Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeno tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B7 B9
|
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A2
|
B4 B10
|
C1 C4 C5 C7
|
Saber xestionar adecuadamente a carteira de productos e marcas
Saber segmentar os mercados e posicionarse correctamente neles |
A5
|
B5 B6 B8
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. Introducción |
TEMA 1. Introducción |
PARTE II. Comportamento do consumidor |
TEMA 2. Motivación
TEMA 3. Percepción
TEMA 4. Aprendizaxe e actitudes
TEMA 5. Cultura e grupos
TEMA 6. Segmentación do mercado |
PARTE III. Produto e marca |
TEMA 7: Política de produto
TEMA 8: Identidade, Imaxe e Capital de marca
TEMA 9: Decisións e Estratexias de marca
TEMA 10: Experiencias de marca en contornas dixitais
TEMA 11: Marcas con propósito e sustentabilidade
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 B10 C6 |
17 |
42.5 |
59.5 |
Traballos tutelados |
A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 |
25 |
50 |
75 |
Seminario |
C8 |
4 |
4 |
8 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B6 B7 B8 B9 |
1 |
2.5 |
3.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais.
Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado. |
Traballos tutelados |
Os estudantes aplicarán os fundamentos teóricos da materia nun proxecto práctico que realizarán en equipos (sempre que a matrícula permítao) e que consistirá na conceptualización e deseño dun produto/servizo innovador e o seu(s) marca(s).
Os estudantes contarán cunha listaxe de contidos mínimos a desenvolver, así como con titorías por equipo e proxecto.
O resultado e conclusións destes proxectos presentarase en equipo en sesión presencial e plenaria na data asignada. Unicamente cualificarase ao alumnado que participe activamente na elaboración do proxecto e na presentación do mesmo
|
Seminario |
Se realizará un seminario para cada un dos subgrupos formados para facilitar a explicación e o seguemento da metodoloxía. |
Proba de resposta múltiple |
Test de resposta multiple individual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Se ten algunha dúbida de material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento e lugar para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 |
O alumnado terá que desenvolver un proxecto práctico en equipo relacionado coa política de produto e marcas que estará titorizado. Preténdese fomentar o traballo colaborativo e en equipo entre os estudantes, promover a amplitude de análise, a creatividade e o sentido crítico.
Os equipos presentarán os resultados e conclusións do proxecto práctico en horario de clase para o que se asignarán datas de entrega/envío e presentación. Únicamente cualificarase ao alumnado que participe activamente na elaboración do proxecto e na presentación do mesmo.
No caso de que o alumno/a non faga o proxecto práctico en equipo ou non supere a materia na primeira oportunidade, o alumno/para deberá presentar un traballo individual sobre un caso práctico que lle será asignado polos docentes que, xunto co exame test, representan as dúas metodoloxías de avaliación. O peso relativo de cada unha das probas será o mesmo que se estableceu anteriormente. O exame test terá un peso do 60% e o traballo un peso do 40%.
|
40 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B6 B7 B8 B9 |
Preguntas Proba de opción múltiple (catro opcións). As preguntas respondidas incorrectamente penalizan.
Condicións para a realización da avaliación final. Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do alumno: o alumno deberá acreditar a súa identidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE VALORACIÓN: Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: agás as datas aprobadas no Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso coa túa dedicación. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: se aplicarán os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: No caso de que o alumno/a non faga o proxecto práctico en equipo ou non supere a materia na primeira oportunidade, o alumno/para deberá presentar un traballo individual sobre un caso práctico que lle será asignado polos docentes que, xunto co exame test, representan as dúas metodoloxías de avaliación. O peso relativo de cada unha das probas será o mesmo que se estableceu anteriormente. O exame test terá un peso do 60% e o traballo un peso do 40%. 3. Convocatoria anticipada: (art. 19 das Normas de avaliación, revisión e reclamacións de cualificacións dous estudos de grao e graduado universitario) as metodoloxias serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final. D) De conformidade co artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC, a nota de suspenso (nota numérica de 0) establecerase na convocatoria na que se cometeu. O alumno será calificado con suspenso se a falta se produce na primeira ou na segunda oportunidade. Por este motivo, modificaríase, de ser o caso, a súa cualificación na acta da primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alomso rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. ESIC, Madrid
Llipis Sancho, Emilio (2015). Crear la marca global. Modelo práctico de creación e internacionalización de marcas. MADRID, ESIC
Lenderman, M. y Sánchez, R. (2008). Marketing experiencial. La revolución de las marcas. ESIC, Madrid
Aaker, David A. (2011). Relevancia de la marca. Hacer a los competidores irrelevantes. Prentice-Hall, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Marketing/611G02015 | Investigación de Mercados/611G02024 | Distribución Comercial/611G02030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dirección Comercial/611G02035 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores de sustentabilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. No caso de que se detecten situacións de discriminación por razón de xénero proporanse accións e medidas para corrixilas Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso
axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. A entrega dos traballos documentais
que se realicen nesta materia: • Solicitarase en formato virtual
e/o soporte informático. • Realizarase a través do correo
electrónico institucional, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. • De realizarse en papel: Non
se empregarán plásticos. Realizaranse
impresións a dobre cara. Empregarase
papel reciclado. Evitarase
a impresión de borradores. |
|