Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Teoría Microeconómica Código 611G01023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Novo Peteiro, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.novop@udc.es
Profesorado
Novo Peteiro, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.novop@udc.es
Web
Descrición xeral Baseándose nos coñecementos adquiridos polo aluno nas asignaturas Principios de Microeconomía (1º curso) e de Microeconomía (2º curso) desenvolveranse temáticas relativas, en primeiro lugar, á influencia da interacción estratéxica nas decisións das empresas e no funcionamento dos mercados, e en segundo lugar, realizarase unha introducción á economía da información.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de aplicación a un amplio rango de problemas e decisions económicas dos distintos tipos de axentes económicos. A1
A2
A3
A4
A5
A7
A8
A9
B1
B2
B3
C1
C6
C7
C8
Coñecemento das metodoloxías de análise microeconómico mediante modelos matemáticos e análisis gráfico. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Interacción estratéxica 1. Introducción: Teoría de xogos
2. Enfoque estático
3. Enfoque dinámico
II. Economía da información 1. Introducción
2. Risco moral
3. Selección adversa

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 20 30
Estudo de casos A2 A3 A5 A6 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 10 14 24
Discusión dirixida A1 A3 A5 A6 A9 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 5 10
Proba mixta A3 A4 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 2 18 20
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 0 4
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuais e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas a os estudiantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecimentos.
Solución de problemas Cuestións prácticas e aplicadas para resolver en sesións interactivas
Estudo de casos Plantexarase ao aluno un problema concreto ou caso que describe unha situación real ou suposta. Deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucións ou decisións.
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para comentar e discutir en sesións interactivas.
Proba mixta Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desenrolo e exercicios
Seminario Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para a análise detallado de problemas concretos do temario

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Discusión dirixida
Estudo de casos
Descrición
Durante o desenrolo das sesións interactivas atenderase de forma individualizada aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestións propostas. As TGR realizaranse de forma presencial u online e consistirán en 2 sesións de 2 horas durante as semanas 6 e 12 do cuatrimestre, aproximadamente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valoraranse as respostas e solucións ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas plantexadas na clase. Faráse presencialmente na aula ou vía Moodle. 15
Proba mixta A3 A4 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 Examen final oficial da materia. 70
Estudo de casos A2 A3 A5 A6 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 Valoraranse as respostas propostas e a análise desenrolado polos alumnos para a resolución dos casos plantexados. Faráse presencialmente ou vía Moodle. 15
 
Observacións avaliación

1.- Para superar a asignatura será necesario alcanzar como mínimo unha calificación final (CF) de 5 puntos sobre 10 e unha puntuación no exame final (EX) de 5 puntos sobre 10. A calificación final (CF) determinaráse do seguinte xeito: CF=EC+EX(10-EC)/10 donde EC é a calificación obtida na evalución continua.

2.- A efectos de evaluación, a valoración das solucións propostas polo alumno, tanto no estudio de casos, como na solución de problemas, conforman a calificación de evaluación continua (EC) do alumno/a. Este tipo de evaluación realizaráse exclusivamente nas horas destinadas a tales efectos, ben sexa presencialmente ou vía Moodle. A puntuación máxima que un alumno/a podrá acadar neste concepto será de 3 puntos.

3.- Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades incluindo a convocatoria adiantada. En todas elas realizaránse as probas finais nas datas establecidas. 

4.- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia conforme o establecido na normativa específica da UDC poderán seguir a avaliación continua acordándose ao inicio do curso un calendario de datas
compatible coa súa dedicación

5.- A cualificación de non presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a
cualificación final obtida.

OBSERVACIONES ADICIONALES: A detección de fraude, sexa plaxio ou outra acción, implicará unha calificación de 0, independentemente de que ocurra na primeira ou na segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica Varian, H. (1998). Análisis microeconómico. Antoni Bosch
Tirole, J. (1989). Teoría de la Organización Industrial. Ariel

Bibliografía complementaria Motta, M. (2004). Competition policy: Theory and Practice. Cambridge University Press
Antelo, M. (2019). Comportamiento estratégico. Reverté
Antelo, M. (2015). Economía de la información. McGraw-Hill
Belleflamme, P. and Peitz, M. (2015). Industrial Organization: Markets and strategies. Cambridge University Press
Gibbons, R. (1992). Un primer curso de teoría de juegos. Antoni Bosch


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Matemáticas I/611G01009
Matemáticas II/611G01010
Microeconomía e Mercados/611G01012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías