Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer as posibilidades de investigación que se describen a partir do estudo da vangarda histórica de principios do século XX, e a ua proxección na cultura contemporánea. |
AC1 AC4 AC6 AC8 AC9 AJ1 AR1
|
BJ5
|
CC2 CC3 CC4 CR2
|
Ser capaz de distinguir as referencias a vangarda histórica na contemporaneidade. Ser capaz de describir e analizar o fenómeno vangardista desde a sua orixe, o contexto que o impulsou, a sua proposta teórica e o pensamento que a sustenta, atendendo a sua formulación interdisciplinar, con especial atención a relación entre escritura e pintura. |
|
BJ1 BJ3 BJ4 BJ7
|
CC1 CC5
|
Ser capaz de reflexionar sobre os instrumentos teóricos para a interpretación dos exercicios vanguardistas e a sua particular realización na literatura.
|
AC4 AC6 AC8 AJ1 AR1
|
BJ3
|
CC6 CR1 CR2 CR3
|
Ser capaz de diferenciar a importancia da teoría crítica e estética no acontecer dos proceso sociais. |
AC8 AC9 AJ1 AR1
|
BJ1
|
CC2 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2 CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Cuestións iniciais
A vangardas históricas. Introducción.
|
Principios teóricos e filosóficos.
Interdisciplinaridade e internacionalidade.
O xénero na vangarda. |
Os manifestos artísticos
|
Poética dos manifestos
|
A vangarda literaria. Crítica e documentos.
A presenza femenina na vangarda a través da análise das publicacións periódicas. |
A recepción do futurismo en América
O estridentismo mexicano
O ultraísmo arxentino
O creacionismo chileno
O surrealismo. |
4. A vangarda e a súa pervivencia na arte actual. |
Teoría e práctica. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A1 A4 A6 A10 A8 A9 B10 C2 C5 C6 C9 |
7 |
14 |
21 |
Introductory activities |
B6 B7 B8 |
2 |
2 |
4 |
Research (Research project) |
A12 B4 C1 C3 C4 C7 C8 |
1 |
33 |
34 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A8 B8 |
5 |
11 |
16 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas, agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.
|
Introductory activities |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Research (Research project) |
Orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
No proxecto de investigación amósanse as habilidades logradas no obradoiro e as outras metodoloxías utilizadas e ponse de manifesto a autonomía fronte a aprendizaxe. |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Research (Research project) |
|
Description |
O deseño e a posta en marcha do proxecto de investigación precisa a relación individual co aluno, o que hai que escoitar e facilitar os medios teóricos e técnicos para que poida deseñar un proxecto de interés. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A1 A4 A6 A10 A8 A9 B10 C2 C5 C6 C9 |
Valorarase a participación e o desenvolvemento satisfactorio das actividades propostas na aula e do mesmo xeito as tarefas encargadas para fora da mesma. |
40 |
Research (Research project) |
A12 B4 C1 C3 C4 C7 C8 |
Valorarase a orixinalidade e a efectividade da proposta de traballo de investigación. Tamén a seu modo de plantexamento e a realización final. Será importante a redacción e/ou exposición claras e cunha linguaxe axeitada a un ejercicio avanzado. |
60 |
|
Assessment comments |
No obradoiro valoraráse a eficacia e na resolución dos problemas propostos e a orixinalidade para plantexar outros novos para resolver en grupo.; teráse en conta a vontade de interdiciplinaridade na respostas e nas propostas. Valoraráse tamén a correcta exposición oral e escrita dos traballos que se propoñan. Na sesión maxistral esíxese unha resposta activa, participando nos coloquios e debates que se propoñan o final das mesmas.
Teráse en conta a situación particular dos alumnos con dispensa
académica nas dúas convocatorias, dando un tratamento particularizado a
cada caso no momento en que sexa presentado, para o que é preciso que o
alumno se presente o seu caso ante o profesor antes do inicio da
docencia. A avaliación incluirá o desempeño no
obradoiro (40%) no que se deberán demostrar as competencias básicas da materia
mediante una selección de comentarios de texto, e un traballo de investigación
(60%).
A avaliación da segunda convocatoria
terá os mesmos contidos e deseño que na primeira oportunidade,
incluirá varios comentarios e un traballo de investigación. Do mesmo xeito se procederá na convocatoria de decembro.
Cualquier falta de honradez académica (plagio, utilización de textos o ideas de otros autores sin indicar la procedencia, copia en ejercicios o trabajos, u otras variables de estas características) será penalizada con la anulación total de la actividad de que se trate y la sanción correspondiente en virtud de la normativa vigente.
Se un alumno non presenta o traballo de avaliación ou non se presenta o examen na convocatoria extraordinaria recibirá a calificación de non presentado. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación
para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas.) A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade consonte ás indicacións
da Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/), coa que
se deberá contactar nos prazos establecidos por esta unidade. Pódese contar
tamén co asesoramento da titora ADI da facultade (pat.filoloxia@udc.gal)
|
Sources of information |
Basic
|
YURKIEVICH, Saúl (1984). A través de la trama. Barcelona, Muchnik
CALINESCU (1991). Cinco caras de la modernidad. Madrid,Tecnos
VIDELA DE RIVERO, G., (1990). Direcciones del vanguardismo hispanoamericano. Mendoza, Cuyo
ORTEGA;J. (1998). El principio radical de lo nuevo. México, FCE
BECERRA,E;VALCÁRCEL,E. y otros (2013). El surrealismo y sus derivas. Madrid, Abada
BRIHUEGA et al. (1996). Historia de las ideas estéticas contemporáneas. Madrid, Visor
YURKIEVICH, Saúl (1984). La movediza modernidad. Barcelona, Muchnik
WENTZLAFT_EGGEBERT,H (1991). La vanguardia europea en el contexto hispanoamericano. Berlin, Vervuert
SWARTZ,J. (1991). Las vanguardias hispanoamericanas. Madrid, Cátedra
PAZ, O. (1974). Los hijos del limo. Barcelona, Seix Barral
BENJAMIN,W. (1971). Sur le langage general et le langage humain. Paris, Denoel
BURGER,P. (1978). Teoría de la vanguardia. Barcelona, Península |
Facilitarase bibliografía específica seleccionada polo profesor e de acceso restrinxido. A selección proposta inclue textos teóricos en antoloxías e catálogos de exposicións de arte. WOMAN. Feministische Avantgarde der 1970er-Jahre aus der Sammlung Verbund, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, 2017. Tabea Grzeszyk: Feministische Avantgarde. Die ironische Aneignung männlicher Posen. Dans: Deutschlandfunk Kultur.(deutschlandfunkkultur.de) FEMINISMS! CCCB - Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, 2019 Feminist Avant-Garde. Art of the 1970s in the VERBUND COLLECTION, Vienna, erweiterte Ausgabe, 2020 Schor, Gabrielle, Feminist Avant-Garde. Art of the 1970s in the VERBUND COLLECTION, Vienna, 2020. Antelo, R-Fonseca, M. Lirismo+crítica+arte:poesía, Sao Paulo:SESC,2022. Dottorini,D.Faccioli,A. Leonardi,E. Visioni, Alfabeti, Mondi. Borges e le immagini, Pisa: Edizioni ETS, 2023. |
Complementary
|
(). . |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|