Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as literaturas en lingua española. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C4
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B10
|
C1 C4
|
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua española. |
A9
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C4
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C4
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C4
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C4
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A15 A16 A17
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Introdución aos séculos XVI y XVII
|
1. Contexto sociohistórico
2. Contexto literario |
2. A poesía nos séculos XVI y XVII |
1. Xéneros, metros e autores: Garcilaso, Góngora e Quevedo
2. Sonetos
3. Canción
4. Égloga e epístola
5. Octava e silva
6. Outros |
3. O teatro nos séculos XVI y XVII |
1. Coordenadas da Comedia Nueva:Teatro anterior a Lope de Vega
2. Fórmula da Comedia Nueva:Arte nuevo de Lope de Vega
3. Xéneros
4. Comedia: Lope de Vega
5. Traxedia: Calderón de la Barca
6. Xéneros breves: Entremeses de Calderón |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A9 A10 B4 B8 |
0 |
60 |
60 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
15 |
0 |
15 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
3 |
15 |
18 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
21 |
0 |
21 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A17 B1 B3 B6 B8 C1 C4 |
15 |
15 |
30 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
O estudante terá que realizar ao longo do cuadrimestre as lecturas relativas ás fontes primarias e segundarias da materia. A lectura das obras deberá estar finalizada con antelación ao momento no que no comece a súa explicación nas aulas de aprendizaxe colaborativa. As lecturas deberán facerse nas edicións recomendadas na bibliografía. Proporcionarase ao estudante unha selección de textos de bibliografía segundaria para a contextualización dos temas. |
Aprendizaxe colaborativa |
A nomenclatura da guía non recolle a corrrespondente á disciplina filolóxica de comentario de texto literario, polo que se adopta esta denominación. Semanalmente haberá unha sesión interactiva na que se realizarán actividades relativas á aplicación metodolóxica do comentario de texto aplicado aos textos obxecto da materia. Para realizar esta actividade o estudante deberá traballar os textos propostos para a análise con anterioridade co fin de poñer en común o resultado do seu traballo. |
Proba mixta |
Na data oficial marcada polo Centro, o estudante realizará unha proba na que demostrará os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Sesión maxistral |
Haberá unha sesión maxistral por semana de novento minutos de duración. A responsabilidade desta sesión recae sobre a profesora. Os obxectivos destas sesións serán a exposición dos rasgos máis salientables dos periodos literarios abordados para os xéneros e os autores estudados.
|
Obradoiro |
O obradoiro consistirá nunha serie de traballos prácticos. O alumnado realizará comentarios, discusións dirixidas, análise de documentos e proposta razoadas de investigación sobre un tema determinado. |
Actividades iniciais |
No primeiro día de aulas os estudantes realizarán individulamente un comentario de texto literario por escrito co fin de determinar o nivel xeral e adecuar así a impartición da materia cara aosoibxectivos de mellora e progreso. Nesta mesma sesión darase conta das ferramentas metodolóxicas introductoras á materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Ao longo do cuadrimestre fixaranse as sesións de titorías con cada estudante para supervisar a elaboración dos traballos titorizados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
Consistirá nunha proba teórica e práctica que medirá o aproveitamento da materia por parte do alumno e, especialmente, o dominio das lecturas obrigatorias. Os criterios de avaliación serán: adecuación da reposta á pregunta formulada, estructuración adecuada do discurso, corrección léxica, ortográfica e gramatical.
|
60 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A17 B1 B3 B6 B8 C1 C4 |
A asistencia e a participación activa do alumnado nas sesións interactivas de aprendizaxe colaborativa e obradoiro será controlada e avaliada de xeito continuado.
A avaliación consistirá na realización de dous comentarios literarios de textos poéticos por valor de 20% cada un (20% + 20%), sumando estes dous exercicios o 40% do total das probas avaliables. As probas terán lugar en horario lectivo nas datas que se indicarán no cronograma da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Non se poderá aprobar a materia sen ter unha calificación mínima de 5 sobre 10 na proba mixta.
MOI IMPORTANTE: o alumno será avaliado e calificado sempre que se
presente á proba mixta. Recibirá a calificación de "NON PRESENTADO"
cando non se presente ao exame. Na segunda oportunidade (xullo) os estudantes que suspenderen deberán repetir a proba mixta no lugar e horas fixados polo Centro; o valor da proba mixta na segunda oportunidade será de 100%. Os alumnos que teñan recoñecida a dispensa realizarán as seguintes
probas: proba mixta (60%) e traballo tutelado (40%). Se abitrarán de
acuerdo co alumno todas as medidas de atención necesarias. Na convocatoria adiantada a avaliación consistirá nunha proba mixta por valor do 100%. Calquera forma de plaxio, tanto na proba como nos exercicios suporá o suspenso (nota numérica 0) para o conxunto da materia na convocatoria que corresponda (Regulamento disciplinar do estudantado, art. 11, apartado
4b). O control farase mediante o programa de detección de
plaxios Turnitin, autorizado pola Xunta de Facultade. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade. De ser o caso, deberán
contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais
estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa
Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa
Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico:
pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lecturas obligatorias Garcilaso de la Vega, Obras completas con
comentario, E. Rivers ed., Madrid. Castalia, 2001/Obra poética y textos
en prosa, ed. B. Morros, Barcelona, Crítica, 1995. Góngora, Luis de, Fábula de Polifemo y Galatea,
ed. de Jesús Ponce Cárdenas, Madrid, Cátedra, 2010 / Fábula de
Polifemo y Galatea y selección de poemas incluida en el t. II de la ed. de
Dámaso Alonso Góngora y el Polifemo, (Gredos) / Antología poética,
ed. de A. Carreira (Castalia Didáctica), Poesía selecta, ed. A. Pérez
Lasheras y J. M. Micó (Taurus). Calderón de la Barca, Pedro, La dama duende, ed. F. Antonucci, Barcelona, Crítica 1999, ahora en BCRAE 2005; El médico de su honra, ed. J. Pérez Magallón, Madrid Cátedra 2012. Lope de Vega, El acero de Madrid, ed. S. Arata, Madrid, 2000; Castalia, 2000; El castigo sin venganza, ed. A. Carreño, Madrid, Cátedra, 1993. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria: Alberich, J. et alii, Historia de la literatura española, Madrid, Cátedra, 1990. Alborg, J.L., Historia de la literatura española, Madrid, Gredos, 1966-1999. Canavaggio, J., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994-1995. Díez Borque, J.M., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980. García de la Concha, V., Historia de la literatura española, Madrid, Espasa-Calpe, 1995-1998. Jones, R.O., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1977. Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Las épocas de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1997. Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española, Tanfalla, Cénlit, 1980-2000. Rodríguez Cacho, L., Manual de historia de literatura española, Madrid, Castalia, 2009. 2. Herramientas para el análisis literario: Azaustre Galiana, A. y J. Casas Rigall, Manual de retórica española, Barcelona, Ariel, 1997. García Barrientos, J.L., Cómo se comenta una obra de teatro, Madrid, Síntesis, 2001. Jauralde Pou, P., E. Varela Merino y P. Moíño Sánchez, Manual de métrica española, Madrid, Castalia, 2005. Luján Atienza, A., Cómo se comenta un poema, Madrid, Síntesis, 1999. Navarro Durán, R., La mirada al texto. El comentario de textos literarios, Barcelona, Ariel, 1995. Quilis, A., Métrica española, Barcelona, Ariel, 1994.
Pujante, D., Manual de retórica, Madrid, Castalia, 2003. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ao estudante a asistencia ás aulas e a súa participación para preparar progresivamente a materia. É fundamental comezar a lectura as obras o antes posible para obter o maior aproveitamento tanto das sesións expositivas como das interactivas. Lémbrase que para superar a materia é imprescindible o uso correcto do idioma tanto oral como escrito: ortografía, puntación, corrección sintáctica e gramatical. |
|