Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Finanzas Código 611G01034
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Alvarez Garcia, Begoña
Correo electrónico
begona.alvarez@udc.es
Profesorado
Alvarez Garcia, Begoña
Correo electrónico
begona.alvarez@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral A materia Finanzas pretende dotar ao alumnado das ferramentas necesarias para ser capaz de tomar decisións financeiras e profundar no coñecemento das principales problemáticas das que se ocupa a Economía Financeira da Empresa.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Profundizar no coñecemento das decisións financeiras. A1
A2
A4
A6
A8
A9
A12
A13
Aprender a tomar decisións financeiras financieras coa axuda de métodos matemáticos e ferramentas informáticas. A2
A9
A10
B3
C3
C6
Saber formular e defender un proxecto financero. A3
A4
A5
A10
B8
C1
C3
C6
Profundizar no coñecemento do mercado de capitais. A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B7
B8
C1
C3
C5
C6
Estimular a capacidade de aprendizaxe tanto de forma individual como en grupo B5
B6
B9
C1
C4
C7
C8
Mellorar a expresión oral e escrita. B4
C1
C2
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción as decisións de investimento e financiación. Decisións financeiras
Conceptos básicos sobre la evaluación de proyectos de inversión. Concepto de investimento.
Elementos dun proxecto.
Fluxos de caixa.
Avaliación de proxectos de investimento individuais. Selección de proxectos en condicións de certeza.
Selección de proxectos en condicións de risco.
Selección de proxectos con racionamento de capital.
Financiación empresarial. Introducción.
Financiamento alleo.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 15 30 45
Estudo de casos A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 20 40 60
Prácticas a través de TIC A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 8 16 24
Discusión dirixida A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 4 4 8
Proba mixta A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 3 9 12
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos contidos de cada tema e organización do traballo en grupo
Estudo de casos Plantexamento, análise, discusión e resolución de problemas prácticos
Prácticas a través de TIC Manexo da folla de cálculo e prácticas a través de Moodle. Desarrollo e resolución de modelos de análise coa axuda da folla de cálculo u otro software.
Discusión dirixida Debates relacionados con problemas prácticos de actualidade.
Proba mixta Proba de evaluación correspondiente ao examen final das convocatorias oficiais

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Discusión dirixida
Descrición
O alumnado ten á súa disposición o horario de tutorías publicado para a atención personalizada. Pedirase cita a través do correo electrónico.
Así mesmo programaranse tutorías en grupos reducidos nas que se poderá atender dúbidas e realizar exercicios prácticos. As tutorías en grupos reducidos poderán ser presenciais ou vía Teams e faranse coincidir coas explicacións dos temas 2 e 3.
En todas estas tutorías, así como na sesión maxistrais, ofrécese axuda, coordinación e supervisión para que o alumno/a sexa capaz de comprender a materia e tomar decisións financeiras de forma autónoma, tanto no caso do alumnado matriculado en réxime de dedicación a tempo completo como no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado observados a través da súa participación nas actividades prácticas e probas. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua 30
Prácticas a través de TIC A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua 5
Proba mixta A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 Valorarase a capacidade do alumnado para resolver os problemas plantexados. A proba mixta realizarase na data establecida no calendario académico oficial 60
Discusión dirixida A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 Valorase a capacidade do alumnado de defender e argumentar as súas opinións. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua 5
 
Observacións avaliación

A)        NORMATIVA DE AVALIACIÓN

1.         Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de
información.

2.         Identificación do estudante: O alumnado ha de acreditar a súa personalidade de
acordo coa normativa vixente.

B)        TIPOS DE CALIFICACIÓN

1.         Calificación de non presentado: Corresponde ao alumnado que só participe en
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

2.         Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
O alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial, aínda que estea exento de asistencia, será avaliado cos
mesmos criterios que o alumnado a tempo completo.

C)        OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN

1.         Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación
anteriormente indicados nesta sección.

2.         Segunda oportunidade: poderán asistir á segunda oportunidade os alumnos/as
que non se presentaron á primeira ou facéndoo non a superaron. Os alumnos/as que opten á segunda
oportunidade serán avaliados/as sobre o 100% da cualificación total.

3.         Convocatoria adiantada: as condicións de avaliación da oportunidade adiantada
(art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións
dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 %
da cualificación final.

D)        OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: As probas realizadas en fraude supoñen a
calificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota
numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Ortega de la Poza, R. (2017). Fundamentals of Financial Management. Esic
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2014). Principles of corporate finance. McGraw-Hill Irwin

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise das Operacións Financeiras/611G01004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle ou outras opcións, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

4. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

5. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

6. Na avaliación continua poderíase ter en conta a participación dos estudantes nas actividades organizadas pola FEE: conferencias, Green Campus.. etc.

7. O uso de dispositivos electrónicos (computadores, tabletas, teléfonos, etc.) na aula poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos. 

8. En caso de fraude, o alumnado será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria do curso académico, tanto se se produce na primeira oportunidade como na segunda.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías