Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver actitudes intelectuais como: creatividade, intuición e capacidade de análise, de reflexión lóxica e de crítica |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir un conxunto de instrumentos útiles para analizar a realidade económica en entornos cambiantes |
A6 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Comprender a utilidade da materia estudada para analizar as posibles situacións de natureza económica que afectan ás decisións empresariais |
A2 A5 A6 A7 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Adquirir un conxunto de instrumentos útiles para analizar a realidade económica en entornos cambiantes |
A1 A3 A4 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Fundamentos teóricos da Política Económica: Política Económica e Goberno
|
1.1. Introdución: A Política Económica como campo de análise.
1.2. Os sistemas económicos e as razóns da intervención na economía
1.3. O papel do Estado naeconomía e os fallos do sector público.
1.4. A interdependencia entre política e economía.
|
Tema II. O proceso de elaboración da Política Económica |
2.1. Introdución
2.2. O esquema fins-medios.
2.3. Etapas e suxeitos do proceso de elaboración da Política Económica.
2.4. Problemas e restricións ó proceso de elaboración da política económica |
Tema III. Obxectivos de Política Económica (I) |
3.1. Introdución.
3.2. O pleno emprego.
3.3. A estabilidade de prezos.
3.4. Equilibrio exterior.
|
Tema IV. Obxectivos de Política Económica (II) |
4.1. Introdución.
4.2. Crecemiento económico.
4.3. Redistribución da renda.
4.4. Calidade de vida e conservación do medioambiente.
|
Tema V. Política Económica coxuntural |
5.1. Introdución.
5.2. O ciclo económico e a política coxuntural.
5.3. Política monetaria: fundamentos e instrumentos.
5.4. Política fiscal: fundamentos e instrumentos.
5.5. Política mixta.
|
Tema VI. Política Económica estrutural |
6.1. Introdución.
6.2. Políticas económicas de oferta.
6.3. Políticas económicas de reformas estruturais.
6.4. Política de competencia.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 B1 B10 |
17 |
51 |
68 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C8 |
21 |
21 |
42 |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A7 B1 |
5 |
10 |
15 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A5 B8 B9 C4 C7 |
3 |
6 |
9 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explícanse os aspectos fundamentais da materia. |
Obradoiro |
Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado. Valorarase a capacidade de análise e de razoamento do alumno afondando nos contidos propios da materia. En canto a traballo específico do alumno, propoñeranse preguntas de resposta breve para valorar o grao de aprendizaxe e a capacidade de síntese, tamén se formularán preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia habitualmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso tamén poden formularse preguntas onde o alumno deberá elixir unha das opcións formuladas no enunciado. Parte desta metodoloxía desenvolverase nas clases de grupo reducido. |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse referencias documentais de todo tipo que axuden aos obxectivos do curso. Servirán tanto para afianzar coñecementos teóricos coma para a realización de actividades de obradoiro. |
Lecturas |
En cada tema poderase facilitar ao alumno algún documento que sirva de referencia a través da súa lectura para afondar nos contidos teóricos da materia. A devandita documentación tamén poderá empregarse como material de apoio para o resto de metodoloxías de natureza máis práctica. |
Proba mixta |
Ó final do curso realizaráse unha proba escrita que combinará preguntas de resposta breve ou resposta múltiple con algunhas cuestións de desenvolvemento amplo. Co este modelo de exame preténdense valorar os coñecementos adquiridos polo alumnado ó longo do curso, así como a capacidade de razoamento, a creatividade e o espíritu crítico do alumnado |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Para lograr un mellor aproveitamento desta metodoloxía atenderanse as necesidades individuais de aprendizaxe de cada alumno. Desenvolverase tamén dentro das clases a grupos reducidos.
Para aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial establecerase un plan individual para a avaliación continua os primeiros días do cuatrimestre.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C8 |
Avaliación ó longo do curso. Dentro deste apartado considérase a participación nas clases e as actividades prácticas desenvolvidas e presentadas polo alumnado durante o curso. |
40 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 |
Avaliación nun exame final. Consiste na realización dun exame escrito no que se avalían todos os contidos desenvolvidos durante o curso. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación
de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. Primeira oportunidade: É imprescindible obter unha cualificación mínima de 3,5/10 no exame final para sumar á cualificación da avaliación continua. Segunda
oportunidade: Na data e hora establecida no calendario académico
oficial para a realización da proba de avaliación correspondente á segunda
oportunidade, realizarase un exame que constará de dúas partes: Parte
xeral, que representa un 60 % da nota final que se suma a cualificación obtida
polo estudante nas probas de avaliación continúa realizadas ao longo do
cuadrimestre. É imprescindible obter unha cualificación mínima de 3,5/10 no exame final para sumar á cualificación de avaliación continua. Parte
específica para que os estudantes que o desexen poidan recuperar a
cualificación correspondente ás probas e actividades contempladas na evaluación
continua programadas e realizadas ao longo do cuadrimestre (probas test,
problemas e outras actividades avaliables). A realización desta parte
específica consistirá nunha serie de preguntas, exercicios e/ou casos práctos
cos que se avaliará a adquisición do tipo de competencias requeridas para
superar as probas de avaliación continua realizadas durante o cuadrimestre.
Esta parte do exame permite acadar un máximo do 40% da nota final. Deste xeito,
os estudiantes estarán en condicións de acadar na segunda oportunidade un 100%
da cualificación. Nota
importante: O estudante que realizan a parte específica da proba de avaliación
final programada para a segunda oportunidade enténdese que renuncia a
cualificación obtida na avaliación continua desenvolvido durante o
cuadrimestre. Convocatoria
adiantada: 100% en examen final. Estudantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na Xunta de
Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao
comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa
dedicación. Sobre
condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con
calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento
de información.
Identificación do estudante: O estudante ha de
acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ARIAS, X.C. (1996). La formación de la política económica. Madrid: Civitas.
PAREJO GÁMIR, J. A.; A. CALVO BERNARDINO y J. PAUL GUTIÉRREZ (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
CUADRADO ROURA, J. R. (dir.) (2010). Política Económica. Madrid:McGraw-Hill
FERNÁNDEZ DÍAZ, A.; J. A. PAREJO GÁMIR y L. RODRÍGUEZ SÁIZ (2011). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
GÁMIR. L. (coord) (2008). Política Económica de España. Madrid: Alianza Editorial
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
JORDÁN GALDUF, J.M. y A. GARCIA RECHE (coords) (1995). Política Económica. Objetivos, instrumentos, sectores y territorio. Valencia: Tirant lo Blanc
García Reche, A.; Sánchez Andrés, A. (2016). Políticas económicas estruturales y de competitividad. Valencia: Tirant Lo Blanch
MANKIW, N. G. (2004). Principios de economía. Madrid:McGraw-Hill.
PETITBÒ, A. (2000). “La defensa de la competencia en el ámbito del sector servicios”. Información Comercial Española, nº 787, págs. 153-185. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|