Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
|
A3 A4 A5 A6 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8
|
C1 C2 C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A3 A9
|
|
C6
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A12
|
|
|
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A1 A2
|
B6 B7
|
C4 C7
|
Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
|
A4 A6 A8 A9 A11
|
B9 B10
|
C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. CONCEPTO E PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS |
CONCEPTO E CARACTERÍSTICAS
SISTEMA DE APOIO AS DECISIONS DE MARKETING
PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
Caso / Proba avaliación |
TEMA 2. FONTES E TÉCNICAS DE INFORMACIÓN |
FONTES DE INFORMACIÓN: CONCEPTO E CARÁCTERISTICAS
CRITERIOS PARA CLASIFICAR FONTES DE INFORMACIÓN
Caso / Proba avaliación |
TEMA 3. TÉCNICAS CUALITATIVAS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
DINÁMICA DE GRUPOS
ENTREVISTA EN PROFUNDIDADE
DELPHI
PSEUDOCOMPRA
OBSERVACIÓN
TÉCNICAS PROXECTIVAS Y DE CREATIVIDADE
Caso / Proba avaliación |
TEMA 4. ANÁLISIS VARIABLES DEL MERCADO NA CONTORNA EMPRESARIAL |
CONCEPTOS BÁSICOS.
NUEVAS OPORTUNIDADES COMERCIALES E IDEAS DE NEGOCIO. TENDENCIAS - VARIABLES - FUENTES DE INFORMACIÓN. HERRAMIENTAS DE MARKETING DIGITAL.
MERCADOS Y COMPETENCIA.
ASPECTOS LEGALES
Casos / Prueba evaluación |
TEMA 5. TÉCNICAS CUANTITATIVAS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
CONCEPTO. CARACTERÍSTICAS. CLASES.
PANEIS: CONSUMIDORES-DETALLISTAS-AUDIENCIAS
A ENQUISA
- VENTAXAS DERIVADAS DO USO DA ENQUISA. CLASES
- DISEÑO DE CUESTIONARIOS. MEDICION E ESCALAS
- MUESTREO: CONCEPTOS BÁSICOS- DISEÑO MUESTRAL
- PROCEDIMIENTOS DE MUESTREO-TAMAÑO MUESTRAL
- ANÁLISE DA INFORMACIÓN:TÉCNICAS
PROTECCIÓN DE DATOS: CONCEPTOS BÁSICOS. NORMATIVA
Casos / Proba avaliación
|
TEMA 7. O INFORME FINAL |
ESTRUTURA DO INFORME E PRESENTACIÓN ORAL
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A10 B10 C3 C4 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B1 B5 B6 B7 C5 C6 |
15 |
30 |
45 |
Análise de fontes documentais |
A3 A6 A7 A9 |
6 |
6 |
12 |
Estudo de casos |
A4 B2 B4 |
14 |
28 |
42 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A5 A8 A11 A12 B8 C1 C2 |
10 |
20 |
30 |
Proba de ensaio |
A4 A6 A11 B3 B9 C5 C6 |
3 |
10 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados ao programa. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer o aprendizaxe eficaz e significativos, que parta dos saberes previos do alumnado. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos profesores complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (reportaxes, documentais, películas, webinar, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o alumno se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo
Realizaranse varios casos prácticos individuales o en grupo.
Os casos prácticos deben ser entregados en el plazo fijado por profesores y expuesto oralmente si los profesores lo estiman necesario.
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudio de mercado. El punto de partida, para cada uno de los grupos, lo constituye la elección de un tema de investigación. El alumno/s establecerá un proceso de investigación sobre un acontecimiento que considere importante a nivel empresarial, estableciendo las fuentes y el tipo de información necesarias, los análisis estadísticos que se deben aplicar y, por último, expondrá sus conclusiones. En este sentido, (salvo propuesta del propio grupo aceptada por profesores) el tema del trabajo será asignado por el profesor y versará sobre cualquier materia relacionada con el ámbito social, económico, político, medioambiental…
O proxecto deberá ser entregado no plazo fijado polos profesores y expuesto oralmente.
|
Proba de ensaio |
Probas na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos.
Estas pruebas podrán ser desarrolladas de forma escrita u oral. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Existe a posibilidade de levar a cabo reuniós de traballo con grupos reducidos para resolver as dúbidas sobre a materia, sobre os casos prácticos e o proxecto final. Se comunicará con antelación lugar, fecha e hora.
As tutorías de grupo reducido así como as tutorías individuais ou grupais realizaranse de forma presencial o virtual a través de plataforma TEAMS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A4 B2 B4 |
Se contempla la realización de casos prácticos relacionados con los contenidos teóricos de la asignatura, en base a lecturas de documentos de trabajo, asistencia a charlas (webinars) u otras posibles actuaciones. Serán evaluados teniendo en cuenta su exposición oral (presencial o a través de plataforma TEAMS), presentación escrita, claridad, creatividad, aplicación de fundamentos teóricos así como en base a los criterios específicos fijados en cada prueba.
En la presentación oral se valorará la respuesta a preguntas, la capacidad de razonamiento (argumentar, relacionar, etc.), la creatividad y el espíritu crítico. |
30 |
Proba de ensaio |
A4 A6 A11 B3 B9 C5 C6 |
En función del la planificación docente, a lo largo del cuatrimestre se desarrollarán de forma oral/escrita pruebas de ensayo-desarrollo y/o de respuesta múltiple. En estas pruebas, los alumnos deben demostrar sus conocimientos así como su capacidad de razonamiento. Estas actividades también podrán formar parte de una prueba global de evaluación de los resultados de aprendizaje. Es necesario alcanzar una puntuación mínima en la/s pruebas. En el caso de no alcanzar dicha nota de corte, la puntuación de la prueba es 0 puntos |
45 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A5 A8 A11 A12 B8 C1 C2 |
Durante el cuatrimestre los alumnos elaborarán un proyecto de investigación. Se valorará atendiendo a los siguientes CRITERIOS:
A) Presentación escrita
Bibliografía y recursos utilizados – Estructura y razonamiento – Desarrollo contenidos – Conclusiones y recomendaciones
B) Presentación oral
Creatividad y originalidad de la propuesta – Grado de cohesión y complementariedad del equipo – Capacidad de síntesis - Respuesta a preguntas planteadas a cada componente del grupo por profesor/es.
*Las pruebas podrán ser gravadas para su posterior visualización y evidencia.
La calificación de cada componente de un mismo grupo de trabajo podrá ser diferente (en base a criterio B)
La entrega fuera de plazo o la ausencia injustificada y sin previo aviso conlleva la valoración del proyecto con 0 puntos. |
25 |
|
Observacións avaliación |
CONDICIÓNS DE AVALIACIÓN Prohíbese o acceso ás probas de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles non autorizados. O alumnado deberá acreditar a súa personalidade mediante a presentación do carné de estudante da UDC ou mediante o documento nacional de identidade ou documento identificativo equivalente. TIPOS DE VALORACIÓN Alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial: aínda que están exentos de asistencia, serán avaliados cos mesmos criterios que os de tempo completo. Neste sentido, esta guía contempla varias horas de atención personalizada. Nota non presentada: alumnado que só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da nota final, independentemente da cualificación acadada. SEGUNDA OPORTUNIDADE Proba/s de opción múltiple e/ou desenvolvemento (100% da nota final = Valor 10 puntos) Preguntas de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento sobre todos os contidos incluídos no programa da materia, así como casos prácticos e proxectos de investigación. É necesario acadar unha puntuación mínima en cada proba que fixará previamente o profesorado para superar a materia Na nota final valorarase positivamente a participación activa do alumno durante o curso (asistencia e participación). CONVOCATORIA ANTICIPADA Criterios de avaliación similares ao aplicado para a segunda oportunidade. ASISTENCIA E PARTICIPACIÓN Valórase positivamente na calificación da evaluación continua así como na calificación da/s proba/s finais, a participacíón activa e a actitude do alumno durante o curso. RESPONSABILIDADES DISCIPLINARIAS A realización fraudulenta das probas ou das actividades de avaliación, unha vez acreditada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria (primeira e segunda oportunidade) (grado numérico 0)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VARIOS (). DOCUMENTOS, WEBINARS, ENLACES PÁGINAS WEB, PRÁCTICAS AULA.... Moodle UDC
ESTRELLA-RAMÓN ANTONIO Y OTROS (2019). ESTRUCTURA, ELABORACIÓN Y DESARROLLO DE PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN DE MERCADOS. EDUAL
GRANDE ESTEBAN, I (2017). FUNDAMENTOS Y TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL. ESIC. MADRID
TRESPALACIOS GUTIERREZ JUAN A. (2016). INVESTIGACIÓN DE MERCADOS. PARANINFO |
|
Bibliografía complementaria
|
https://ia-espana.org/ (). .
Foro Internacional del Marketing: http://www.foromarketing.com (). .
Asociación Investigación de medios de Comunicación AIMC (EGM): (). .
CIS https://www.cis.es/cis/opencms/ES/index.html (). .
AEPD https://www.aepd.es/es (). .
KANTAR (). .
INSTITUTO COMERCIO ESPAÑOL (ICEX) https://www.icex.es/icex/es/index.html (). .
Marketing News: http://www.marketingnews.es (). .
ASOCIACIÓN DE EMPRESAS DE ESTUDIOS DE MERCADO Y OPINION (ANEIMO) (). .
ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE ESTUDIOS DE MERCADO (AEDEMO) (). .
ESOMAR WWW.ESOMAR.ORG (). .
MARKETING RESEARCH ASSOCIATION (). .
ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE MARKETING ACADÉMICO Y PROFESIONAL (AEMARK) (). .
ALIMARKET ( newsletter) (). . BIBLIOTECA UDC
CNMC https://www.cnmc.es/ (). .
INE https://www.ine.es/ (). .
ACNIELSEN (). .
AENOR https://www.aenor.com/?gclid=Cj0KCQjwtvqVBhCVARIsAFUxcRsLIT2TdClU7QJH4ykVQs8wAYfc9T6R0axG (). .
Base de datos STATISTA (). . BIBLIOTECA FACULTAD ECONOMÍA
AUTOCONTROL https://www.autocontrol.es/ (). .
Ecommerce News Magazine (). .
AECOC https://www.aecoc.es/ (). .
Cyberclick (). .
XUNTA GALICIA https://www.xunta.gal/portada (). .
https://avancedigital.mineco.gob.es/es-es/Paginas/index.aspx (). .
https://es.mintel.com/ (). .
LANZADERA https://lanzadera.es/ (). .
GAIN http://gain.xunta.gal/?locale=es_ES (). .
ENAC https://www.enac.es/web/enac/inicio?p_p_id=MensajeCookie_WAR_Gestionportlet&p_p_lifecycl (). .
https://www.iriworldwide.com/es-es (). .
IGAPE. https://www.igape.gal/gl/ (). .
ARAL https://www.revistaaral.com/ (). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística I/611G02006 | Introdución ao Marketing/611G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Distribución Comercial/611G02030 | Dirección Comercial/611G02035 | Coportamento do Consumidor. Productos e Marcas/611G02037 | Deseño de Sistemas de información/611G02041 | Técnicas Estatísticas Aplicadas á Empresa/611G02045 |
|
Observacións |
Valórase positivamente na calificación da evaluación continua así como na calificación da/s proba/s finais, a participacíón activa e a actitude do alumno na aula. |
|