Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A9 |
Capacidade para xestionar os recursos lingüísticos e a información lingüística para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.) |
A10 |
Capacidade no manexo das diferentes tecnoloxías lingüísticas que conforman a actual sociedade do coñecemento: dicionarios electrónicos, correctores e tradutores automáticos, e sistemas de aprendizaxe de lingua asistida por ordenador. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos. |
B7 |
Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar. |
B8 |
Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora. |
B10 |
Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster. |
C5 |
Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asunción, como profesional e como cidadán/a, da importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Dominar los entornos virtuales |
AR9
|
BR1 BR2 BR3 BR8
|
CC5 CC6 CC7 CC8
|
Tener capacidad para operar en el tratamiento automático del lenguaje. |
AR10
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR6 BR7 BR8 BR10
|
CC5 CC6 CC7 CC8
|
Saber manejar las técnicas, métodos y formatos de codificación digital. |
AR9 AR10
|
BR2 BR4 BR5 BR6 BR10
|
CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución a internet |
¿Que é internet?
O fluxo de información en internet
Protocolos
Direccións |
Arquitectura de información en sitios web |
URL
HTML e estándares web
Protocolo http
Navegadores
Web vs. Internet
Tipos de sitios web.
|
Principios de Recuperación de Información |
Conceptos básicos
Medidas de rendimento
Modelos de Recuperación de Información
Modelos de Recuperación de Información para a web |
Busca de información na web |
Conceptos básicos.
Motores de busca: funcionamento e tipos.
Elementos dunha consulta: términos e operadores.
Limitacións das buscas.
Como mellorar os resultados.
Buscadores temáticos
|
Integración do coñecemento lingüístico nas tarefas de recuperación de información |
Variación lingüística: conceptos xerais
Tratamento da variación lingüística
Introdución á Minaría de Textos |
Busca no textual |
Mecanismos de compartición de arquivos.
Licenzas de uso e distribución de software e contidos.
Buscas multimedia: imaxes, audio e vídeo.
Navegación cartográfica: mapas e rutas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
Directed discussion |
B6 C5 C6 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
Supervised projects |
A10 B2 B3 B4 B5 C7 |
5 |
15 |
20 |
Oral presentation |
B4 |
1 |
3 |
4 |
Short answer questions |
A9 B1 B7 B8 B10 |
2 |
4 |
6 |
Problem solving |
B2 B3 B4 B5 B8 |
5 |
5 |
10 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A técnica que mellor se adapta á impartición dos contidos teóricos no noso contexto está constituída polas clases maxistrais. Nelas, faremos un uso intensivo da pizarra e das transparencias, de modo que o ritmo de exposición de conceptos por parte do profesor e o de asimilación dos mesmos por parte do alumno sexan o máis acordes posible. |
Directed discussion |
Valorarase a capacidade de adquisición de coñecementos do alumno, así como a súa capacidade de síntese e exposición. |
Supervised projects |
O enunciado será o suficientemente aberto como para que o alumno poida explorar diferentes solucións alternativas, e propor ampliacións e melloras, contando en todo momento co asesoramento e supervisión do profesor. |
Oral presentation |
Exposición oral dun tema. |
Short answer questions |
Proba escrita con problemas de similar dificultade aos plantexados durante o curso. |
Problem solving |
Realizaranse como complemento de todas as demais actividades, nalgúns casos de forma autónoma por parte do alumno e noutras ocasións dirixidas polo profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Supervised projects |
Oral presentation |
|
Description |
O desenvolvemente das clases realizarase de acordo co progreso dos alumnos nas habilidades de comprensión e asimilación do contido do curso, combinando o progreso xeral da clase, con atención específica para os alumnos que teñen as maiores dificultades na tarefa de aprendizaxe e adicional para aqueles que presentan maior facilidade e desexan aprender apoio.
Dada a natureza personalizada de tutoriais, estas non se dedicarán a exposición de novos conceptos, senón para aclarar os conceptos xa expostos. O profesor tamén debe usalos como unha interacción que permita sacar conclusións sobre o grao de asimilación da materia polos alumnos.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 |
participación mediante o plantexamento crítico sobre o material da materia e outras actividades de avaliación |
10 |
Supervised projects |
A10 B2 B3 B4 B5 C7 |
Traballos (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Short answer questions |
A9 B1 B7 B8 B10 |
Exercicio escrito (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Problem solving |
B2 B3 B4 B5 B8 |
Exercicios e actividades propostas |
10 |
|
Assessment comments |
No caso da proba escrita, o criterio fundamental de avaliación será a demostración por parte do alumno do seu dominio dos contidos teóricos da materia.
No caso das demais sesións, os criterios de avaliación serán o cumprimento dos requisitos e obxectivos formulados nos enunciados dos exercicios, o grao de asimilación das técnicas vistas nas sesións teóricas, a claridade das explicacións do alumno á hora de presentar a solución proposta, e a responsabilidade no uso axeitado dos recursos dispoñibles no laboratorio.
No caso dos traballos tutelados, os criterios de avaliación serán similares. Procurarase que o prazo de entrega dos traballos teña unha antelación de, como mínimo, dez días con respecto á data fixada para a proba final. Recordar de novo que é imprescindible realizar e aprobar tanto o exame coma o traballo tutelado para aprobar a materia. A non presentación do exame ou do traballo práctico conlevará a cualificación de non presentado. Os alumnos matriculados a tempo parcial que solicitasen e obtido dispensa académica poderán entregar as actividades avaliables nas condicións e prazos específicos que se establecerán para tal efecto e se comunicará ao alumnado afectado a principio de curso. Calquera situación especial do alumno deberá ser comunicada ao profesorado a principio de curso, quen a analizará e poderá proceder ás adaptacións dos mecanismos de avaliación que considere oportunas.
Aos alumnos que obteñan cualificación de suspenso ou non presentado na primeira oportunidade manteráselles a cualificación da proba escrita e do traballo tutelado para a segunda oportunidade; tendo a opción de realizar de novo a proba e/ou o traballo para mellorar a nota. Os alumnos que aproben a materia na primeira oportunidade (xuño) non poderán repetir o exame nin reentregar traballos para mellorar a súa cualificación.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
|
Sources of information |
Basic
|
Martos Rubio, Ana (2013). Cómo buscar en Internet. Edición 2014. Anaya Multimedia, Madrid
Gralla, Preston (2007). Cómo funciona Internet. Anaya Multimedia, Madrid
Calishain, Tara; Dornfest, Rael (2005). Google. Los mejores trucos (2ª edición). Anaya Multimedia, Madrid
Abaurrea Velarde, Jorge (2012). Internet. Edición 2013. Anaya Multimedia, Madrid
Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan, y Hinrich Schütze (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press, Cambridge
W. Bruce Croft, Donald Metzler y Trevor Strohman (2009). Search Engines: Information Retrieval in Practice. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, USA |
|
Complementary
|
Carballar Falcón, José A. (2011). Internet: Libro del navegante (5ª ed). Ra-ma, Madrid
Peña Pérez, Rosario (2009). Internet: nuevo curso de iniciación (7ª ed). Inforbooks, Barcelona
Ricardo Baeza-Yates y Berthier Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval: The Concepts and Technology behind Search (2nd Edition). Addison-Wesley Professional and ACM Press, Harlow (England)
Tramullas Saz, Jesús (2001). Recuperación de información en Internet. Ra-ma, Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
As established in the relevant regulations, this subject incorporates gender perspective. Participation of male and female students will be encouraged. We will work to identify sexist prejudices and actitudes and will influence the surroundings to modify them and promote values of respect and equality. Any situations of gender discrimination should be detected, and actions and measures proposed to correct them. |
|