Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber analizar a historia da literatura e da cultura desde unha perspectiva contextual, considerando as condicións históricas e sociais particulares que condicionaron as posibilidades de acceder á literatura no caso dos homes e das mulleres. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AJ1 AR3
|
BC3 BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ7
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1
|
Coñecer a categoría de xénero e a súa relevancia no estudo das creacións culturais, artísticas e literarias, tendo en conta o contexto histórico en que se producen e os cambios que trouxo a adopción desa perspectiva.
|
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9
|
BJ2 BJ4
|
CC2 CC3 CC4 CC5
|
Ser capaz de aplicar a perspectiva de xénero a algunhas producións significativas da literatura española atendendo aos distintos aspectos implicados |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AR1
|
BC3 BJ2 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Ser quen de producir textos escritos, debidamente elaborados e organizados, en que se apliquen os coñecementos adquiridos, se ofreza unha síntese, se contrapoñan puntos de vista ou teorías..., sempre cunha visión crítica e reflexiva. |
AC1 AC2 AC6 AC7 AC8 AC9 AJ1 AR1 AR3
|
BC3 BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction
|
Women and the literary institution |
2. Women in literature: from the Middle Ages to nowadays |
Women, canon and historiography |
2. Feminine agency and literary field |
Other roles: from patronage to translation |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A1 A6 A7 A8 B6 B7 B10 B3 C2 C5 |
12 |
22 |
34 |
Events academic / information |
B5 B7 B10 C7 C5 |
1 |
0 |
1 |
Supervised projects |
A1 A2 A6 C4 C7 C5 |
0 |
22 |
22 |
Speaking test |
A1 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C7 C5 C6 |
2 |
14 |
16 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Sesións expositivas e dinámicas do profesor e traballo participativo do alumnado na análise e comentario dos textos. |
Events academic / information |
Asistencia a conferencias ou actividades culturais programadas como complemento da materia. |
Supervised projects |
O alumnado preparará un traballo de investigación sobre algún aspecto relacionado coa materia dunha extensión aproximada de 10 páxinas. Valorarase a capacidade de análise, a organización das ideas, a orixinalidade, a fundamentación científica..., etc. Tamén serán tidas en conta as cuestións formais (presentación, expresión, sistema de citas, referencias bibliográficas...). |
Speaking test |
O traballo deberá ser defendido oralmente na aula e sometido a un breve debate co profesorado e o alumnado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Supervised projects |
Events academic / information |
|
Description |
O estudantado poderá, sempre que for preciso, requerir atención personalizada da docente, especialmente para establecer as orientacións sobre o traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Speaking test |
A1 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C7 C5 C6 |
O traballo deberá ser defendido oralmente nas aulas e sometido a un breve debate co profesorado e estudantado.
|
40 |
Seminar |
A1 A6 A7 A8 B6 B7 B10 B3 C2 C5 |
A asistencia regular ás aulas valorarase positivamente. |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A6 C4 C7 C5 |
O alumnado preparará un traballo de investigación sobre algún aspecto relacionado coa materia dunha extensión aproximada de 10 páxinas. Valorarase a capacidade de análise, a organización das ideas, a orixinalidade, a fundamentación científica..., etc. Tamén serán tidas en conta as cuestións formais (presentación, expresión, sistema de citas, referencias bibliográficas...). |
50 |
|
Assessment comments |
1. In all written activities (exams, assignments, exercises, comments...), the correct and appropriate use of the language will be valued, especially for academic purposes. 2. No work or task delivered after the deadline will be accepted.
3. In the event that plagiarism or academic dishonesty is detected on the part of the student, they will be graded with a numerical grade of 0 in the corresponding call for the academic year, whether the commission of the misconduct occurs at the first opportunity or in the second. In order to comply with the current regulations of the UDC, the record of their qualification in the first term may be modified accordingly.
4. Students who do not complete the supervised project will obtain the grade of NP (not submitted), even though they have completed the other activities. It will be necessary to obtain a minimum of 4 points (out of 10) in each of the evaluation methodologies in order to pass the subject.
5. The students who have to be evaluated in a second opportunity will recover only those failed activities. In this case, the teaching staff will provide the appropriate indications regarding the characteristics of the work or tasks through the Moodle platform, indicating the dates and delivery procedures, so that the students can organize themselves accordingly.
6. The subject may be adapted to those students who require the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, cognitive, learning or related to mental health). If this is the case, they must contact the services available at the UDC/in the Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic semester, with the Unit for Attention to Diversity (https://www.udc.es /es/cufie/ADI/apoioalumnado/); failing that, with the ADI Tutor of the Faculty of Philology (in the following email: pat.filoloxia@udc.gal).
7. In accordance with the provisions of the different applicable regulations for university teaching, this subject will incorporate the gender perspective in its contents and organization. In this sense, work will be done to identify and correct prejudices and sexist attitudes, in the interest of the values of respect and equality.
Students with academic dispensation from attendance
The evaluation procedures and percentages will be the same as for the remaining students. The teaching staff will make available to these students both the instructions for each task and the delivery procedures through the Moodle platform.
Tutoring hours will be arranged by email and will take place at an appropriate time for both students and teachers.
December Extraordinary Opportunity
Students willing to opt to take the subject exam in the extraordinary call in December will be evaluated by taking an exam that will account for 100% of the grade.
|
Sources of information |
Basic
|
ZAVALA, Iris M. (1995). Breve historia feminista de la literatura española (en lengua castellana). Madrid: Anthropos
LOCANE, Jorge J. (2022). De Carmen Balcells a indent literary agency. Para un mapeo y caracterización del agente literario de la literatura lationoamericana. Revista Chilena De Literatura, (105), pp. 151–175..
BUTLER, Judith (2007). El Género en disputa. Feminismo y la subversión de la identidad. Barcelona: Paidós
SEGARRA, M. y A. CARABI, eds. (2000). Feminismo y crítica literaria. Barcelona: Icaria
DUBY, G. & PERROT, M. (1991-1993). Historia de las mujeres. Madrid: Taurus
VÉLEZ-SAINZ, Julio (2015). La defensa de la mujer en la literatura hispánica. Siglos XV-XVII. Madrid: Cátedra
VILLARREAL, J. P. M. (2019). La edición femenina decimonónica. Patrocinio de Biedma: entre el asociacionismo y las redes de colaboración editorial. Lectora, 25, pp. 105-117.
FERNÁNDEZ, Pura (2008). La mujer de letras o la letraherida: discursos y representaciones sobre la mujer escritora en el siglo XIX. Madrid: CSIC
ARCHER, Robert (2001). Misoginia y defensa de las mujeres. Antología de textos medievales. Madrid: Cátedra
AGUILAR SALINAS, M. (2021). Redes y escritoras ibéricas en la esfera cultural de la primera Edad Moderna. Madrid: Editorial Iberoamericana - Vervuert
ROMERO LÓPEZ, Dolores (ed.) (2016). Retratos de traductoras en la Edad de Plata. Madrid: Escolar y Mayo Eds.
JOHNSON, Roberta (ed.). (2021). Una nueva historia de los feminismos ibéricos. Tirant lo Blanch |
The teacher will provide specific bibliography and mandatory reading texts through the Virtual Campus plartform. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|