Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar a lóxica financeira a aplicar na toma de decisións de financiamento na empresa |
A1 A2 A3 A6 A8 A11
|
B2 B6 B8 B10
|
C6
|
Coñecer as teorías financeiras básicas sobre os mercados de capitais e comprender as súas implicacións prácticas |
A6 A8 A10 A11
|
B1 B3 B5 B7
|
C4 C6 C8
|
Saber valorar un investimento financeiro |
A2 A4 A5 A8 A11
|
B4 B9
|
C1 C6
|
Saber desenvolver modelos financeiros e aplicar ferramentas informáticas |
A9 A11
|
B6
|
C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: FINANZAS CORPORATIVAS |
1. O financiamento da empresa e o seu custo: o custo de capital
2. Visión ampliada das fontes de financiación
3. O custo de capital e a estrutura de capital: a política de endebedamento da empresa |
BLOQUE II: FINANZAS DE MERCADO |
1. Rendibilidade e risco. Formación de carteiras óptimas
2. A valoración de activos con risco
3. Produtos derivados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B1 B2 B5 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 |
22 |
44 |
66 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B7 B6 B4 B3 B2 B1 B10 B9 B8 C1 C4 |
2 |
13 |
15 |
Seminario |
A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B7 |
4 |
2 |
6 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B7 B6 B4 B3 B2 B1 B10 B9 B8 C1 C4 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica dos temas do programa |
Solución de problemas |
Realización de tarefas prácticas: desenvolvemento de aplicacións dos coñecementos traballados e resolución de exercicios e problemas
|
Proba mixta |
Probas teórico-prácticas que poderán ser de diverso tipo (test, resposta breve, resposta ampla...) e que constitúen parte da avaliación continua
|
Seminario |
Titorías de grupo reducido |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre os contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Proba mixta |
Seminario |
|
Descrición |
As titorías en grupos reducidos serán presenciais e realizaranse nas datas fixadas ao longo do cuadrimestre.
As titorías individuais desenvolveranse a través de Teams ou presencialmente, segundo proceda, e nos horarios publicados polo profesorado a principios de cada cuadrimestre. Recoméndase ao alumnado que contacte previamente por correo electrónico co/coa seu/súa profesor/a para propor a data e a hora que prefira dentro do horario anunciado por este/a, indicando a materia e o grupo ao que pertence, coa finalidade de facilitar a xestión e a efectividade das titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B7 B6 B4 B3 B2 B1 B10 B9 B8 C1 C4 |
Durante o periodo de clases realizaranse varias probas mixtas de avaliación continua, que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 36% da cualificación final (máximo 3,6 puntos). Cada proba non realizada puntuará como cero.
|
36 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B7 B6 B4 B3 B2 B1 B10 B9 B8 C1 C4 |
Exame da toda a materia que suporá o 64% da cualificación final (máximo 6,4 puntos). Celebrarase en primeira oportunidade (xaneiro no grao en ADE e maio/xuño no programa de simultaneidade dos graos en ADE e Dereito) nas datas fixadas pola xunta de facultade. |
64 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: - Condicións de avaliación: está
prohibido acceder ás aulas de exame con calquera dispositivo aceso que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento
de información. En canto á comisión de fraude e responsabilidades
disciplinarias, aplicarase o disposto nas "Normas de avaliación, revisión e
reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
universitario" da UDC. En particular, a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
- Identificación: cada estudiante deberá acreditar a súa personalidade dacordo coa normativa vixente.
B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: - A cualificación de NON PRESENTADO só se outorgará ao alumnado cuxa participación en actividades de
avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación acadada. - A avaliación exposta tamén rexe para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: - Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente presentados nesta sección.
- Segunda oportunidade: avaliarase cunha proba mixta (exame) polo 100% da cualificación final, salvo que da
aplicación dos mesmos criterios de avaliación da primeira oportunidade
resulte unha cualificación superior, a cal prevalecerá. - Oportunidade adiantada: avaliarase cunha proba mixta polo 100% da cualificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2010). Dirección financiera. Un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Pindado, Julio (dir.) (2012). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo. Material en www.paraninfo.es/catalogo/9788497328951/finanzas-empresariales
Boedo, Lucía (2009). Las fuentes de financiación y su coste. A Coruña: Netbiblo. Descargable en ruc.udc.es/dspace/handle/2183/11816
oikonomicon.udc.es (2020). Página del profesor Carlos Piñeiro Sánchez.
Brealey, Richard; Myers, Stewart; Allen, Franklin (2020). Principios de finanzas corporativas. 13ª ed.. Madrid: McGraw-Hill. Accesible en formato electrónico para lectura en www.ingebook.com
CNMV (2006). Qué debe saber de... Opciones y futuros. Guía informativa de la CNMV. 2ª ed.. CNMV |
|
Bibliografía complementaria
|
Brun, Xavier; Moreno, Manuel (2008). Análisis y selección de inversiones en mercados financieros. Barcelona: Profit
Elvira, Óscar; Larraga, Pablo; Puig, Xavier (2017). Comprender la inversión en renta fija a corto y largo plazo. Barcelona: Profit
Elvira, Óscar; Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Orden, Olga del (2022). Curso básico de matemática financiera: teoría y ejercicios. Alicante: Delta Publicaciones
Suárez, Andrés (2014). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. 22ª ed.. Madrid: Pirámide
CNMV (s.f.). El mercado de valores y los productos de inversión. Manual para universitarios. CNMV
Aguiar, Inmaculada (coord.) (2012). Finanzas corporativas en la práctica. Madrid: Delta
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2011). Finanzas empresariales: teoría y modelos con hoja de cálculo. Santiago: Andavira
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. 8ª ed.. México: Pearson Educación
Casanovas, Montserrat; Bertrán, Josep (2015). La financiación de la empresa: cómo optimizar las decisiones de financiación para crear valor. 5ª ed.. Barcelona: Profit
Álvarez, Begoña; Boedo, Lucía (2011). La financiación empresarial: exposición teórica y análisis de la operativa. Estudio de casos reales desarrollados en Excel. Barcelona: Inforbook's
Valls, María del Carmen; Cruz, Salvador (2012). Operaciones financieras avanzadas. Madrid: Pirámide
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago: Andavira
CNMV (2006). Qué debe saber de... Los productos de renta fija. 5ª ed.. CNMV |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Contabilidade Financeira I/611G02013 | Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 | Contabilidade Financeira II/611G02018 | Teoría do Investimento/611G02020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación Financeira/611G02034 |
|
Observacións |
- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de
sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase
na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade.
- Traballarase para detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades a un acceso
adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|