Identifying Data 2023/24
Subject (*) Readings of Spanish Literature: Prose Code 613G01027
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
General description Lectura crítica e comentario de textos en prosa dunha ou varias etapas da Literatura Española. A materia ten un carácter eminentemente práctico, de xeito que non se contempla a priori o deseño dun temario articulado en unidades. Non obstante, haberá unha introducción que permita ao alumnado o uso de ferramentas para aprender a técnica do comentario de textos prosísticos. Contemplaranse necesariamente estes apartados: 1.Introducción metodolóxica 2.Contextualización histórico-filolóxica 3.Lectura, análise e comentario literario dos textos prosísticos en español que se especificarán na guía docente

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A1
A2
A3
A5
A10
A11
A14
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C4
C6
C7
C8
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. B5
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. A5

Contents
Topic Sub-topic
Introducción metodolóxica

1.1 Elementos de historia
1.2 Conceptos e instrumentos
1.3 Orientacións metodolóxicas
Prosa de ficción XVII
2.1 Antecedentes medievais e renacentistas
2.2 Cervantes: Novelas ejemplares
2.3 María de Zayas: Novelas ejemplares y amorosas.
Prosa de ideas XVII 3.1 Quevedo: La hora de todos y la fortuna con seso
3.2 Gracián: Agudeza y Arte de ingenio.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A17 B7 16 16 32
Workshop A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 15 20 35
Workbook A2 A16 A17 B1 B6 B7 0 20 20
Oral presentation A1 A2 A5 A11 A15 B1 B4 B7 C4 C6 1 10 11
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C7 C8 0 12 12
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais estarán a cargo da profesora e consistirán en orientar ao alumnado tanto nos temas relacionados cos métodos de análise como nas cuestións históricas (etapas, movementos, xéneros).
Workshop Actividade de reflexión, debate sobre as propostas sobre o tema do os documentos de base do traballo individual a desenvolver
Workbook
Oral presentation
Supervised projects Traballo individual a través do cal o alumnado demostra que asimila e sabe explicar un tema elixido. O traballo terá unha extensión mínima de 10 e máxima de 15 páxinas a 1.5 espazo interliñal e fonte Times New Roman 12. Os criterios de avaliación indicaranse en Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumno acudirá periódicamente a tutorías (presenciais, cando fose posible, ou telemáticas, en caso de confinamento por covid19) para aclarar dúbidas sobre a temática obxeto de estudo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C7 C8 Traballo individual a través do cal o alumnado demostra que asimila e sabe explicar un tema elixido. O traballo terá unha extensión mínima de 10 e máxima de 15 páxinas. 60
Workshop A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 Actividade de reflexión, debate sobre as propostas dos temas e dos documentos de base do traballo individual a desenvolver que serán presentados na aula. 20
Oral presentation A1 A2 A5 A11 A15 B1 B4 B7 C4 C6 O alumno deberá hacer unha presentación oral do traballo tutelado co fin de probar a súa capacidade de síntese. Valorarase a reflexión, o espíritu crítico e a expresión, que terá que corresponder co nível da titulación e estar en consonancia coa do traballo. A duración da presentación será de entre 10 e 15 minutos. 20
 
Assessment comments


Sources of information
Basic
Lecturas obligatorias

Cervantes, M. de. Novelas ejemplares, ed. J. García, M. Glaxia Gutenberg, 2013; Cátedra, Espasa Calpe.

Gracián, B., Agudeza y Arte de ingenio, ed. E. Correa Calderón, M. Castalia, 1969; Oráculo manual y arte de prudencia, ed. E. Blanco, M. Cátedra, 2000 (selección).

Quevedo, F. de, La hora de todos y la fortuna con seso, ed. Bourg, Dupont et Geneste, M. Cátedra, 1987; Castalia, ed. L. Schwartz, 2009.

Zayas, María de, Novelas amorosas y ejemplares, ed. Julián Olivares, M. Cátedra, 2000.
Complementary

Clamurro, W. H., "La hora de todos y la geografía política de Quevedo", en Actas del X Congreso de la Asociación Internacional de Hispanistas, Barcelona, PPU, 1992, pp. 841?848.

Clamurro, W. H., "Quevedo's World as Political Language: Reading La hora de todos", en Selected Proceedings of the Pennsylvania Foreign Language Conference, G. C. Martin, ed., Pittsburg, Duquesne University, Dept. of Modern Lang., 1993, pp. 102?106.

Domínguez Ortiz, A., La sociedad española en el siglo XVII, Madrid, CSIC, 1963 y 1970, 2 vols.

Espejo Surós, Javier y Carlos Mata Induráin (eds.), Trazas, ingenio y gracia. Estudios sobre María de Zayas y sus «Novelas amorosas y ejemplares», Pamplona, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2021. Colección BIADIG (Biblioteca Áurea Digital), 64 / Publicaciones Digitales del GRISO.

García Cárcel, R., La Cultura del Siglo de Oro: pensamiento, arte y literatura, Madrid, Historia 16, 1996.

García Gual, Carlos, Los orígenes de la novela, Madrid, Istmo, 1972 (varias ediciones).

Gil Fernández, L., Panorama social del Humanismo espanol (1500?1800), (1981), Madrid, Tecnos, 1997.

González de Amezúa y Mayo, Agustín, Cervantes creador de la novela corta española, Madrid, Instituto Miguel de Cervantes, 1982 (reprint)

Kent, C., "Politics in La Hora de todos", JHPh, I, 1977, pp. 99?120.

Lida, R., Prosas de Quevedo, Barcelona, Crítica, 1981.

Maravall, J. A., Estado moderno y mentalidad social (siglos XV al XVII), Madrid, Revista de Occidente, 1972, 2 vols.

Maravall, J. A., Estudios de historia del pensamiento español. Serie tercera: siglo XVII, Madrid, Ediciones de Cultura Hispánica, 1975.

Riandière La Roche, J, "La satire du monde à l'envers et ses implications politiques dans La hora de todos de Quevedo", en L'image du monde renversé et ses représentations littéraires de la fin du XVIe siècle au milieu du XVIIe, J. Lafond y A. Redondo, eds., París, Vrin, 1979, pp. 55-71.

Riley, Edward, Teoría de la novela en Cervantes, Madrid, Taurus, 1971.

Vauthier, Bénédicte, Teoría(s) de la novela moderna en España: revisión historiográfica, Oviedo, Genueve, 2019.  L6-5028.

Villanueva, Darío, El comentario de texto narrativo: cuento y novela, Madrid, Mare Nostrum, 2006.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.