Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a natureza e funcionalidade do Estado e do Sector Público |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Interpretar e valorar o orzamento público |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6
|
Tomar conciencia dos principais programas de gasto do Estado actual |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Estudio económico da descentralización política e administrativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3
|
Capacidade de análise crítico dos coñecementos adquiridos e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos |
A3 A4 A8 A9 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Facenda pública e sector público
|
1 Economía pública e actividade financeira.
2. O sector público como tema de actividade financeira.
3. Economía pública; evolución do pensamento e tendencias actuais.
4. Sector público; operacións económicas. Medición
5. O Sector público en España.
|
Tema 2. Introdución á intervención pública. Eleccións colectivas.
|
1. As razóns da intervención pública.
2. Fallos do mercado.
3. Eleccións colectivas. |
Tema 3. O orzamento público
|
1. Principios xerais da súa ordenación.
2. Técnicas orzamentais.
3. Gastos e ingresos públicos.
4. Crecemento do gasto público. Teorías explicativas
5. O Estado do benestar. Principais programas de gastos |
Tema 4. Introdución á imposición.
|
1. Conceptos fiscais básicos.
2. Principais categorías dos ingresos públicos.
3. Principios tributarios.
4. Indicadores. |
Tema 5. Teoría xeral da imposición
|
1. Impostos e eficiencia económica.
2. Distorsións fiscais e exceso de gravamen. |
Tema 6. Federalismo fiscal
|
1. Xustificación económica da descentralización.
2. O número de niveis de goberno e división de responsabilidades.
3. Aspectos do financiamento mediante impostos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C6 |
17 |
51 |
68 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
16 |
18 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
9 |
12 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
Crearanse grupos de tres a cinco compoñentes para o desenvolvemento dun traballo proposto polo profesor. A finalidade dos traballos será promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesor. |
Presentación oral |
Os estudantes realizaran unha presentación do traballo tutelado realizado e/ou dos casos de estudio propostos polo profesor. Terá una duración máxima de 15 minutos por grupo. Posteriormente iniciarase un debate |
Obradoiro |
O estudiante se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto, individualmente ou por un grupo de persoas. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un unha temática particular da materia proposta polo profesor, para chegar a unha decisión razoada, sexa individualmente ou a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo (3-5 estudiantes) |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de conceptos (formular cuestións en forma de pregunta directa sobre conceptos funamentais da materia), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.)). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno mediante o seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas en relación aos traballos tutelados (busqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, exposición dos traballos, etc).
TGR: As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán dirixidas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno mediante o seguimento e supervisión das diferentes actividades programadas (busca de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios, etc.)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Para a súa avaliación teranse en conta os seguintes aspectos: estrutura, contido, fontes de información utilizadas, a redacción e a análise crítica. |
10 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase positivamente o soporte empregado na presentación, o dominio do tema e a capacidade de síntese |
10 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O profesor plantexará os alumnos unha cuestión relacionada coas clases maxistrales o con noticias económicas sobre a actividade do sector público para o seu estudo polo alumno e posterior discusión na aula |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Consistirá nun exame escrito que combinará preguntas sobre conceptos fundamentais da materia con preguntas tipo ensaio |
50 |
|
Observacións avaliación |
Observacións de avaliación A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á
sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do alumno: o alumno deberá acreditar
a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE VALORACIÓN: 1. Cualificación de non presentada: corresponde ao
alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da
cualificación acadada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: agás as datas
aprobadas no Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as
restantes probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao
comezo do curso coa túa dedicación. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de
avaliación indicados anteriormente nesta sección. 2. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación
son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación, sempre respeitando a
normativa sobre a segunda oportunidade (artigo 18, sección 5). 3. Convocatoria anticipada: na convocatoria anticipada
é posible recuperar os puntos da avaliación continua (resolución de problemas,
probas de resposta curta, intervencións durante as clases) mediante preguntas
adicionais á proba obxectiva inal. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE
AVALIACIÓN: Non se exclúe a posibilidade de realizar exames
parciais e liberatorios da materia, anunciados polo profesor como parte do
programa docente e que se realizarán antes da primeira oportunidade, gardándose
as cualificacións até segunda oportunidade. E) FRAUDE ACADËMICA: Cualificación de suspenso na convocatoria en
que se cometa a falta e respecto da materia en que se
cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota
numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na
acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Busto Gisbert, A. (2017): Curso Básico de Hacienda Pública. 4ª edición. Editorial: Civitas, Madrid.
Libro amarillo de los PGE: Último texto dsponible, Congrso de los Diputados, recurso obtenible en la web
Navarro Pascual y Paniagua Soto (2016): Hacienda Pública
I y II. Pearson Education
Madrid. Rosen H.S. (2016): Hacienda Pública, Mc Graw Hill.
Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega
dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase
en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase
a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de
sostibilidade e nos comportamentos
persoais e profesionais. 3. Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase
a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|