Identifying Data 2023/24
Subject (*) Spanish Lexicology and Semantics Code 613G01035
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Lecturers
Cordoba Rodriguez, Felix
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
felix.cordoba@udc.es
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Web
General description Estudo teórico e descritivo do léxico español. Análisis da estruturación do significado na lingua española.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A12 Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A20 Coñecer a situación sociolingüística da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
A22 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais correntes de estudio dos ámbitos relacionados co léxico e a súa aplicación ao español. A1
A2
A3
A11
A12
A15
A20
A21
A23
B1
B2
B3
B5
B7
B8
B10
C1
C6
C8
Coñecer os niveis léxico e semántico do español e telos en conta na análise e explicación de textos. A1
A2
A19
A22
B3
B5
B6
B7
C6
Coñecer e saber identificar razoadamente as unidades léxicas do español e as relacións entre elas. A1
A2
A3
A5
A10
A15
B1
B3
B5
B6
B7
C1
Coñecer e saber utilizar co máximo aproveitamento e de forma crítica os dicionarios do español. A5
B1
B2
B3
B4
C1
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. The study of Meaning Kinds of meaning: veritative-functional meaning, affective meaning.
Denotation. Monstrative function.
Sense and reference.
2. Semantic units Predicates, quantifiers, features.
Variables and constants.
3. Lexical Semantics: the structure of the lexicon
Lexical fields.
Lexical relations.
4. Synchronic Lexicology
The formation of words.
Lexical tendencies in the Spanish lexicon.
7. Formal Semantics The interpretative function.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A5 B4 B5 C1 0.5 0 0.5
Guest lecture / keynote speech A3 A21 A22 B5 21 21 42
Workshop A1 A2 A10 A12 A15 A19 A20 B1 B2 B8 C6 29.5 50.5 80
Workbook A3 A11 A23 B3 B6 B7 0 10 10
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A11 A15 A22 A23 B4 B5 B10 C1 2 14 16
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
Workshop Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesor.
Workbook Lectura reflexiva e asimilación de diversos artígos ou capítulos de libros.
Mixed objective/subjective test Exame final no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Workbook
Description
A atención personalizada é obrigatoria durante a elaboración do traballo tutelado, cuxa formulación e desenvolvemento son diferentes para cada estudante.

Algunhas actividades dos obradoiros levarán consigo unha fase de preparación e seguimento que implica o uso das titorías.

Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, polo tanto, recoméndase que se empreguen as titorías para revisar os exercicios, o traballo tutelado e o exame final despois da súa avaliación.

As titorías poderán ser presenciais ou realizarse mediante correo electrónico, os foros do Campus Virtual ou Teams.

O alumnado con dispensa académica ou con medidas de apoio á diversidade está especialmente invitado a empregar as titorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A11 A15 A22 A23 B4 B5 B10 C1 Exame final na data oficial establecida pola Facultade no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. Poderá consistir no desenvolvemento de contidos, aplicación de coñecementos á análise de elementos léxicos ou textos, preguntas cortas, etc. Poderá incluír contidos das sesións maxistrais, os obradoiros e as lecturas. Avaliarase o rigor, a exactitude, a axeitada estruturación, a corrección lingüística e a calidade e profundidade da análise. 60
Workshop A1 A2 A10 A12 A15 A19 A20 B1 B2 B8 C6 Actividades diversas que se desenvolverán fundamentalmente nas clases. 40
 
Assessment comments

- Para superar a materia, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10.

- Os traballos ou actividades entregaranse a través do Campus Virtual da UDC nos prazos fixados.

- As actividades, o traballo e o exame deben cumprir coas esixencias de corrección lingüística propias dos traballos académicos (ortografía, precisión léxica, rexistro formal etc.).

- O plaxio, mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica darán lugar á descalificación automática da actividade ou da proba. As actividades e traballos poderán ser sometidas a unha revisión mediante aplicacións informáticas de detección de plaxio. Estas aplicacións poden recoñecer traballos presentados polo/a estudante noutras materias.

- Deberase gardar unha copia de cada actividade ou do traballo en previsión de problemas na recepción.

- Cualificarase como non presentado quen non se presente ao exame final oficial nin na primeira nin na segunda oportunidade, independientemente do número de actividades entregadas.

- Na segunda edición de actas (segunda oportunidade) poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación coa mesma ponderación que na primeira edición. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán no Campus Virtual da UDC. As tarefas e o traballo tutelado entregaranse a data establecida para o exame oficial.

- Na convocatoria adiantada emplearanse os mesmos instrumentos de avaliación coa mesma ponderación. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán no Campus Virtual. O alumnado que se acolla a esta convocatoria debe contactar co profesorado responsable da materia con antelación suficiente.

- Alumnado con dispensa académica de asistencia a clases recoñecida: as tarefas do obradoiro serán substituídas por actividades. O alumnado afectado debe contactar co profesorado responsable da materia.

- Estudantes que precisen medidas de apoio á diversidade ou con modalidades específicas de aprendizaxe: aplicarase o mesmo sistema de avaliación, coas adaptacións e flexibilidade que requira cada caso. Deberán contactar coa Unidade de Atención á Diversidade da UDC ou coa titora de atención á diversidade do centro (pat.filoloxia@udc.gal).

- Alumnado erasmus e de intercambio: recoméndase un nivel de español equivalente a B2 ou superior para cursar esta materia.


Sources of information
Basic Escandell Vidal, M. Victoria (2012). Apuntes de semántica léxica. Madrid: UNED <https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/48522>
Lara, Luis Fernando (2006). Curso de lexicología. México: El Colegio de México
Casado Velarde, Manuel (2021). Curso de semántica léxica del español . Pamplona: EUNSA
Otaola Olano, Concepción (2003). Introducción a la lexicología de la lengua española. Madrid: UNED
Otaola Olano, Concepción (2001). Lengua Española III. Semántica. Lexicología. Lexicografía. Madrid: UNED
Medina Guerra, Antonia M. (coord.) (2003). Lexicografía española. Barcelona: Ariel <https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/48327>
Porto Dapena, José-Álvaro (2009). Lexicografía y metalexicografía: Estudios, propuestas y comentarios. A Coruña: Universidade da Coruña
Caballero Rodríguez, M.ª del Rosario (2016). Lexicographic Tools: a coursebook . Cuenca: Univ. de Castilla-La Mancha <https://elibro.net/es/lc/bibliotecaudc/titulos/57332>
Otaola Olano, Concepción (2004). Lexicología y semántica léxica. Teoría y aplicación a la lengua española. Madrid: Ediciones Académicas
Miguel, Elena de (ed.) (2009). Panorama de la lexicología. Barcelona: Ariel

Materiais incluidos no Campus Virtual.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.