Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B1 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B9 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser, en grande medida, autodirixido ou autónomo |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
AC1 AC3 AC6 AC8 AR1
|
BC1 BC3 BJ3 BJ4 BJ5
|
CC1 CC2 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2
|
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no campo dos estudos literarios e culturais |
AC1 AC3 AC6 AC8 AR1
|
BC1 BC3 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2
|
Saber interpretar textos aplicando diferentes modelos de tipo xenérico. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AJ1
|
BC1 BC3 BJ3 BJ4 BJ5
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2 CR3
|
Coñecer as técnicas do análise cultural tendo en conta os fundamentos ideolóxicos dos diferentes contextos ideolóxicos. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AR3
|
BC1 BC3 BJ3 BJ4 BJ5
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2
|
Adquirir un concepto da literatura mediante a súa relación coas TICS e saber aplicar o mesmo a textos diferentes. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AR2
|
BC1 BJ1 BJ3 BJ5 BJ6
|
CC1 CC2 CC5 CR2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Recursos para a investigación literaria |
1.1. Nocións básicas.
1.2. As fontes.
1.3. Onde buscar as fontes. |
2. Fontes convencionáis |
2.1. Fontes xerais: historias da literatura, coleccións textuais, coleccións documentais, monografías, antoloxías, revistas especializadas.
2.2. A bibliografía: a tradicional, a específica, publicacións periódicas.
2.3. Repertorios bibliográficos: por autor, por materia, por lugar de conservación.
2.4. Libros de consulta: enciclopedias, diccionarios, repertorios, anuarios e almanaques. |
3. Fontes electrónicas |
3.1. As novas tecnoloxías e a investigación literaria
3.2. As bases de datos
3.3. Bibliotecas virtuais
3.4. Catálogos colectivos
3.5. Directorios e portais
3.6. Catálogos de bibliotecas en red
3.7. Revistas electrónicas |
4. Outros recursos |
4.1. Manuscritos
4.2. Edicións
4.3. Traduccións
4.4. Actas de Congresos
4.5. Homenaxes
4.6. Epistolarios
4.7. Obras misceláneas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A2 A4 A5 A14 A10 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C9 |
2 |
15 |
17 |
Workshop |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A10 A8 A12 B6 B7 B9 B3 C1 C7 C5 C6 C9 |
2 |
2 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A1 A2 A3 A5 A7 A10 C3 C7 C8 |
10 |
8 |
18 |
Document analysis |
A5 A14 B6 B7 B9 C1 |
1 |
10 |
11 |
Supervised projects |
A2 A4 A10 B1 C7 C5 C6 C9 |
0 |
20 |
20 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Prácticas dirixidas polo profesor que terán en conta as destrezas do alumno na busca de fontes electrónicas para o estudo da literatura. |
Workshop |
Realización dunha exposición oral onde se valorará a competencia a capacidade do alumno para expor as súas inquietudes e dúbidas sobre a materia do programa. |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación por parte do profesor dos contidos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos. |
Document analysis |
Estudo de textos e outras fontes que conduzan ao mellor coñecemento e dominio da materia do programa e a adquirir de forma máis eficaz as destrezas asociadas ao mesmo. |
Supervised projects |
Proba de carácter teórico-práctico que avallará os coñecementos e destrezas adquiridos e que terá lugar ao final do curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Document analysis |
ICT practicals |
Workshop |
|
Description |
Estas metodoloxías comportan un seguimento particularizado do profesor, dentro e fóra da aula, segundo un calendario que se indicará ao principio do curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A4 A10 B1 C7 C5 C6 C9 |
Realización dun traballo sobre o contido da materia. Valorarase a asistencia as titorías correspondentes. Tamén a corrección no contido e na expresión. |
60 |
ICT practicals |
A2 A4 A5 A14 A10 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C9 |
Realización dunha proba práctica sobre os contidos da materia. |
20 |
Workshop |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A10 A8 A12 B6 B7 B9 B3 C1 C7 C5 C6 C9 |
Valorarase a participación e exposición oral no obradoiro sobre un dos contidos da materia. |
20 |
|
Assessment comments |
1. OBSERVACIÓNS XERAIS DE AVALIACIÓN 1.1. Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos no conxunto de actividades que compoñen a avaliación. 1.2. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado. 1.3. Todas as actividades deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal...). As deficiencias lingüístico-expositivas serán penalizadas na cualificación. 2. AVALIACIÓN DA SEGUNDA OPORTUNIDADE (XULLO) Na 2.ª oportunidade o alumnado será avaliado cos mesmos criterios que na oportunidade anterior, aínda que con certa variación sobre as porcentaxes xa que non se poderán ter en conta as actividades de carácter presencial (Obradoiro e participación en eventos científicos). Así, para superar a materia, terá que realizar unha "Proba mixta" para avaliar esa parte (40%) e presentar o "Traballo tutelado" (60%). 3. AVALIACIÓN DA OPORTUNIDADE ADIANTADA DE DECEMBRO Nesta oportunidade adiantada cada alumno/a será avaliado/a mediante unha "Proba mixta", que suporá o 100 % da cualificación final. 4. CUALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO/A Considerarase como NON PRESENTADO/A o/a alumno/a que non entregue o traballo final obrigatorio ou non realice a proba escrita. 5. ALUMNADO A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA O alumnado matriculado a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia concedida deberá pórse en contacto co profesorado da materia no inicio do curso académico para planificar, en cada situación concreta, os axustes necesarios na avaliación no tocante ás actividades presenciais (que serán substituídas por outras non presenciais equivalentes). Así mesmo, aquel alumnado que xustifique a imposibilidade de asistir ás aulas debe tamén contactar co profesorado responsábel. 7. OUTRAS PRECISIÓNS Todas as actividades ou probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia sintáctica, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal…); no caso de deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na cualificación. Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso polo mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza algunha destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña (artigo 14.4). A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas ao apoio á diversidade. De ser o caso, deberán contactar cos
servizos disponíbeis na UDC/no centro nos prazos oficiais estipulados de
maneira previa a cada cuatrimestre, coa Unidade de Atención á
Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); o coa titora ADI da Fac. de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Sources of information |
Basic
|
Casas, M., Redondo, G, y Sánchez, S. (2013). Actas del Seminario Internacional sobre Bibliotecas digitales y Bases de datos especializadas en Literaturas Hispánicas (BIDESLITE)i. Madrid: Instituto Universitario Menéndez Pidal-Universidad Complutense de Madrid
Laplana, J. E. (2002). Aproximación al hispanismo en Internet. Boletín de la AIH, 9, pp. 183-191
Foucault, M. (1991). Archéologie du savoir. Paris: Gallimard
Simón Díaz, J. (1980). Bibliografía de la Literatura Española. Madrid: Gredos
Simón Díaz, J. (1950). Bibliografía de la Literatura Hispánica. 16 vols.. Madrid: CSIC
Reynolds, L. D. y Wilson, N. G. (1986). Copistas y filólogos. Madrid: Gredos
García-Carcedo, P. (ed.) (2011). Enseñanza virtual y presencia de las literaturas. Granada: Universidad de Granada
López Poza, S. y Pena Sueiro, N. (2014). Humanidades Digitales: desafíos, logros y perspectivas de futuro. Janus, anexo 1. A Coruña: SIELAE
Caenegem, R. C. van y Ganshof, F. L. (1997). Introduction aux sources de l´histoire medievale. Typologie, histoire de l´erudition medievale, grandes collections, sciences auxiliares, bibliographie. Belgique: Brepols
Agenjo, X y Hernández, F. (2009). La biblioteca virtual: función y planteamiento. Boletín de la ANABAD, 59, pp. 25-105
Goicochea, M. (ed.) (2010). La entrada en la filología hoy: escritura, informática, información. Madrid: Servicio de Publicaciones de la UCM
Rodríguez, J (ed.) (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento. Madrid: Pirámide
Romera Castillo, J. et alii (1997). Literatura y multimedia. Madrid: Visor Libros
Dacos, M. y Mounier, P. (2010). L´édition électronique. Paris: Éditions La Découverte
Palau Dulcet, J. (1948-1985). Manual del libro hispano-americano. 28 vols y 4 de índices. Barcelona: Palau |
Tamén se entregará aos alumnos unha bibliografía específica para cada un dos
temas do programa. |
Complementary
|
Cohen, R. (2003). 500 Cantigas d´Amigo. Porto: Campo das Letras
Soriano, L. et alii (1988-2015). Boletín Bibliográfico de la Literatura Hispánica Medieval. AHLM
Bossuart, R. et alii (1964). Dictionnaire des lettres françaises. Le Moyen Age. Paris: Fayard
(). gallica.bnf.fr.
Soriano, L. et alii (2014). Humanitats a la xarxa: món medieval/ Humanities on the Web: the Medieval World. Bern: Peter Lang
(). Lexilogos.com. "Dictionnaire français": "ancien français".
Mölk, U. y Wolfzettel, F. (1972). Répertoire métrique de la poésie lyrique française des origenes à 1350. München: Wilhelm Fink Verlag München |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|