA DE AVALIACIÓN 1. Condicións da avaliación: Non se permitirá o acceso á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. AVALIACIÓN: 1. A asistencia ás clases é imprescindible para a valoración de casos, discusións, solución de problemas e para a realización das probas que se desenvolvan durante o curso. 2. Para superar a materia será necesario alcanzar unha cualificación final (CF) de 5 sobre 10. 3. Os exames finais (EX) cualificaranse sobre 10, debéndose obter un mínimo de 5 puntos para aprobar. Neste caso a cualificación final calcularase utilizando a seguinte fórmula: CF=EC+EX(10-EC)/10, onde EC indica a puntuación obtida na avaliación continua durante o curso, que representa o 30%, isto é un máximo de 3 puntos. 4. A cualificación de non presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a cualificación final obtida. 5. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia conforme o establecido na normativa específica da UDC poderán seguir a avaliación continua acordándose ao inicio do curso un calendario de datas compatible coa súa dedicación. OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades, incluíndo a convocatoria adiantada. En todas elas realizaranse as probas finais nas datas establecidas. OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: A detección de fraude, xa sexa plaxio ou calquera outra acción, suporá unha cualificación final de 0 puntos. Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. RECOMENDACIÓNS: Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). .
Varian, H.R. (2010). Intermediate Microeconomics.. Norton
Celia Couñago Garrido (2009). Apuntes sobre Principios de Microeconomía. Reprografía noroeste,S.L.
Antelo M. (2015). Curso Práctico de Microeconomía Intermedia. Universidade de Santiago de Compostela
Delgado Alvarez, M. Henandez Romám, A. (2003). Ejercicios de Microeconomía. Cuestiones y problemas. Desclée de Brouwer
Paul Krugman, Robin Wells (2006). Introducción a la Economía. Microeconomía. Reverté
Goolsbee A., Levitt A, y Syverston C (2015). Microeconomía. Reverte
Pindyck, R.S. y Rubindeld,D.I. (2009). Microeconomía. Prentice Hall
Antelo, M. (2015). Microeconomía intermedia en casos. Delta Publicaciones
Robert H. Frank (2005). Microeconomía y Conducta. McGraw-Hill
Krugman, P and Wells, R (2013). Microeconomics. . Worth publishes
Pindyck R S and Rubinfeld, D L (2013). Microeconomics.. Pearson
Barreiro Viñán, Couñago Garrido, García Lorenzo. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. Reprografia noroeste, S.L.
Karl,E. Case, Ray C. Fair (2008). Principios de Microeconomía. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Microeconomía e Mercados/611G01012 | Teoría Microeconómica/611G01023 |
|
Observacións |
Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario. 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|