Identifying Data 2023/24
Subject (*) Spanish Syntax Code 613G01024
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Gonzalez Garcia, Luis
E-mail
luis.gonzalezg@udc.es
Lecturers
Gonzalez Garcia, Luis
E-mail
luis.gonzalezg@udc.es
Web
General description
Estudo descritivo e teórico das unidades e operacións de composición sintáctica usadas na lingua española.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os métodos e conceptos máis importantes na análise sintáctica da lingua española A1
A3
B7
Coñecer as correntes teóricas e metodolóxicas da sintaxe e saber aplicalas á análise sintáctica do español A1
A3
A11
A15
A19
B1
Identificar as estruturas sintácticas da lingua española e ser capaz de explicar o seu funcionamento A2
A5
A15
A21
Aplicar os coñecementos sintácticos adquiridos á solución de problemas relacionados co uso da lingua A10
A14
B2
B3
B6

Contents
Topic Sub-topic
1. A sintaxe. Conceptos xerais. 1. A sintaxe como disciplina lingüística.
2. As Funcións sintácticas.
3. Parataxe e hipotaxe. Coordinación e subordinación.
4. As Categorías morfosintácticas.
5. Unidades simples, complexas e compostas.
2. O grupo, sintagma ou frase. A estrutura do sintagma. 1. Tipos de sintagmas ou frases:
1.1. Frases endocéntricas: substantivas e pronominais, adxectivas, adverbiais.
1.2. Frases exocéntricas: conxuntivas, preposicionais e nominais.
2. Frase composta vs. construción coordinada.

3. A cláusula ou oración. 1. A oración na gramática tradicional. Criterios empregados e definicións. Cláusula e enunciado. Cláusula e proposición.
2. A cláusula. Configuración básica. As funcións clausais.
3. Clases de cláusulas: segundo a súa modalidade e segundo a súa polaridade.
4. A tradicional oración complexa ou composta. 1. A análise da oración composta na gramática tradicional: Parataxe e hipotaxe. Coordinación, xustaposición e subordinación. A interordinación.
2. Tipos de subordinadas:
2.1. Subordinadas substantivas.
2.2. Subordinadas adxectivas. Subordinadas de relativo.
2.3. O problema das subordinadas adverbiais ou circunstanciais. Propostas.
2.3.1. Subordinadas adverbiais propias e impropias: circunstanciais (lugar, tempo, modo), causais, finais, concesivas, condicionais; consecutivas e comparativas.
2.3.2. Oración e período. Oración e unidades supraoracionais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B1 B3 B6 B7 1 0 1
Problem solving A1 A2 A3 A11 A15 A19 B1 B2 B7 14 14 28
Workbook A3 A10 A11 A21 B3 0 13 13
Supervised projects A1 A3 A5 A11 A14 A19 B2 B6 B7 1 15 16
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A15 A19 B3 B6 B7 0 19 19
Workshop A1 A3 A11 A14 A15 A19 B1 B3 B6 B7 15 15 30
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A21 20 20 40
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Realizarase unha presentación do curso e unha avaliación inicial do alumnado.
Problem solving Formulating problems
Exercises of direct and indirect analysis
Workbook Reading controls at the end of each block.
Supervised projects An essay on some of the problems studied in class. The essay will be presented and discussed in some oral session.
Mixed objective/subjective test Written exam at the end of the course.
Workshop Actividades de tipo práctico complementarias.
Guest lecture / keynote speech Master class.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Problem solving
Description
Discussion of possible alternative solutions to one of the problems chosen by the student for his/her project.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A15 A19 B3 B6 B7 A proba mixta consistirá nun exame global da materia que se realizará ao finalizar o curso. Constará de dúas partes, unha teórica e outra práctica. 60
Supervised projects A1 A3 A5 A11 A14 A19 B2 B6 B7 O traballo, que será redactado por escrito, será elaborado en grupo. A selección de grupos e asignación de temas realizarase nas primeiras semanas de clase e a súa entrega efectuarase a finais do cuatrimestre. Opcionalmente, poderá ser presentado oralmente en clase. 15
Problem solving A1 A2 A3 A11 A15 A19 B1 B2 B7 Ao comezo do curso xa aparecerá no Campus Virtual unha serie de exercicios elaborados de acordo coa progresión dos temas (cada exercicio está relacionado coa aplicación práctica dalgún aspecto do temario). O alumno deberá seleccionar dous deses exercicios e entregalos nas datas propostas (que están repartidas equitativamente ao longo do cuatrimestre). 25
 
Assessment comments

1.
De acordo coas normas da facultade, na proba mixta débese obter unha
cualificación mínima de 4 puntos (sobre 10) para aprobar a materia. Os
traballos e restantes actividades entregadas fóra da data establecida
penalizaranse cun 50% da nota.

2.
O estudante comprométese a gardar unha copia de cada exercicio ou traballo, en
previsión de problemas na recepción.

3.
Cualificarase como non presentado quen non se presente ao exame final
oficial, independentemente do número de actividades entregadas. 

4. Na segunda
edición de actas (mes de xullo) deberanse recuperar aqueles instrumentos de
avaliación arriba descritos que sexan necesarios para acadar a cualificación
de aprobado, coas mesmas porcentaxes que na primeira edición. O traballo
tutelado farase individualmente. 

4.1. Só se cualificará como non presentado
quen xa tivese esta cualificación na primeira edición de actas e, ademais, non
se presente ao exame oficial de xullo. 

5. Na convocatoria adiantada de
novembro/decembro (finalización de estudos) a avaliación consistirá nun exame
teórico-práctico. 

6. Os traballos, actividades e exames deben cumprir as
esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía,
puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado
etc.). Penalizarase a nota dos escritos que non se axusten a esta norma.
Dependendo da gravidade da falta, por cada unha descontarase entre 0,25
(acentuación) e 1 punto. A penalización será menor para os alumnos Erasmus ou
doutros programas de intercambio alleos ao espazo hispanoamericano. 

6.1. Alumnos
Erasmus e estranxeiros: Recoméndase un nivel equivalente a B2 como mínimo para
matricularse na materia. Ao final de curso, esixirase un nivel equivalente a
C1. 

7. No referente ao plaxio e outras faltas de honradez académica aplicarase
o estipulado nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario
e no Regulamento
disciplinar do estudantado da UDC
(artigo 11, apartado 4b). 

8. Alumnos con
dispensa académica recoñecida e matrícula a tempo parcial: aplicaráselles o
mesmo sistema de avaliación, con maior flexibilidade nas datas de entrega
(salvo o exame oficial), que se acordarán entre profesor e alumno. O traballo
tutelado será individual e non será necesario expoñelo na aula. Nestes casos,
favorecerase o uso das titorías, presenciais ou virtuais. 

9. Alumnado con
necesidades especiais. A materia poderá ser adaptada ao alumnado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro, nos prazos
oficiais estipulados de maneira previa a cada cuadrimestre académico, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); tamén poderán contactar coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal). 

10. No referente ao uso da lingua
aterémonos á normativa da Real Academia Española. No que se refire ao respecto
á diversidade social as clases desenvolveranse de acordo co estipulado na
Declaración Universal dos Dereitos Humanos, a Constitución Española e a
lexislación dela derivada.

 


Sources of information
Basic Escandell, V. Leonetti, M. y Sánchez, C. (eds.) (2011). 60 Problemas de Gramática. Madrid: Akal
Gili Gaya, Samuel (1961). Curso superior de sintaxis española. Barcelona: Vox
Rojo, Guillermo y Tomás Jiménez Juliá (1989). Fundamentos de análisis sintáctico funcional. Santiago de Compostela: Universidad
Bosque, Ignacio y Violeta Demonte (eds.) (1999). Gramática descriptiva de la lengua española. Madrid: Espasa-Calpe
Gutiérrez Ordóñez, Salvador (1997). La oración y sus funciones. Madrid: Arco Libros
Hernanz, Mª Lluisa y J. Mª Brucart (1987). La sintaxis. 1. Pincipios teóricos. La oración simple.. Barcelona: Crítica
Narbona, Antonio (2014-2016). Las subordinadas adverbiales impropias en español. Sevilla: Altaica Ediciones Universitarias
Rodríguez Ramalle, Teresa María (2005). Manual de Sintaxis del español. Madrid: Castalia Universidad
Real Academia Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Madrid: Espasa-Calpe

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.