Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aproximarse al funcionamiento de la tecnología en la ejecución de los contratos |
|
B1
|
C1
|
Conocer las reglas del comercio electrónico |
A1 A1 A1
|
|
|
Conocer las nuevas formas de creación de empresas, constitución de sociedades y financiación empresarial en el entorno digital |
A1 A1
|
|
C1
|
Conocer las reglas de la protección del consumidor en el entorno digital y la IA |
A1 A1 A1 A1
|
|
|
Conocimientos y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas propias de la contratación privada en el entorno digital |
A1 A1 A1 A1 A1
|
B1
|
|
Conocimiento y habilidades para comprender y resolver las cuestiones jurídicas relativas a la responsabilidad civil de los prestadores de sociedades y plataformas digitales |
A1 A1 A1 A1 A1 A1
|
B1
|
|
Conocimiento de las formas de resolver conflictos en el entorno digital |
A1 A1 A1
|
BP24
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Comercio electrónico: conceptos xerais. Regras dos contratos dixitais e suxeitos no comercio electrónico (P2P, B2P e B2B)
2. A identidade e a publicidade dixital e os servizos electrónicos de confianza
3. Contrato por medios electrónicos. Cadea de bloques e contratos intelixentes. Ámbitos sectoriais de contratación a través dos contratos intelixentes: comercio nacional e internacional, ámbito inmobiliario, arrendamentos, transporte, seguros tecnolóxicos
4.- Cadena de bloques e Dereito rexistral: Rexistro da Propiedade e Rexistro Mercantil
5.- Diñeiro electrónico e formas de pagamento no contorno dixital. As criptomonedas
6.- Dereito de plataformas. Análise das plataformas dixitais e da súatrascendencia na contratación privada. Exame dos regulamentos UE sobre mercado dixital e servizos dixitais.
7.- Regras de protección do consumidor de produtos e servizos dixitais
8.- Responsabilidade dos prestadores de servicios de intermediación na Internet
9.- Sistema financeiro, bancario e mercados de capitais. As empresas tecnolóxicas. Sistemas multilaterais de negociación e sistemas organizados de contratación. Órdenes algorítmicas de negociación de valores. Sistemas de compensación (clearing)
10.- Sociedades virtuais e organizacións autónomas descentralizadas (DAO)
11.- Creación de empresas e industria dixital
12. Concepto de ODR (Online dispute resolution mechanisms) e distinción de figuras afíns
13. A e-mediación: unha nova forma de resolver conflitos. Principios, procedemento e variaxes e inconvenientes
14. A arbitraxe electrónica. Especial referencia á arbitraxe electrónica de consumo |
Os subtemas desenvólvense nos distintos temas. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A7 A9 A12 C3 |
3 |
20 |
23 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A7 C5 |
10 |
0 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A7 A10 A11 |
42 |
15 |
57 |
Obradoiro |
A1 B7 B13 C2 C5 |
5 |
0 |
5 |
Estudo de casos |
A1 A7 A9 A12 A13 A15 B10 B3 |
25 |
20 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Evaluación del conocimiento de los contenidos de la materia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Adquisición y actualización de los conocimientos y diálogo con los principales expertos en la materia. |
Sesión maxistral |
Introducción de los principales contenidos de la materia. |
Obradoiro |
Taller para la adquisición de habilidades prácticas |
Estudo de casos |
Exposición y análisis crítica de textos y casos que sirven para desarrollar contenidos y trabajar las habilidades argumentativas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Descrición |
Para a súa realización é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación da ferramenta Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A7 A9 A12 A13 A15 B10 B3 |
Exposición y análisis crítica de textos y casos que sirven para desarrollar contenidos y trabajar las habilidades argumentativas. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A7 A9 A12 C3 |
Evaluación del conocimiento de los contenidos de la materia. B2 |
60 |
Obradoiro |
A1 B7 B13 C2 C5 |
Taller para la adquisición de habilidades prácticas |
10 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación: A cualificación final da disciplina obterase da suma dos puntos obtidos na avaliación continua e os puntos obtidos na proba obtida de final de cuadrimestre. 1º) Avaliación continua (50%): O profesorado avaliará o traballo realizado polos/as estudantes ao longo do cuadrimestre, dentro e fóra da aula, cun máximo de 4 puntos. Para iso, os/as estudantes deberán asistir a clase e deberán realizar as actividades encargadas polo profesorado nos prazos e coas condicións que se dispoñan. Para recibir os puntos de avaliación continua esixirase unha asistencia ao 80% das clases, salvo nos casos de estudantes a tempo parcial que obteñan dispensa académica*. 2º) Proba obxectiva (50%): A final de cuadrimestre, os/as estudantes deberán realizar unha proba obxectiva (tipo test ou con algunha pregunta de desenvolvemento) sobre os contidos explicados na aula e as lecturas entregadas polo profesorado. Para aprobar a disciplina é imprescindible aprobar esta proba. *Observacións: Os/as estudantes a tempo parcial con dispensa académica serán cualificados/as de acordo cos mesmos criterios de avaliación, coas seguintes particularidades: A asistencia mínima exixida para recibir os puntos de avaliación continua será do 40%. O profesorado encargará actividades de avaliación continua complementarias, equivalentes en tempo de realización ao 40% da asistencia dispensada. Plaxio ou fraude académica: O comportamento fraudulento nas probas de avaliación, e snomeadamente o plaxio no estudo de casos, ou o uso oculto de instrumentos de intelixencia artificial para realizar as tarefas, terá como consecuencia a cualificación de "0 (Suspenso)" na oportunidade correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
<
BARRAL VINYALS, I.; El sistema de ADR-ODR en conflictos de consumo : aproximación crítica y prospección de futuro, Ed. Atelier, 2019.
BUSTO LAGO, ALVAREZ LATA, PEÑA LOPEZ, COLLADO: Reclamaciones de consumo. Materiales para un Tratado de Derecho de consumo, Thomson-Reuters Aranzadi, 2020
Comité sobre las Libertades Civiles, Justicia y Asuntos internos del Parlamento Europeo, «Opinión sobre blockchain» (2018/2085(INI)) al Comité de Transacciones Internacionales, de 15 de noviembre de 2018, disponible en https://bit.ly/2Rxr6RK
Echebarría Sáenz, M., «Contratos electrónicos autoejecutables (smart contract) y pagos con tecnología blockchain», Revista de Estudios Europeos, nº 70, julio-diciembre, 2017, pp. 69-97
LEGERÉN MOLINA: Los contratos inteligentes en España (La disciplina de los smart contracts), Revista Derecho Civil, vol. V, núm. 2 (abril–junio, 2018).
PAZ-PEÑUELAS BENEDÉ, M.P.; Conflicto y técnicas de gestión : en especial, la mediación en asuntos civiles y mercantiles y su versión electrónica, Ed. Tirant lo Blanch, 2017.
Tur Faúndez, C., Smart Contracts. Análisis jurídico, Reus, Madrid, 2018
VVAA, Criptoderecho. La regulación de Blockchain –dir. García Mexía–, La Ley-Wolters Kluwer, Madrid. 2018 |
Bibliografía complementaria
|
|
Anguiano, J.M., «Blockchain: fundamentos y perspectiva jurídica. De la confianza al consenso», Diario La Ley, nº 18, 16 de mayo de 2018.
Arruñada, B., «Blockchain in Public Registries: Don’t Expect Too Much», IPRA Cinder International Review, nº 1, January-June, 2017, pp. 6-11.
BARRAL VINYALS, I.; El sistema de ADR-ODR en conflictos de consumo : aproximación crítica y prospección de futuro, Ed. Atelier, 2019.
Bodó, B., Gervais, D. y Quintais, J. P., «Blockchain and smart contracts: the missing link in copyright licensing?», International Journal of Law and Information Technology, volume 26, Issue 4, 1 December 2018, pp. 311–336, https://doi.org/10.1093/ijlit/eay014
Comité sobre las Libertades Civiles, Justicia y Asuntos internos del Parlamento Europeo, «Opinión sobre blockchain» (2018/2085(INI)) al Comité de Transacciones Internacionales, de 15 de noviembre de 2018, disponible en https://bit.ly/2Rxr6RK
Echebarría Sáenz, M., «Contratos electrónicos autoejecutables (smart contract) y pagos con tecnología blockchain», Revista de Estudios Europeos, nº 70, julio-diciembre, 2017, pp. 69-97
González-Meneses, M. Entender blockchain. Una introducción a la tecnología de registro distribuido, Thomson Reuters Aranzadi, Cizur Menor, 2017
Ibañez Jiménez, J. W., Derecho de blockchain y de la tecnología de registros distribuido, Thomson Reuters Aranzadi, Cizur Menor, 2018
O’Shields, R., «Smart contracts. Legal agreements for the blockchain», 21 North Carolina Banking Institute 177, March, 2017.
PAZ-PEÑUELAS BENEDÉ, M.P.; Conflicto y técnicas de gestión : en especial, la mediación en asuntos civiles y mercantiles y su versión electrónica, Ed. Tirant lo Blanch, 2017.
Prenafeta Rodríguez, J., «Smart contracts: aproximación al concepto y problemática legal básica», Diario La Ley, nº 8824, 15 de septiembre de 2016
Savelyev, A., «Contract law 2.0: ‘Smart’ contracts as the beginning of the end of classic contract law», Information & Communications Technology Law, 2017, DOI: 10.1080/13600834.2017.1301036, pp. 1-19
Tur Faúndez, C., Smart Contracts. Análisis jurídico, Reus, Madrid, 2018
Werbach, K. y Cornell, N., «Contracts ex machina», Duke Law Journal, 67, 2017, pp. 313-382
VVAA, Blockchain: la revolución industrial de internet –coord. Preukschat, A.–, Gestión 2000, Barcelona, 2017.
VVAA, Criptoderecho. La regulación de Blockchain –dir. García Mexía–, La Ley-Wolters Kluwer, Madrid. 2018 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|