Identifying Data 2023/24
Subject (*) Spanish Phonetics and Phonology Code 613G01020
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Lecturers
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
General description Descrición e estudo fonético-fonolóxico da lingua española.
Perséguese, por unha banda, obter un coñecemento detallado do nivel fónico do español e, por outra, poder aplicar os métodos e as técnicas de análise fonética e fonolóxica.
Estúdase o son, a articulación e, sobre todo, a configuración fonolóxica e fonética do español.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principais conceptos lingüísticos relacionados co nivel fónico das linguas. A1
A3
B5
Familiarizarse cos principais traballos sobre fonética e fonoloxía e sabelos enmarcar no seu contexto. A3
A11
A14
A15
B1
B5
B7
B8
C8
Adquirir a capacidade para valorar con espírito crítico a bibliografía sobre esta materia. A3
A14
A15
B1
B7
Analizar e describir o sistema fonolóxico do español e as variantes de realización dos fonemas. A1
A10
A14
B7
Coñecer os mecanismos de produción da voz humana. A5
A15
B3
C1
Adquirir competencia na transcrición fonética e fonolóxica de textos. A1
A2
Coñecer os aspectos do son como fenómeno físico que sexan de interese para os estudos lingüísticos. A1
A15
B1
B2
B3
C3
Coñecer as distintas formas de abordar o estudo do son desde as diferentes perspectivas da Lingüística. A3
A11
A14
A15
B7
B8
B9
Adquirir competencia no estudo instrumental do son e familiarizarse co uso das tecnoloxías aplicadas á lingüística. A1
A2
A3
A15
B1
B2
B9
C3
C6
Contribuír a adquirir un pleno dominio da lingua española que permita producir textos orais e adecuados á situación. A5
A9
B4
B6
C1
Desenvolvemento da capacidade para recoñecer, xustificar e corrixir as principais incorreccións do español nos niveis de análise relacionadas coa materia: ortoloxía, pronunciación, entoación, etc. A1
A2
A5
A10
A15
B2
B5
B7
B8
C1
Coñecemento e valoración tanto da norma culta como da diversidade lingüística do español. A21
B7
B8
C1

Contents
Topic Sub-topic
1. Fonética e Fonoloxía 1. Fundamentación teórica da distinción
2. Perspectiva histórica
2. Fonética acústica, articulatoria, perceptiva 1. Os distintos enfoques da fonética
2. O sistema articulatorio. A produción do son articulado
3. O son como fenómeno físico
4. O estudo experimental do son. Ferramentas para o estudo instrumental do son
5. Audición e percepción do son
3. Transcrición 1. A transcrición fonética
2. O Alfabeto Fonético Internacional
3. O alfabeto fonético da RFE
4. Transcrición fonética estreita
5. Transcrición fonolóxica
6. Transcrición mediante ordenadores
4. Unidades fonéticas e fonolóxicas 1. Sons, fonemas, trazos e outras unidades fonéticas e fonolóxicas
2. A sílaba
5. Sistema fonético e fonolóxico do español (1). O subsistema vocálico. 1. Os fonemas vocálicos do español
2. Realización fonética
3. Combinacións de vocais
6. Sistema fonético e fonolóxico do español (2). O subsistema consonántico 1. Fonemas consonánticos do español
2. Realizacións dos fonemas consonánticos
7. Unidades suprasegmentais 1. A entoación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B5 1 0 1
Workshop A1 A3 A15 A21 B1 B2 B5 C6 15 15 30
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A11 A14 A21 B1 B7 B8 C3 C8 20 20 40
Laboratory practice A1 A3 A11 A15 B2 B9 C3 C6 C8 15 22.5 37.5
Workbook A1 A2 A3 A5 A9 A10 A15 B3 B4 B6 B9 C1 0 12.5 12.5
Events academic / information A1 A3 A11 A14 B5 B7 B9 0 2 2
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A11 A15 B2 B6 B7 C1 0 25 25
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.
Workshop Diversas metodoloxías e probas (solución de problemas, prácticas guiadas, especialmente practicas de transcrición,etc.) a través das que se desenvolven tarefas principalmente prácticas co apoio e supervisión do profesorado.
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica. Valorarase a participación do alumnado.
Laboratory practice Uso do ordenador para traballo con gravacións, realización de espectrogramas etc. Análise de espectrogramas e outros medios de estudo do son. Transcrición mediante ordenadores.
Workbook Lectura de artigos sobre aspectos concretos do temario.
Events academic / information Asistencia a conferencias, relatorios de congresos ou eventos relacionados coa materia.
Mixed objective/subjective test Exame final, tanto dos aspectos teóricos como prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Mixed objective/subjective test
Laboratory practice
Workshop
Description
Both workshop and laboratory sessions will be carried out with personalised monitoring by the lecturer.

It is also expected that tutorials will be used to resolve doubts related to the readings or lectures.

It is understood that assessment is part of the learning process and, therefore, it is recommended that tutorials be used to revise exercises and the final exam.

Tutorials may be conducted in person, by Teams or by email.

Students with recognised academic dispensation: the use of face-to-face or telematic tutorials will be encouraged as support for teaching.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A11 A15 B2 B6 B7 C1 An exam of theoretical contents and practical aspects. 50
Laboratory practice A1 A3 A11 A15 B2 B9 C3 C6 C8 Some of the practices of spectrogram analysis and the use of sound analysis software that will be carried out in the interactive sessions will be evaluated. 30
Workshop A1 A3 A15 A21 B1 B2 B5 C6 Some of the phonetic and phonological transcription tasks to be carried out in the interactive sections will be evaluated. 20
 
Assessment comments

To pass the course, the minimum grade for the final exam must be 4 out of 10.

Anyone who does not take the official final exam, regardless of the number of activities handed in, will be graded as "failed".

The activities must be handed in through the Campus Virtual. The student undertakes to keep a copy of the materials of each activity, in case of problems in reception. Only activities carried out in class and submitted within the established deadline will be accepted.

The activities and the exam must meet the linguistic correctness requirements for these texts (spelling, punctuation, lexical precision, formal register, coherent and cohesive discourse, etc.). Any writing that does not conform to this standard will be penalised.

Any academic dishonesty (plagiarism, delivery of material not produced by the student, copying, etc.) will give rise to the application of the stipulations of the "Norms of evaluation, revision and claim of the qualifications of university graduate studies" and the "Disciplinary regulations of the student body of the University of A Coruña". The student will be graded with "suspenso" (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, whether the fault is committed in the first or second opportunity. The activities may be subject to a review by computer applications for plagiarism detection or the use of artificial intelligence. These applications may recognise work submitted by the student in other subjects.

In the second edition of the assessment (second opportunity), all the assessment instruments may be recovered with the same weighting as in the first edition. The laboratory practice activities will be replaced by activities that will be published on the Campus Virtual and that will be handed in on the date established for the official exam. The workshop activities will be replaced by a practical test to be held on the official date of the second opportunity. Only those who have already obtained "no presentado" (no show) in the first edition and, in addition, do not take the official exam at the second opportunity will be graded as "no show".

The same assessment instruments with the same weighting will be used in the advanced assessment ("convocatoria adelantada"). The laboratory practice activities will be replaced by activities that will be published on the Campus Virtual and that will be handed in on the date established for the official exam of the advanced assessment. The workshop activities will be replaced by a test to be taken together with the exam of this call. Students who take part in this exam period must contact the lecturer in charge of the subject sufficiently in advance.

Students with recognised academic exemption: The same evaluation system will be applied, with greater flexibility in the deadlines (except for the official exam). They should contact the subject teacher at the beginning of the course.

Erasmus or exchange students: A level of Spanish equivalent to B1 or higher is recommended.

Students with special needs. The subject may be adapted to students who require the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, etc.) in accordance with the indications of the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/), which should be contacted within the official periods established prior to the start of the term. Advice can also be obtained from the faculty's diversity tutor (pat.filoloxia@udc.gal).


Sources of information
Basic

Alarcos Llorach, Emilio: Fonología española, 4.ª ed. Madrid: Gredos, 2012.

Fernández Planas, Ana Mª: Así se habla. Nociones fundamentales de fonética general y española. Barcelona: Horsori, 2005.

Gil Fernández, Juana: Los sonidos del lenguaje. Madrid: Síntesis, 1995.

Gil Fernández, Juana, ed.: Panorama de la fonología española actual. Madrid: Arco Libros, 2000.

Hidalgo Navarro, Antonio: Aspectos de la entonación del español: viejos y nuevos enfoques. Madrid: Arco Libros, 2006.

Hidalgo Navarro, Antonio y Mercedes Quilis Merín: La voz del lenguaje: Fonética y fonología del español. Valencia: Tirant, 2012.

Martínez Celdrán, Eugenio: Fonología general y española. Barcelona: Teide, 1989.

Martínez Celdrán, Eugenio: Análisis espectrográfico de los sonidos del habla, 2.ª ed. Barcelona: Ariel, 2007.

Martínez Celdrán, Eugenio: El sonido en la comunicación humana. Introducción a la fonética, 2.ª ed. rev.. Barcelona: Octaedro, 2003.

Martínez Celdrán, Eugenio y Ana M. Fernández Planas: Manual de fonética española. Articulaciones y sonidos del español. Barcelona: Ariel, 2007.

Navarro Tomás, Tomás: Manual de pronunciación española, 28.ª ed. Madrid: CSIC, 2004.

Penas Ibáñez, M.ª Azucena (ed.): Panorama de la fonética española actual. Madrid: Arco Libros, 2013.

Quilis, Antonio: Tratado de Fonología y Fonética españolas. Madrid: Gredos, 1993.

Real Academia Española: Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología, Madrid: Espasa, 2011.

Recursos web:

Boersma, Paul y David Weenink: Praat: doing phonetics by computer. Amsterdam: University of Amsterdam, 2023 (https://www.fon.hum.uva.nl/praat/).

Sounds of Speech. Spanish. Iowa: University of Iowa, 2023 (https://soundsofspeech.uiowa.edu/spanish).

Complementary

Se incluirán materiales en el Campus Virtual de la UDC.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndase o traballo diario e a asistencia ás sesións tanto expositivas como prácticas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.