Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A1 A2 A7 A8 A16 A17
|
B5 B7 B8
|
|
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a súa cultura |
A1 A7 A8 A16
|
B1 B5 B7 B8
|
|
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos |
A7 A8
|
B1
|
C8
|
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa |
A2 A17
|
|
|
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A7 A8
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O século XVIII. |
1.1. Introdución. O ascenso da novela: a cultura da época. Xornais e publicacións periódicas. Transformacións na Inglaterra do século XVIII. A natureza da sátira: Swift.
1.2.- Daniel Defoe: Robinson Crusoe (completa), Moll Flanders. (pasaxes)
1.3.- Jonathan Swift. Gulliver's Travels (completa)
1.4. Fielding.
1.5. Sterne. Tristram Shandy (pasaxes). Un viaje sentimental (pasajes).
1.6. Outros autores relevantes do XVIII (pasaxes das obras, no seu caso). Por exemplo, Burke, Walpole, Fielding, Alexander Pope, Richardson, Tobias Smollett, Goldsmith, etc. |
2. O Romanticismo ingles e a "Regencia". |
2.1 Introdución á novela gótica (XVIII). Walpole y Radcliffe (extractos)
2.2 A novela "doméstica". Jane Austen. Northanger Abbey (completa)
2.3 Os poetas románticos: Wordsworth (poemas), Keats (poemas), Percy B. Shelley (poemas), Byron (poemas) e Coleridge. (The Rime of the Ancient Mariner, completa). As poetas románticas inglesas (poemas).
2.4. Novela de herencia gótica: Frankenstein Mary Shelley (novela completa)
2.5. Romanticismo tardío: As Brontë: Emily Brontë. Wuthering Heights (Cumbres borrascosas) (novela completa)
2.6. The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde, Robert Louis Stevenson. (texto completo).
|
3. A novela e a cultura da época Victoriana. |
3.1 Introdución. Natureza sobrenatural e ciencia. novela realista, novela naturalista, policíaca, melodrama social, etc.
3.2 Dickens. Grandes esperanzas (texto completo)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba práctica |
A2 A1 |
8 |
10 |
18 |
Sesión maxistral |
A7 A17 B1 B5 B7 B8 C8 |
30 |
5 |
35 |
Seminario |
A1 A2 |
22 |
6 |
28 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A16 B5 B7 |
0 |
20 |
20 |
Lecturas |
A16 |
0 |
45 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba práctica |
Exames e tests sobre as lecturas, normalmente escritos, aínda que poderían ser orais en ocasións. |
Sesión maxistral |
Explicación de temas. |
Seminario |
Discusión en máis profundidade de temas. Realizaranse en grupo interactivo para favorecer a participación de todas/os. |
Proba mixta |
Exames escritos propostos por cada profesor da materia en torno aos contidos teóricos e prácticos. |
Lecturas |
Ler os textos do corpus (obras ou fragmentos) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
|
Descrición |
O alumnado deberá preparar traballos individuais sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral, segundo as indicacións do seu momento do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A8 A16 B5 B7 |
Proba de preguntas teóricas do aprendido durante o curso e de comentario e análise de textos. Só se terá en conta o exame final (ou os exames parciais, se houber) cando o alumno obteña, polo menos, catro puntos de dez EN CADA UNHA DAS PARTES CONSTITUTIVAS DO EXAME. No caso de que a nota sexa inferior a catro, o/a alumno/a terá que volver facer o exame final ou os parciais correspondentes (as partes que non acadaran al menos un catro). |
50 |
Proba práctica |
A2 A1 |
Exames e tests escritos e / ou orais sobre as lecturas do curso. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes deben completar as lecturas propostas (ver listaxe de contidos do programa) sempre antes de que sexan analizadas ou comentadas en clase, para que a interactividade e o debate sexa posible. Igualmente, o profesor establecerá un test ou unha proba de lectura, que se realizará sempre na clase (agás imposibilidade), sobre todas ou algunhas das lecturas en curso, xa sexa nese momento ou máis tarde de que esas obras se traballaran na aula. As lecturas son obligatorias e serán avaliadas de xeito individual. As lecturas e os seus tests respectivos forman parte da avaliación da asignatura, no apartado proba práctica, como se indica enrriba destas liñas. Podería solicitarse por parte del profesor unha presentación oral. O exame escrito, que constara de tres partes, unha por cada profesor da materia, completará a avaliación da asignatura. Cómpre obter como mínimo un 4 sobre dez en cada unha das partes para superala. De non logar un 4 ou máis, o alumno ou alumna deberá recuperar esa parte na oportunidade de xullo. Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán actividades, traballos ou un ensaio sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional, agás que o indique o profesor específicamente. Os alumnos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado. Quen teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Poderá seguir a materia no Campus Virtual da UDC e mediante a comunicación co profesor. Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. Os traballos escritos poden ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra o plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario). Turnitin recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/a propio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiais localizados en Internet. Calquera caso
de plaxio ou fraude académico significará un suspenso
(0) na materia, tal e como
aparece recollido no "Regulamento disciplinar
do estudantado da UDC": Cualificación de suspenso na convocatoria en
que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se
produce naprimeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta
de primeira oportunidade, se fose necesario. -Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas, entre outras medidas). -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Diversidade e adaptación. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade consonte ás indicacións da
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/), coa que
se deberá contactar nos prazos establecidos por esta unidade. Pódese contar
tamén co asesoramento da titora ADI da facultade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Stevenson, Randall (1993). A Reader`s Guide to the 20th Century Novel in Britain. London: Harvester
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Marcus,L. and Nicholls (2005). The Cambridge History of Twentieth Century English Literature. Cambridge: CUP
Head, Dominic (2002). The Cambridge Introduction to Modern British Fiction 1950-2000. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Damrosch , D y Dettmar, K (eds) (2009). The Longman Anthology of British Literature, Volume 2C: The Twentieth Century and Beyond (4th Edition). Londres: Longman
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Thomson, D. (1981). The Pelican History of England in the Twentieth Century. Harmondsworth: Penguin
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco |
Listaxe de lecturas: en moitos casos os alumnos terán que ler fragmentos das obras, agás as que se sinalan concretamente. XVIII Daniel Defoe. Robinson Crusoe. (completa) Jonathan Swift. Gulliver`s Travels, (completa) Outros autores: fragmentos de novelas o poesía de Defoe, Swift, Fielding, Richardson, Sterne, Goldsmith etc. Outros autores. Jane Austen. Northanger Abbey, (completa) XIX Poetas románticos (poemas de Keats, Percy Shelley, Byron, Wordsworth e Coleridge: The Rime of the Ancient Mariner). Mulleres poetas do Romanticismo. Frankenstein, de Mary Shelley. (completa) Charles Dickens. Great Expectations. (completa) Emily Brontë: Wuthering Heights (completa) Robert Louis Stevenson. Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (completa) |
Bibliografía complementaria
|
Pyckett, Lynn (1995). Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 |
|
|