Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Literatura e Arte Código 613584108
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Mascato Rey, Rosario
Correo electrónico
rosario.mascato@udc.es
Profesorado
Mascato Rey, Rosario
Correo electrónico
rosario.mascato@udc.es
Web http://https://pdi.udc.es/es/File/Pdi/2F2UL
Descrición xeral Estudo da literatura en relación coas diferentes formas artísticas: pintura, escultura,
música, cinema, etc.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. AM1
AM2
AM8
AM9
AI1
AI3
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
CM1
CM4
CM5
CI1
CI2
CI3
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. AM1
AM2
AM8
AM9
AI1
AI2
AI3
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
CM1
CM4
CM5
CI1
CI2
CI3

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución ao curso Marco teórico, conceptual e metodolóxico.
2. Ut Pictura Poesis Aproximación á teoría e aos paradigmas culturais de diferentes períodos a través das súas diversas facetas artísticas.
3. Intermedialidade e transmedialidade.
Literatura, artes e novas tecnoloxías.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A13 A1 A2 A14 A8 A9 A12 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C4 C7 C5 C8 C9 12 44 56
Eventos científicos e/ou divulgativos A13 A1 A2 A8 A9 A12 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C4 C7 C5 C8 C9 1 0 1
Proba oral A13 A1 A2 A14 A8 A9 A12 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C4 C7 C5 C8 C9 2 14 16
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Traballo cooperativo, en que o alumnado participa activamente e debate as cuestións tratadas.
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia a conferencias ou actividades culturais programadas como complemento da materia.
Proba oral Proba oral final, de carácter individual, avaliable, para demostrar a través dun estudo de caso previamente asignado os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
Con carácter xeral, aplicable ao resto das metodoloxías, a asistencia e a participación activa nas sesións será avaliable de maneira continuada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba oral A13 A1 A2 A14 A8 A9 A12 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C4 C7 C5 C8 C9 Proba oral final, concebida como a exposición dun traballo de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. 50
Seminario A13 A1 A2 A14 A8 A9 A12 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C4 C7 C5 C8 C9 Participación, intercambio e debate na aula que, xunto á asistencia, permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula e todo aquilo que implica aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo.
15
Eventos científicos e/ou divulgativos A13 A1 A2 A8 A9 A12 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C4 C7 C5 C8 C9 Traballo titorizado consistente na asistencia a actividades locais de carácter artístico e cultural, acordadas previamente co profesorado, ou a exposicións virtuais ou actividades artísticas na web, sempre ligadas á materia. Dará lugar a un informe escrito por parte do estudantado. 35
 
Observacións avaliación

1. En todas as actividades escritas (traballos, exercicios, comentarios...), será valorado o uso correcto e axeitado da lingua española, especialmente para fins académicos. 

2. Non será admitida a entrega de traballos fóra de prazo. 

3. En caso de detectarse plaxio ou deshonestidade académica por parte do estudantado, este será cualificado cun suspenso (nota numérica de 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como se for na segunda. Para cumprir coa normativa vixente da UDC, poderase modificar a acta da súa cualificación na primeira oportunidade de ser necesario.

4. Obterá a calificación de NP (non presentado) o alumnado que non realice a proba oral, aínda que teña feitas as restantes actividades. Será preciso obter un mínimo de 4 puntos (sobre 10) en cada unha das metodoloxías de avaliación para poder superar a materia.

5. O alumnado que teña que avaliarse da materia en segunda oportunidade recuperará tan só as actividades que tiver suspensas. Nese caso, o profesorado facilitará as indicacións oportunas a propósito das características do traballo e tarefas por medio da plataforma Moodle, indicando as datas e procedementos de entrega, para que o alumnado poida organizarse con tempo suficiente.

6. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal). 

7. Con acordo ao recollido nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, esta materia incorporará a perspectiva de xénero nos seus contidos e organización. Neste sentido, traballarase para identificar e correxir prexuizos e actitudes sexistas, en pro dos valores de respeto e igualdade.

Alumnado con dispensa académica de exención de asistencia

Os procedimentos e porcentaxes de avaliación serán os mesmos que para o restante alumnado. O profesorado porá ao dispor deste estudantado tanto as instrucións para a realización como os procedimentos e datas de entrega a través da plataforma Moodle. 

As titorías concertaranse por correo electrónico e terán lugar en horario axeitado tanto para o alumnado como para o profesorado.

Oportunidade extraordinaria de decembro

O alumnado en disposición de optar a examinarse da materia na convocatoria extraordinaria en decembro será avaliado a través da realización dun exame que suporá o 100% da calificación. 


Fontes de información
Bibliografía básica Egido, Aurora (1990). "La página y el lienzo: Sobre las relaciones entre poesía y pintura en el Barroco", en Fronteras de la poesía en el Barroco. Barcelona: Crítica
Kandinsky, Vasili (1997). De lo espiritual en el arte. Madrid: Andrómeda
Guillén, Claudio (1985). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada. Barcelona: Crítica
Lotman, Yuri M. (2011). Estructura del texto artístico. Madrid: Akal
Artigas Albarelli, Irene (2013). Galería de palabras: la variedad de la ecfrasis. México: Bonilla Artigas Editores /UNAM /Iberoamericana Vervuert
Mèredieu, Florence de (2011). Histoire matérielle et immatérielle de l´art moderne & contemporain. Paris: Larousse
Praz, Mario (1989). Imágenes del Barroco (estudios de emblemática). Madrid: Siruela
Gombrich, E. H. (1986). Imágenes simbólicas. Madrid: Alianza Editorial
Souriau, Etienne ((1969) 2004). La correspondencia de las artes. Madrid: Fondo de Cultura Ecxonómica
Lessing, Gotthold (2014). Laocoonte o sobre los límites de la pintura y la poesía. Barcelona: Herder
Monegal, Antonio, ed. (2000). Literatura y Pintura. Arco LIbros: Madrid
Auerbach, E. ((1950) 1996). Mímesis. La representación de la realidad en la literatura occidental. México: Fondo de Cultura Económica
Praz, Mario ( (1971) 2007). Mnemosyne. El paralelismo entre la literatura y las artes visuales. Madird: Taurus
Brown, Calvin (1963). Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press
Dumanoir, Virginie, coord. (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid: Casa de Velázquez
Bürger, Peter (1974). Teoría de la vanguardia. Barcelona: Penísnsula
Vergo, Peter (2010). The Music of Painting. London: Phaidon Press Limited
Da Vinci, Leonardo (2013). Tratado de pintura. Madrid: Alianza Editorial
Gállego, Julián (1972). Visión y símbolos en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid: Cátedra
Vega Ramos, María José (2007). “La unión de poesía y música en el Renacimiento: breve historia de una idea”, en María Dolores Rincón González, ed., Doce calas en el Renacimiento y un epílogo, pp. 269-316.
Spitzer, Leo (1955). “The ‘Ode on a Grecian Urn,’ or Content vs. Metagrammar”, Comparative Literature, 7 (1955), pp. 203-255..

A docente proporcionará bibliografía específica e textos de lectura obrigatoria a través da plataforma do Campus Virtual.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Literatura e outras Linguaxes Artísticas/613584114

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías