Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar los estudios literarios en un contexto cultural más extenso que trascienda los límites de una sola lengua y /o nación, atendiendo a la diversidad cultural |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
|
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción. Literatura, cultura e historia. |
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
|
2. Literatura e sociabilidade. |
2.1. A festa pública
2.2. Espectáculos e xogos cortesanos
2.3. O teatro
2.4. As academias literarias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B6 B7 B8 |
10 |
0 |
10 |
Obradoiro |
A1 |
16 |
0 |
16 |
Análise de fontes documentais |
A1 A10 A8 B6 B8 B3 C3 C6 C8 C9 |
8 |
0 |
8 |
Traballos tutelados |
A13 A4 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B10 B3 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 |
3 |
37 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, ensaios críticos, resúmenes, etc.) oalumno levará a cabo distintas actividades relacionadas coa materia obxeto de estudio |
Análise de fontes documentais |
O alumno realizará unha analise de fontes documentais sobre as ideas e concetos explicados na aula a partir de documento do século XVII. |
Traballos tutelados |
O/a alumno/a fará un traballo tutelado (previamente concertado co profesor) sobre algún aspecto hermenéutico pertinente á materia obxecto de estudo. Se valorará a orixinalidade, o pensamento crítico autónomo e o dominio do idioma castelá. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías (presenciais, cando fose posible, ou telemáticas para aclarar dúbidas sobre a temática obxeto de estudo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A13 A4 A14 A10 A8 A9 A12 B4 B10 B3 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 |
Valorarase a capacidade de comprensión e reflexión crítica do alumno en función dunha análise hermenéutica e histórico-social sobre un tema obxeto de estudo da asignatura, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes á bibliografía e o uso correcto do idioma castelán. |
75 |
Obradoiro |
A1 |
Os alumnos levarán a cabo os seguintes exercicios prácticos:
1. Reflexións críticas sobre temas pertinentes á lectura.
2. Análise de textos e contextos: interpretación crítica de diversas lecturas obxecto de estudo.
Valorarase a capacidade de comprensión, a orixinalidade do plantexamento crítico, o rigor da análise, a claridade da exposición e o dominio do idioma castelán. |
15 |
Análise de fontes documentais |
A1 A10 A8 B6 B8 B3 C3 C6 C8 C9 |
Actividade na que o/a alumno/a dará conta da súa capacidade de análise e contexualización dos contidos impartidos na aula, dun xeito práctico |
10 |
|
Observacións avaliación |
Será indispensable cumprir coa corrección lingüística esperable nun estudante de mestrado (ortográfica, de puntuación, redación, precisión léxica, resxistro adecuado); no caso de deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán serán ser penalizadas. Non se aceptará a entrega de actividades fóra dos prazos previstos se non houbese causa xustificada. No caso de detectarse plaxio ou deshonestidade académica por parte dun estudante, este será cualificado cun suspenso (nota numérica de 0,0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto si a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para cumprir coa normativa vixente da UDC, poderase modificar a acta da súa cualificación na primeira oportunidade cando isto fose necesario. Segunda oportunidade Os estudantes que deban recuperar as actividades programadas deberán realizar outras semellantes, sustitutivas, sempre co acordo e titorización previda da profesora. Cualificación de non presentado/a Se o alumno non presentase oo traballo tutelado recibirá a cualificación de NP. Alumnado a tempo parcial con dispensa académica O alumnado matriculado a tempo parcial e con dispensa académica recoñecida deberá pórse en contacto co profesorado da materia no inicio do curso para planificar, en cada situación concreta, os axustes necesarios na avaliación no tocante ás actividades presenciais (que serán substituídas por outras non presenciais equivalentes). No caso de que algún estudante teña calquera dificultade para cumprir no calendario previsto coas actividades avaliábeis exixidas (e non se lle teña concedido a dispensa académica), deberá dirixirse á docente, coa maior antecedencia posíbel, para fixar en conxunto datas alternativas.
Na convocatoria adiantada de decembro será aplicado o mesmo sistema de avaliación indicado para o alumnado a tempo parcial ou con dispensa académica. O alumnado deberá contactar co profesor antes do mes de novembro. Atención á diversidade A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía: pat.filoloxia[at]udc.gal.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Díez Borque, J. M., dir. (1995). Culturas en la Edad de Oro. Madrid, Universidad Complutense
Carducho, Vicente (1979). Diálogos de la pintura. Madrid, Turner
Egido, Aurora (2004). De la mano de Artemia. Estudios sobre literatura, emblemática, mnemotécnica y arte en el Siglo de Oro.. Barcelona, Olaneta,
Sánchez Jiménez, Antonio (2011). El pincel y el Fénix: pintura y literatura en la obra de Lope de Vega Carpio. Madrid, Iberoamericana.
Deleito y Piñuela, J. (1988). El rey se divierte. Madrid, Alianza Editorial,
Maravall, José Antonio (1976). La cultura del Barroco. Barcelona, Ariel
Deleito y Piñuela, J. (1988). La mala vida en la España de Felipe IV. Madrid, Alianza Editorial
Díaz Plaja, F (1994). La vida cotidiana en la España del Siglo de Oro. Madrid, Edaf,
Deleito y Piñuela, J. (1988). La vida religiosa española bajo el cuarto Felipe. Santos y pecadores. Madrid, Alianza Editorial,
Chevalier, M (1976). Lectura y lectores en la España de los siglos XVI y XVII. Madrid, Turner
Deleito y Piñuela, J. (1988). También se divierte el pueblo. Madrid, Alianza Editorial,
Brown, J. y J. H. Elliott (1982). Un palacio para un Rey. El "Buen Retiro" y la corte de Felipe IV. Madrid, Alianza Editorial,
Armas, Frederick (2004). Writing for the eyes in Spanisg Golden Age. Lewisburg, Bucknell University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|