Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os principais conceptos lingüísticos relacionados co nivel fónico das linguas. |
A1 A3
|
B5
|
|
Familiarizarse cos principais traballos sobre fonética e fonoloxía e sabelos enmarcar no seu contexto. |
A3 A11 A14 A15
|
B1 B5 B7 B8
|
C8
|
Adquirir a capacidade para valorar con espírito crítico a bibliografía sobre esta materia. |
A3 A14 A15
|
B1 B7
|
|
Analizar e describir o sistema fonolóxico do español e as variantes de realización dos fonemas. |
A1 A10 A14
|
B7
|
|
Coñecer os mecanismos de produción da voz humana. |
A5 A15
|
B3
|
C1
|
Adquirir competencia na transcrición fonética e fonolóxica de textos. |
A1 A2
|
|
|
Coñecer os aspectos do son como fenómeno físico que sexan de interese para os estudos lingüísticos. |
A1 A15
|
B1 B2 B3
|
C3
|
Coñecer as distintas formas de abordar o estudo do son desde as diferentes perspectivas da Lingüística. |
A3 A11 A14 A15
|
B7 B8 B9
|
|
Adquirir competencia no estudo instrumental do son e familiarizarse co uso das tecnoloxías aplicadas á lingüística. |
A1 A2 A3 A15
|
B1 B2 B9
|
C3 C6
|
Contribuír a adquirir un pleno dominio da lingua española que permita producir textos orais e adecuados á situación. |
A5 A9
|
B4 B6
|
C1
|
Desenvolvemento da capacidade para recoñecer, xustificar e corrixir as principais incorreccións do español nos niveis de análise relacionadas coa materia: ortoloxía, pronunciación, entoación, etc. |
A1 A2 A5 A10 A15
|
B2 B5 B7 B8
|
C1
|
Coñecemento e valoración tanto da norma culta como da diversidade lingüística do español. |
A21
|
B7 B8
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Fonética e Fonoloxía |
1. Fundamentación teórica da distinción
2. Perspectiva histórica |
2. Fonética acústica, articulatoria, perceptiva |
1. Os distintos enfoques da fonética
2. O sistema articulatorio. A produción do son articulado
3. O son como fenómeno físico
4. O estudo experimental do son. Ferramentas para o estudo instrumental do son
5. Audición e percepción do son |
3. Transcrición |
1. A transcrición fonética
2. O Alfabeto Fonético Internacional
3. O alfabeto fonético da RFE
4. Transcrición fonética estreita
5. Transcrición fonolóxica
6. Transcrición mediante ordenadores |
4. Unidades fonéticas e fonolóxicas |
1. Sons, fonemas, trazos e outras unidades fonéticas e fonolóxicas
2. A sílaba |
5. Sistema fonético e fonolóxico do español (1). O subsistema vocálico. |
1. Os fonemas vocálicos do español
2. Realización fonética
3. Combinacións de vocais
|
6. Sistema fonético e fonolóxico do español (2). O subsistema consonántico |
1. Fonemas consonánticos do español
2. Realizacións dos fonemas consonánticos |
7. Unidades suprasegmentais |
1. A entoación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B5 |
1 |
0 |
1 |
Workshop |
A1 A3 A15 A21 B1 B2 B5 C6 |
15 |
15 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A11 A14 A21 B1 B7 B8 C3 C8 |
20 |
20 |
40 |
Laboratory practice |
A1 A3 A11 A15 B2 B9 C3 C6 C8 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Workbook |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A15 B3 B4 B6 B9 C1 |
0 |
12.5 |
12.5 |
Events academic / information |
A1 A3 A11 A14 B5 B7 B9 |
0 |
2 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A5 A11 A15 B2 B6 B7 C1 |
0 |
25 |
25 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación da materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Workshop |
Diversas metodoloxías e probas (solución de problemas, prácticas guiadas, especialmente practicas de transcrición,etc.) a través das que se desenvolven tarefas principalmente prácticas co apoio e supervisión do profesorado. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición teórico-práctica. Valorarase a participación do alumnado. |
Laboratory practice |
Uso do ordenador para traballo con gravacións, realización de espectrogramas etc. Análise de espectrogramas e outros medios de estudo do son. Transcrición mediante ordenadores. |
Workbook |
Lectura de artigos sobre aspectos concretos do temario. |
Events academic / information |
Asistencia a conferencias, relatorios de congresos ou eventos relacionados coa materia. |
Mixed objective/subjective test |
Exame final, tanto dos aspectos teóricos como prácticos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Mixed objective/subjective test |
Laboratory practice |
Workshop |
|
Description |
Both workshop and laboratory sessions will be carried out with personalised monitoring by the lecturer.
It is also expected that tutorials will be used to resolve doubts related to the readings or lectures.
It is understood that assessment is part of the learning process and, therefore, it is recommended that tutorials be used to revise exercises and the final exam.
Tutorials may be conducted in person, by Teams or by email.
Students with recognised academic dispensation: the use of face-to-face or telematic tutorials will be encouraged as support for teaching. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A5 A11 A15 B2 B6 B7 C1 |
An exam of theoretical contents and practical aspects. |
50 |
Laboratory practice |
A1 A3 A11 A15 B2 B9 C3 C6 C8 |
Some of the practices of spectrogram analysis and the use of sound analysis software that will be carried out in the interactive sessions will be evaluated. |
30 |
Workshop |
A1 A3 A15 A21 B1 B2 B5 C6 |
Some of the phonetic and phonological transcription tasks to be carried out in the interactive sections will be evaluated. |
20 |
|
Assessment comments |
To pass the course, the minimum grade for the final exam must be 4 out of 10. Anyone who does not take the official final exam, regardless of the number of activities handed in, will be graded as "failed". The activities must be handed in through the Campus Virtual. The student undertakes to keep a copy of the materials of each activity, in case of problems in reception. Only activities carried out in class and submitted within the established deadline will be accepted. The activities and the exam must meet the linguistic correctness requirements for these texts (spelling, punctuation, lexical precision, formal register, coherent and cohesive discourse, etc.). Any writing that does not conform to this standard will be penalised. Any academic dishonesty (plagiarism, delivery of material not produced by the student, copying, etc.) will give rise to the application of the stipulations of the "Norms of evaluation, revision and claim of the qualifications of university graduate studies" and the "Disciplinary regulations of the student body of the University of A Coruña". The student will be graded with "suspenso" (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, whether the fault is committed in the first or second opportunity. The activities may be subject to a review by computer applications for plagiarism detection or the use of artificial intelligence. These applications may recognise work submitted by the student in other subjects. In the second edition of the assessment (second opportunity), all the assessment instruments may be recovered with the same weighting as in the first edition. The laboratory practice activities will be replaced by activities that will be published on the Campus Virtual and that will be handed in on the date established for the official exam. The workshop activities will be replaced by a practical test to be held on the official date of the second opportunity. Only those who have already obtained "no presentado" (no show) in the first edition and, in addition, do not take the official exam at the second opportunity will be graded as "no show". The same assessment instruments with the same weighting will be used in the advanced assessment ("convocatoria adelantada"). The laboratory practice activities will be replaced by activities that will be published on the Campus Virtual and that will be handed in on the date established for the official exam of the advanced assessment. The workshop activities will be replaced by a test to be taken together with the exam of this call. Students who take part in this exam period must contact the lecturer in charge of the subject sufficiently in advance. Students with recognised academic exemption: The same evaluation system will be applied, with greater flexibility in the deadlines (except for the official exam). They should contact the subject teacher at the beginning of the course. Erasmus or exchange students: A level of Spanish equivalent to B1 or higher is recommended. Students with special needs. The subject may be adapted to students who require the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, etc.) in accordance with the indications of the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/), which should be contacted within the official periods established prior to the start of the term. Advice can also be obtained from the faculty's diversity tutor (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Sources of information |
Basic
|
|
Alarcos Llorach, Emilio: Fonología española, 4.ª ed. Madrid: Gredos, 2012. Fernández Planas, Ana Mª: Así se habla. Nociones fundamentales de fonética general y española. Barcelona: Horsori, 2005. Gil Fernández, Juana: Los sonidos del lenguaje. Madrid: Síntesis, 1995. Gil Fernández, Juana, ed.: Panorama de la fonología española actual. Madrid: Arco Libros, 2000. Hidalgo Navarro, Antonio: Aspectos de la entonación del español: viejos y nuevos enfoques. Madrid: Arco Libros, 2006. Hidalgo Navarro, Antonio y Mercedes Quilis Merín: La voz del lenguaje: Fonética y fonología del español. Valencia: Tirant, 2012. Martínez Celdrán, Eugenio: Fonología general y española. Barcelona: Teide, 1989. Martínez Celdrán, Eugenio: Análisis espectrográfico de los sonidos del habla, 2.ª ed. Barcelona: Ariel, 2007. Martínez Celdrán, Eugenio: El sonido en la comunicación humana. Introducción a la fonética, 2.ª ed. rev.. Barcelona: Octaedro, 2003. Martínez Celdrán, Eugenio y Ana M. Fernández Planas: Manual de fonética española. Articulaciones y sonidos del español. Barcelona: Ariel, 2007. Navarro Tomás, Tomás: Manual de pronunciación española, 28.ª ed. Madrid: CSIC, 2004. Penas Ibáñez, M.ª Azucena (ed.): Panorama de la fonética española actual. Madrid: Arco Libros, 2013. Quilis, Antonio: Tratado de Fonología y Fonética españolas. Madrid: Gredos, 1993. Real Academia Española: Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología, Madrid: Espasa, 2011. Recursos web: Boersma, Paul y David Weenink: Praat: doing phonetics by computer. Amsterdam: University of Amsterdam, 2023 (https://www.fon.hum.uva.nl/praat/). Sounds of Speech. Spanish. Iowa: University of Iowa, 2023 (https://soundsofspeech.uiowa.edu/spanish). |
Complementary
|
|
Se incluirán materiales en el Campus Virtual de la UDC. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase o
traballo diario e a asistencia ás sesións tanto expositivas como prácticas. |
|