Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B11 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Familiarizarse cos novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais: estudos de xénero, feminismos, 'queer studies;' o multiculturalismo e a etnocrítica; os estudos postcoloniales, e a ecocrítica. |
AM1 AM2 AM4 AM6 AI1
|
BP3 BP8
|
CI2
|
Ser capaz de debatir e discutir, de xeito académico e ordenado, as propias ideas fronte ás de outras persoas, e de recoñecer e expoñer os méritos e deméritos das diversas posturas e opinións. |
AM7 AP1
|
BP2 BP4 BP5 BP7
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI1 CI3
|
Poder expoñer as interpretacións propias de xeito ordenado e riguroso, tanto oralmente como por escrito, segundo se espera dun contexto académico. |
AM4 AM8
|
BM3 BP1
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Literatura, Arte, Moda. Relacións intertextuais. |
1. 1. A literatura como fonte para a historia da Moda.
1.2. A Moda como sistema artístico e a súa relación coa literatura e as artes plásticas.
|
2. A indumentaria femenina na literatura cortés. |
2.1. Arquetipos: pastoras, doncelas e damas.
2.2. Valor simbólico da prenda
2.3. Valor amoroso da prenda ("prenda para prendar"). |
3. A indumentaria femenina na literatura contemporánea. |
3.1. Arquetipos: señoritas, cocottes e gaçonnes.
3.2. A vestimenta femenina na novela realista. De Zola a Galdós.
3.3. Dos felices 20 ao século XXI: a Moda como identidade e como seducción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A6 |
12 |
21 |
33 |
Traballos tutelados |
A12 B8 B10 B3 |
0 |
30 |
30 |
Presentación oral |
A2 A4 B4 B10 B3 |
4 |
0 |
4 |
Actividades iniciais |
B6 |
2 |
0 |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B7 B8 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Descripción e análise dos novos enfoques teóricos e críticos nos estudios literarios e culturais |
Traballos tutelados |
Traballo relacionados coa materia, é dicir, análise da temática vinculada á moda femenina presente nas obras literarias medievalis ou contemporáneas. |
Presentación oral |
Presentación de análises de textos literarios para describir a presencia e funcionalidade da indumentaria. |
Actividades iniciais |
Toma de contacto para saber do nivel de coñecementos dos estudantes, da súa motivación, intereses... |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia con aproveitamento a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Orientación nos traballlos de investigación tutelados sobre as obras literarias como fontes doucmentais da historia da moda e técnicas para a presentación oral.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A12 B8 B10 B3 |
Traballo de investigación individual o en grupo sobre o contido da materia. |
60 |
Presentación oral |
A2 A4 B4 B10 B3 |
Valorarase a exposición dos traballos na aula. |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B7 B8 |
Valorarase a asistencia a actividades científicas, culturais ou artísticas vinculadas á literatura e á moda. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Arbitraranse medidas para a avaliación das personas matriculadas a
tempo parcial que obteñan a dispensa académica; estes estudantes deben
poñerse en contacto cos profesores da materia ao comezo do curso Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán una segunda oportunidade na que serán avaliados a partir do traballo de investigación (100% da nota). O mesmo que na convocatoria asiantada de novembro/decembro. A entrega do traballo farase o día do exame oficial. En caso de incompatibilidade horaria por razóns laborais ou outras, debe comunicarse aos profesores que arbitrarán medidas axustadas, o sistema de evaluación será semellante ao dos alumnos con dispensa académica. Calquera falta de honradez académica (plaxio, á dicir, utilización de textos ou ideas de outros autores sen indicar a procedencia, copiar traballos, copiar en exames, ou outras formas) penalizarase de acordo co establecido na normativa académica. Aplicarase o programa Turnitin. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas ao apoio á diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos
servizos disponíbeis na UDC/no centro nos prazos oficiais estipulados de
maneira previa a cada cuatrimestre, coa Unidade de Atención á
Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); o coa titora ADI da Fac. de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LIPOVETSKY, G. (1990). El Imperio de lo efímero. La moda y su destino en las sociedades modernas. Barcelona: Anagrama
PAZ GAGO, J. M. (2016). El Octavo Arte. La moda en la sociedad contemporánea. A Coruña: Hércules
ECO, U. (dir.) (2004). Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
BERNIS MADRAZO, C. (1955). Indumentaria medieval española. Madrid:CSIC
LIPOVETSKY, G.Y SERROY, J. (2015). La estetización del mundo. Vivir en la era del capitalismo artístico. Barcelona: Anagrama
PAZ GAGO, J. M. (2016). Moda & Seduçâo. Sâo Paulo: Estaçâo das Letras e Cores
PAZ GAGO, J. M. TERRACIANO, B. y NANNINI, V. (2020). Volver a la moda... en la Web. Paris y Buenos Aires |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
Jean BAUDRILLARD (1968), Le système des objets, Paris: Gallimard.
El sistema de los objetos. De
la séduction (1987),
Paris, Galilée. De la seducción. C.
BERNÍS MADRAZO (1955), Indumentaria
medieval española, Instituto Diego Velázquez del CSIC, Madrid. P. BOURDIEU (1979), La Distinction, Paris, Minuit. Ed. esp.: La Distinción, Madrid, Taurus, 1998. P. CALEFATO (1986), Il corpo rivestito, Bari: Edizione dal
Sul. Patrizia CALEFATO
ed. (1999), Moda e Cinema, Bari:
Costa & Nolan. Moda y cine,
Valencia: Engloba. Umberto ECO dir.
(2002), Bellezza. Storia di un’idea
dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia
de la belleza, Barcelona, Lumen, 2004. Joan DEJEAN (2005), The essence of style: how the French invented high fashion, fine food,
chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la
invención de la moda y el lujo contemporáneo, San sebastián, Nerea, 2008. Guido DORFLES (1979), Moda & Modi, Mazzota editori. Ed. esp., Moda y modos, Valencia, Engloba, 2002. Algirdas J. GREIMAS (1948), La mode en
1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux
de mode de l’époque. Paris: PUF, 2000. Gilles LIPOVETSKY (1987), L’empire de l’éphémère. La mode et son
destin dans les sociétés modernes, Paris, Gallimard. El imperio de lo
efímero. (2003), Le
luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques, Paris, Gallimard. El
lujo eterno. (2006), Le
bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation, Paris,
Gallimard. Ed. esp.: La felicidad
paradójica, Barcelona, Anagrama, 2006. Thorstein VEBLEN (1899), The Theory of the Leisure Class,
Pennsylvania State University, Electronic Classics Series, 2003. Teoría de la
clase ociosa. Ugo VOLLI (1988), Contro la Moda, Milano: Feltrinelli (2001), “¿Semiótica de la moda. Semiótica
del vestuario?”, DeSignis, 1, pp. 57-68. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura e Artes Visuais/613G03044 |
|
|