Identifying Data 2023/24
Subject (*) Aspects of the History of the Spanish Language Code 613G01043
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Conde Noguerol, Eugenia
E-mail
eugenia.noguerol@udc.es
Lecturers
Conde Noguerol, Eugenia
E-mail
eugenia.noguerol@udc.es
Web
General description Esta materia céntrase na evolución da lingua española en diferentes períodos históricos. Estúdanse especialmente os cambios no léxico e a influencia doutras linguas, ademais de cambios fonolóxicos e morfosintácticos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A13 Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A20 Coñecer a situación sociolingüística da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
A22 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles A3
A5
A9
A10
A11
A13
A15
A18
A19
A20
A21
A22
A23
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B10
C1
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Principais cambios no plano léxico
2. Principais cambios no plano fonolóxico
3. Principais cambios no plano morfosintáctico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A11 A13 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B3 B5 B6 B8 B10 C7 C8 16 0 16
Workshop A5 A9 A10 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 C7 C8 15.5 24 39.5
Supervised projects A3 A5 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C3 C6 C7 C8 0 37 37
Workbook A3 A10 A11 A13 A18 A20 A21 A22 A23 B3 B5 B6 B7 B8 C6 C7 C8 0 15 15
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A profesora presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade.
Workshop Resolveranse exercicios nos que se apliquen os coñecementos adquiridos na materia.
Supervised projects Baixo a tutela da profesora, os alumnos realizarán un traballo tutelado no que aplicarán os coñecementos adquiridos na materia.
Workbook Os alumnos realizarán, fóra da aula, unha serie de lecturas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Workbook
Supervised projects
Description
Tódalas actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte da profesora, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fóra da aula; para isto, o alumnado debe acudir ás sesións de titoría no horario oportunamente establecido.

ALUMNOS CON DISPENSA ACADÉMICA
As horas de titoría (presenciais ou por correo electrónico) servirán para o seguimento da súa actividade académica.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A5 A9 A10 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 C7 C8 Exercicios teórico-prácticos que se desenvolverán tanto na aula como fóra dela. 60
Supervised projects A3 A5 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C3 C6 C7 C8 O alumno realizará un traballo tutelado, que se valorará tomando en consideración o rigor científico, a corrección lingüística e a presentación. 40
 
Assessment comments

Na avaliación desta materia tomaranse en consideración os exercicios do obradoiro (60 %) e o traballo tutelado (40 %).

As actividades entregaranse a través del Campus Virtual dentro do prazo fixado. A entrega das actividades fóra de prazo penalizarase un 50 % da nota correspondente.

Para superar a materia, debe alcanzarse unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10. Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, coherencia, etc.); no caso de producirse deficiencias deste tipo serán penalizadas na cualificación.

Calquera falta de honradez académica (plaxio, á dicir, utilización de textos ou ideas de outros autores sen indicar a procedencia, copiar traballos, copiar en exames, ou outras formas) penalizarase de acordo co establecido na normativa académica. Lémbrese que o profesorado dispón da ferramenta "Turnitin" para a detección do plaxio.

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade consonte ás indicacións da Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/), coa que se deberá contactar nos prazos establecidos por esta unidade. Pódese contar tamén co asesoramento da titora ADI da facultade (pat.filoloxia@udc.gal).

CUALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO (NP)

A cualificación de "Non presentado" será asignada cando o alumno non entregue o traballo tutelado, aínda que realizara o resto de actividades. Estas mesmas condicións serán aplicadas na convocatoria adiantada de decembro.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Os alumnos que non superen a materia deberán entregar, na data marcada pola Facultade de Filoloxía para a segunda oportunidade, os exercicios do obradoiro (60%) e o traballo tutelado (40%), que poderán consistir nunha nova versión dos que presentasen en primeira instancia e non acadaran un nivel suficiente. Gardaranse as cualificacións iguais ou superiores a 5 obtidas na primeira oportunidade.

ALUMNOS CON DISPENSA ACADÉMICA

Os procedementos e as porcentaxes serán os mesmos que para o resto dos alumnos nas dúas oportunidades. Entregarán as actividades a través do Campus Virtual e concertarán as titorías por correo electrónico.


Sources of information
Basic

ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989.

CANO AGUILAR, R., El español a través de los tiempos, Madrid, Arco/Libros, 1988.

CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004.

COROMINAS, J. y J. A. PASCUAL, Diccionario crítico etimológico castellano e hispánico, Madrid, Gredos, 1980-1991.

FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997.

LAPESA, R.: Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998.

LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993.

LÓPEZ MORALES, H., La aventura del español en América, Madrid, Espasa-Calpe, 1998.

MENÉNDEZ PIDAL, R.,Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941.

MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005.

PENNY, R., Gramática Histórica del español, Barcelona, Ariel, 1993.

Complementary

Ofrecerase máis bibliografía en cada tema.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Spanish Language 1/613G01001
Spanish Language 2/613G01013
Spanish Phonetics and Phonology/613G01020
Spanish Morphology/613G01021
History of Spanish/613G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

ALUMNOS ERASMUS E DE INTERCAMBIO

Requírese un nivel de español B2 a aqueles alumnos estranxeiros que desexen cursar a materia.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.