Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Entender a función que desempeñan os tipos tipos de cambio no comercio internacional, nos fluxos de capitais e o xeito no que estes se determinan. |
A1 A2 A3 A11 A12
|
B1
|
C1
|
Manexar un modelo económico que relacione os tipos de cambio, os tipos de interese e outras variables macroeconómicas importantes, tales como a tasa de inflación e o nivel de produción. |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
|
Recoñecer a influencia dos factores que afectan aos tipos de cambio reais e aos prezos relativos das monedas a longo prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Identificar os factores que inflúen na determinación do tipo de cambio no curto prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Coñecer as principais vías de influencia das políticas monetaria e fiscal sobre o tipo de cambio e a produción nacional a curto prazo. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4
|
C1
|
Comprobar o importante papel do tipo de cambio no funcionamento dos mercados internacionais de débeda, de accións e de materias primas |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios básicos que permiten entender a relación entre tipos de interese, prezos e tipos de cambio. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C1
|
Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade dos mercados financeiros en xeral e dos mercados de divisas en particular. |
|
B5 B6 B8
|
C1
|
Evaluar a evidencia empírica dispoñible sobre a relación entre diñeiro, tipos de interese e tipos de cambio. |
A9 A12
|
|
C1
|
Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo das Finanzas Internacionais |
|
B9
|
C4
|
Manexar fontes documentais en inglés |
A11
|
|
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
|
C1 C4
|
Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
|
|
C4
|
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
|
C4 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Fundamentos das finanzas internacionais |
1.1 O mundo das finanzas internacionais
1.2 O mercado de divisas (Forex)
1.3 A cobertura do risco de cambio |
2. Determinantes dos tipos de cambio |
2.1 Enfoque de Balanza de Pagos
2.2 Mercados monetarios e tipos de xuro
2.3 Niveis de prezos e taxas de inflación
2.4 Explicacións integradoras. As expectativas |
3. Mercados internacionais e tipos de cambio |
3.1 Mercados de débeda e de accións
3.2 Mercados de materias primas
3.3 O investimento internacional |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 |
17 |
34 |
51 |
Problem solving |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
15 |
30 |
45 |
Case study |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
8 |
12 |
20 |
Workbook |
A2 A11 C6 |
0 |
6 |
6 |
Directed discussion |
B7 B8 B9 |
2 |
0 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A4 A12 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Problem solving |
Resolución de casos prácticos concretos que esixen a aplicación dos coñecementos que se traballaron na aula. |
Case study |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor |
Workbook |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informaráse previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar |
Directed discussion |
Dinámica de grupo dirixida polo profesor |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Mixed objective/subjective test |
Case study |
|
Description |
TGR: Small group tutorials will be planned throughout the course. They will be aimed at reinforcing the student's autonomous learning through the monitoring and supervision of the different programmed activities (search for economic data, bibliographic sources, problem solving, exhibition of works, seminars, etc.) |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
Resolución de problemas prácticos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse dúas probas avaliables ao longo do curso. |
15 |
Mixed objective/subjective test |
A4 A12 C6 |
Consistirá nunha única proba escrita que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos do programa desenvolvidos na aula e tamén da súa aplicación.
Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.
|
70 |
Case study |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Formulación dunha actividade específica que requira traballo de ánalise e estudo aplicado polo alumno baseándose no desenvolvido ao longo do curso. Realizarase unha proba avaliable ao longo do curso. |
15 |
|
Assessment comments |
Evaluation observations A) EVALUATION REGULATIONS: 1. Assessment conditions: It is forbidden to access the exam room with any
device that allows communication with the outside and / or information storage. 2. Identification of the student: The student must prove her personality in
accordance with current regulations. B) TYPES OF RATING: 1. Qualification of not presented: Corresponds to the student, when he only
participates in evaluation activities that have a weighting of less than 20% on
the final qualification, regardless of the qualification achieved. 2. Students with recognition of part-time dedication and academic waiver of
attendance exemption: Except for the dates approved in the Faculty Board for
the final objective test, for the remaining tests a specific calendar of
compatible dates will be agreed at the beginning of the course with your
dedication. C) EVALUATION OPPORTUNITIES: 1. First opportunity: the evaluation criteria previously indicated in this
section will be applied. 2. Second chance: the evaluation criteria are the same for all evaluation
opportunities, always taking into account the regulations on the second chance
(article 18, section 5). 3. Early call: In the early call, it is possible to recover the points of
the continuous assessment (problem solving, short answer tests, and
interventions during the lectures) by means of additional questions to the
final objective test. D) OTHER EVALUATION OBSERVATIONS: The possibility of conducting partial exams on the subject is not excluded.
The teacher as part of the teaching schedule, keeping their grade until the
second opportunity, will announce these partial exams. E) ACADEMIC FRAUD: Fail grade in the session in which the offense is committed and regarding the matter in which it was committed: the student will be graded with "fail" (numerical grade 0) in the corresponding session of the academic year, whether the commission of the offense it occurs on the first opportunity as on the second. To do this, your rating in the first chance report will be modified, if necessary.
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|