Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O alumno debe coñecer as linguas e literaturas castelá, galega, portuguesa e inglesa, así como posuír algúns coñecementos doutras linguas e culturas para poder investigar no campo da literatura comparada |
A7 A13 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A23
|
|
C1 C2
|
O alumno debe ser capaz de aplicar a investigación en literatura comparada con la realidad de su ámbito vital, histórico y artístico |
A1 A2 A3 A11 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2 C6 C8
|
O alumno debe ser capaz de valorar a memoria sociohistórica e literaria da súa contorna vital e de poñela en relación con outros ámbitos distantes no tempo e no espazo para acadar unha interpretación universal dos casos de estudo comparado aos que se enfronta
|
A11 A14
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C6 C8
|
O alumno debe coñecer os principios da Semiótica da Cultura e teorías afíns que insiren os estudos literarios nun ámbito superior e complexo como é o da cultura
|
A1 A2 A3 A11 A15 A21 A22 A23
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10
|
C1 C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A lectura como problema teórico. Lectura, análise literaria e campos afíns |
1. A lectura desde a Retórica, a Filoloxía, a Historia Literaria, a Teoría da Literatura e a Literatura Comparada.
2. A lectura desde a Historia do Libro e campos afíns
3. A lectura desde a Historia Social, a Historia Económica e a Antropoloxía.
4. Unha fenomenoloxía da lectura? Atención, amor, asombro. |
2. A lectura como problema histórico. A lectura no mundo clásico |
1. Grecia.
2. Roma. |
3. A lectura como problema histórico. A Idade Media |
1. Biblioclasmo e fin de toda cultura
2. O longo poema de amor pola lectura: poética do scriptorium
3. Ler é facerse páxina do mundo e metáfora da mente de Deus
4. Os catro modos de exexese
5. Os xéneros de escritura e lectura monástica
6. Modos de linguaxe metafórica |
4. A lectura como problema histórico. A Galaxia Gutenberg |
1. Manuscrito fronte a impreso
2. Manuscrito xunto a impreso
3. Entalla, amosega, manuscrito e impreso
4. A fragmentación do público lector: lectores profesionais, lectores casuais e lectores iletrados
5. Antigo Réxime e políticas da lectura: A Coroa, a Igrexa, o moralista, o inquisidor e o preceptor |
5. A lectura como problema histórico. Lectura e modernidade |
1. Revolución e revolución lectora
2. Revolución do gusto e revolución editorial
3. Revolución Industrial, alfabetización e segmentación do público lector
4. Revolución Industrial, alfabetización e progreso |
6. A lectura como problema teórico. Apocalípticos e integrados |
1. Mundo librario, mundo lector: os últimos cen anos
2. Son necesarios os manifestos a favor da lectura?
3. Unha nova fenomenoloxía ou, simplemente, unha nova etoloxía da lectura? |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A7 A11 B3 B5 B8 C1 C6 |
12 |
24 |
36 |
Oral presentation |
A15 B2 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C6 |
4 |
8 |
12 |
Case study |
A2 A7 A13 A14 |
3 |
6 |
9 |
Document analysis |
A3 A7 A11 A14 A23 B3 B4 B5 C1 C6 |
4 |
22 |
26 |
Workshop |
A1 A2 A3 A7 A11 A23 B3 B4 B5 C1 C6 |
2 |
2 |
4 |
Collaborative learning |
A1 A2 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
2 |
1.5 |
3.5 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A7 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C6 C8 |
4 |
16 |
20 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O docente explicará na aula os contidos principais da materia. Inclúense dúas sesións máis sobre a orientación teórica do método chamado "estudo de caso", que servirán como introdución á práctica comparatista. |
Oral presentation |
Os alumnos presentarán na aula os traballos realizados |
Case study |
Os alumnos estudarán algún aspecto relevante da historia da lectura ben a través dun corpus histórico da súa elección, ben a través dun conxunto de textos teóricos. |
Document analysis |
Realizar procuras bibliográficas a traves da biblioteca e da rede, buscar fontes documentáis pertinentes para o tema proposto. |
Workshop |
Traballo na aula, seguido e orientado polo docente |
Collaborative learning |
O método de traballo na aula conleva ese tipo de aprendizaxe |
Supervised projects |
Os estudantes realizarán na aula e fóra dela, como tarefa autónoma, un traballo no que irán aplicando o aprendido durante o curso, valorando o que é cientificamente pertinente er manexando a tecnoloxía necesaria para ordenar a información. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O profesor atenderá en horario de titorías aos estudantes. Ditas titorías poderán ser en persoa ou a través de videotutorías (Teams). |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A7 A11 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C6 C8 |
Valorarase a elaboración continuada do traballo, a comunicación ao docente das dificultades e avances ao longo do proceso, o uso de axeitadas fontes de documentación e o tratamento coherente da información. |
50 |
Oral presentation |
A15 B2 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C6 |
Presentarase na aula o resultado do traballo realizado, explicando o proceso de realización e os aspectos relevantes. |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A7 A11 B3 B5 B8 C1 C6 |
A asistencia como tal só pode avaliarse cun 10%, o que supón que para ter unha calificación dun 20% cómpre demostrar a lectura dos textos asignados en cada sesión e a súa discusión nas aulas. |
20 |
|
Assessment comments |
Na aula, na primeira sesión do curso, especificaranse os pormenores para a realización do traballo tutelado. A presentación oral do traballo —duración, ferramentas empregadas, obxectivos— realizarase na sesión correspondente. Os plaxios detectados con calquera aplicación informática da UDC ou polo mesmo profesor, conlevarán unha cualificación de 0,00 inapelable. A proba da primeira oportunidade consistirá na entrega deste traballo tutelado, adecuadamente deseñado e impreso. Se o traballo non se entrega, o alumno será cualificado cun NON PRESENTADO. Na segunda oportunidade, a proba consistirá na entrega dese traballo tutelado. O estudante que se presente á convocatoria adiantada (en decembro), deberá axustarse ás normas que rexen para a 2º oportunidade (a de xullo). Ao principio de curso entregarase aos estudantes un barreno pormenorizado de que será tido en conta na avaliación do traballo: coherencia, corrección, estrutura, ortografía, etc. Repetidores ou alumnos con exención de asistencia, por razóns laborais ou doutra índole, deberán poñerse en contacto co docente ao comezo do curso —non máis tarde— para a organización da súa docencia. Programaranse titorías presenciais e non presenciais para cursar satisfactoriamente a materia. Atención á diversidade A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía: pat.filoloxia[at]udc.gal.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<p>É <b>extremadamente importante</b> que os alumnos asistan á primeira sesión do curso para entender cal será o funcionamento das sesións. En caso de ser isto imposible, ínstaselles a que accedan ao sitio de &nbsp;Teams para poder acceder a un resumo da mesma.</p> |
|