Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea e mais as interrelacións dos ámbitos empresarial, laboral, financeiro, social e político para acadar unha percepción xeral dos problemas microeconómicos en entornos internacionais e globalizados. |
A4 A7 A9 A15
|
B7 B5
|
C4 C7
|
Capacidade de síntese e de aplicación práctica dos conceptos teóricos para o tratamento e resolución de problemas económicos de forma reflexiva, crítica e autónoma. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. |
A4 A7 A9 A15
|
B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B1 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Sensibilización na obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades humanas individuais e colectivas cunha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas. Desenvolvemento do alumnado na toma de decisións económicas ao longo da súa vida tendo presente o enfoque da economía sostible (vínculos económico-social-ambiental) como fonte de xeración de benestar a longo prazo |
A4 A7
|
B6 B10 B12 B13 B3 B4 B5
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO I. INTRODUCIÓN |
Tema 1. Principios económicos básicos
Tema 2. Modelos económicos |
MÓDULO II. MICROECONOMÍA |
Tema 3. Oferta e demanda
Tema 4. Intervención do goberno nos mercados
Tema 5. Elasticidades e fiscalidade |
MÓDULO III. MERCADOS E COMPETENCIA |
Tema 6. A curva de oferta
Tema 7. A competencia perfecta
Tema 8. Monopolio, oligopolio e competencia monopolística
Tema 9. Externalidades e bens públicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A7 A9 A15 B6 B7 B8 B13 B1 B5 |
50 |
75 |
125 |
Proba de resposta múltiple |
B7 B9 B10 B11 B12 B1 B3 B4 B5 C3 C4 |
4 |
0 |
4 |
Proba obxectiva |
B7 B8 B1 B5 C5 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
19 |
0 |
19 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesorado explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas relacións. A exposición oral do profesorado poderá ser complementada co uso de medios audiovisuais e coa formulación de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe e facilitar a participación. |
Proba de resposta múltiple |
Podera constar de resolución de problemas, preguntas breves, preguntas de ensaio ou de preguntas de opción múltiple.
Forma parte da avaliación continua.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial. O equipo docente informará da modalidade no momento oportuno.
|
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén pode construirse con un só tipo dalgunha destas preguntas. Poderá incluir tanto preguntas de carácter teórico como práctico ou problemas.
Poderase realizar online a través de la plataforma Moodle ou de forma presencial. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A equipa docente estará dispoñible para á atención personalizada aos estudiantes, sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportuno, en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución problemas, lecturas, etc.
Esta atención poderá ser online a través dos mecanismos facilitados pola universidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
B7 B9 B10 B11 B12 B1 B3 B4 B5 C3 C4 |
Esta actividade forma parte da avaliación continua.
Valoraranse os coñecementos e habilidades amosadas polo alumnado na realización de probas obxectivas (parciais) dos tres primeiros módulos do programa, cunha puntuación máxima de 6 puntos. |
60 |
Proba obxectiva |
B7 B8 B1 B5 C5 C6 C7 |
Valoraranse os coñecementos e competencias mostradas polo alumnado no exame final proposto polo equipo docente, debendo obter un mínimo de 2 puntos sobre 4.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Observacións de avaliación:1) Calificación de non
presentado: Corresponde ao alumno, cando só participen en actividades de
avaliación que teñan un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente
da calificación acadada. 2) Segunda oportunidade e
convocatoria adiantada: - Segunda oportunidade: As
condicións de avaliación da segunda oportunidade (artigo 18, apartado 5, das
Normasde Avaliación, Revisión e Reclamacións das Calificacións dos Estudos de
Gradoe Mestrado) dictaminan que a segunda oportunidade deber garantir a
posibilidade de superación da materia polo estudante, polo que compre modificar
as porcentaxes de calificación respecto da primeira oportunidade. Así mesmo, a
actividade da segunda oportunidade consistirá nun único exame final que
representará o 100% da nota final e que se realizará na data do calendario
oficial. Alternativamente, na segunda oportunidade, o alumno poderá conservar
as cualificacións obtidas na avaliación continua da primeira oportunidade
(cunha ponderación do 30% na nota final) e, neste caso, o exame final da
segunda oportunidade representará a restante 70%.
- Oportunidade adiantada: As
condicións de avaliación da oportunidade adiantada (artigo 19 das Normas de
Avaliación,Revisión e Reclamacións das Calificacións dos Estudos de Grado e
Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será
avaliada por medio dunha proba obxectiva que representará o 100% da calificación
final.
3) Estudantes con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Na primeira e segunda oportunidade, os criterios de avaliación rexiránse
dacordo á realización dunha proba obxectiva cun peso do 100% sobre a
calificación final. Consistirá nunha proba obxectiva na que se incluirán
cuestións teóricas e prácticas nas que os estudantes terán que demostrar ter
alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da materia. 4) Sobre condicións de avaliación
final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 5) Identificación do estudante: O
alumno deberá demostrar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. 6) En caso de plaxio ou copiado na realización de cualquer proba, o estudante será excluido automáticamente da mesma, e toda a puntuación que houbese obtido en dita convocatoria ou oportunidade lle será eliminada. Por elo, si o estudante tivera algunha puntuación na proba práctica ou estudio de caso, esta lle sería anulada.
Outras observacións de avaliación sobre mínimos nos criterios de avaliación.
A) Non se require unha calificación mínima na parte da
avaliación continua. B) Para a proba mixta é necesario obter un 50% da
calificación posible para poder superar a materia. Este requisito aplícase
tanto á 1ª como á 2ª oportunidade. C) No conxunto, o estudante deberá
obter unha puntuación mínima de 5 puntos para superar a materia, pero sempre
que na proba obxectiva acade un mínimo do 50% da puntuación da proba. D) As clases
son presenciais e, polo tanto, a asistencia a clase é obrigatoria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Krugman, P. Wells, R. & Graddy, K. (2015). Fundamentos de Economía (3ª edición). Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Bustos Gisbert, A. (2017). Introducción a la Economía. Civitas
Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2018). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Mochón Morcillo, F. (2012). Principios de Economía Política (3ª edición). McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase seguir con asiduidade as indicacións e novidades da plataforma MOODLE, xa que esta plataforma, xunto coas clases presenciais, constitúe un sistema esencial de comunicación entre a equipa docente e o estudantado. Ademáis, fanse as seguintes observacións e recomendacións, con carácter xeral: 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
Recordatorio de aplicación da normativa de igualdade:
- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|