Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A12 |
Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A20 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
A21 |
Dominar a gramática da lingua galega. |
A22 |
Dominar a gramática da lingua portuguesa. |
A26 |
Coñecer a variación lingüística da lingua portuguesa. |
A28 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua portuguesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A4 A8
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A1 A2 A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1 B2
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
A26 A28
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
A21
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
A11
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade. |
A20 A28
|
B8
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
A12 A22
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B10
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Relatar ações ocorridas no passado. Descrever pessoas, objetos e lugares no passado.
|
1.1. Revisão dos tempos de passado (Indicativo) e do Imperativo. Voz passiva de verbos em presente, passado e futuro.
1.2. Falsos amigos (I). Mundo profissional (habilitações académicas, oportunidades, empreendedorismo...).
|
2. Planificar projetos pessoais. |
2.1. Revisão dos tempos de futuro (Indicativo). Conjugação pronominal com o Futuro Imperfeito do Indicativo e com o Condicional. Infinitivo Pessoal. Infinitivo impessoal.
2.2. Falsos amigos (II). Vida económica. Cultura dos países de língua portuguesa.
|
3. Expressar condição, probabilidade, desejo, eventualidade, dúvida e finalidade. |
3.1. Presente do Conjuntivo (com expressões de desejo, dúvida, sentimento, ordem, etc.). Locução conjuncional "quer... quer...". Orações relativas com antecedente indeterminado ("há quem...").
3.2. Falsos amigos (III). Sociedade portuguesa / brasileira na atualidade.
|
4. Narrar viagens e experiências do passado. Fazer planos para os tempos livres / as férias. Falar de situações eventuais no futuro. Expressar possibilidade. |
4.1. Futuro do Conjuntivo. Pronomes relativos.
4.2. Falsos amigos (IV). Atividades culturais, desportivas e de tempos livres. Turismo. |
5. Dar e pedir pontos de vista pessoais. Argumentar. Produzir enunciados formulando hipóteses. Fazer sugestões. Realizar queixas e reclamações. |
5.1. Indicativo / Conjuntivo / Infinitivo Pessoal. Imperfeito do Conjuntivo. "Se" + Futuro do Conjuntivo / Imperfeito do Conjuntivo. Verbos derivados de "vir", "ver", "ter", "pôr", "pedir" e "fazer".
5.2. Comunidades rurais e urbanas. Relações entre gerações e povos.
|
6. Contar o argumento dum filme, dum livro ou dum conto. Dar opinião sobre convenções sociais (pontualidade, formas de saudação, hospitalidade, vestuário, gastronomia etc.) e culturas diferentes da própria. |
6.1. Consolidação dos tempos do Conjuntivo. Orações causais.
6.2. Expressões idiomáticas. Provérbios. Artes, gastronomia e festas tradicionais.
|
7. Resumir uma história. Expor projetos de vida, sonhos e ambições. Exprimir intenção. |
7.1. Pretérito Mais-que-Perfeito Composto do Conjuntivo. Futuro Composto do Conjuntivo. Orações Condicionais.
7.2. Histórias de vida.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A2 A8 A10 A12 A15 B4 B5 B7 C2 C4 |
30 |
20 |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A8 B1 B2 B3 C2 |
0 |
2 |
2 |
Presentación oral |
A8 A15 B3 B4 C2 |
2 |
1 |
3 |
Resumo |
A8 A11 A15 B3 B6 B7 C2 |
0 |
1 |
1 |
Traballos tutelados |
A8 A10 A15 B1 B3 B6 B7 C2 C4 |
0 |
30 |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A8 A10 A11 A15 A22 A26 A28 B1 B3 B5 B7 C2 |
0 |
15 |
15 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A15 A20 B4 B5 B7 B10 C2 C4 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A8 A15 A21 B4 B5 B8 C2 C4 |
17 |
15 |
32 |
Lecturas |
A1 A8 A15 B1 B7 B8 C2 C4 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Presentación oral |
Neste tipo de proba avalíase a competencia comunicativa de cada estudante mediante unha pequena entrevista ou conversa co profesor ou coa profesora, en que talvez deba improvisar determinadas situacións. Na proba oral poderán empregarse textos, deseños ou materiais audiovisuais como apoio |
Resumo |
Realizaranse con frecuencia sínteses dos principais contidos fixados no programa, co obxectivo de facilitaren unha correcta comprensón |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do profesor ou da profesora, cada, estudante levará a cabo diversas actividades (corrección e/ou elaboración de textos), ben de maneira individual ben en pequenos grupos, co obxectivo de partillar información, coñecementos e habilidades. |
Proba obxectiva |
A proba escrita permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Discusión dirixida |
Enténdese por “discusión dirixida” aquela actividade desenvolvida polo alumnado en grupos pequenos en que se porá en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Debateranse diversos temas baixo a supervisión do profesor ou da profesora. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. En tales sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o estudantado terá de coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o alumno ou a alumna informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada.
Alén diso, cada estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto do desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A8 A15 B3 B4 C2 |
Cada alumno ou alumno terá de realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia comunicativa en lingua portuguesa. |
20 |
Traballos tutelados |
A8 A10 A15 B1 B3 B6 B7 C2 C4 |
Os traballos individuais e grupais (tanto presenciais como non presenciais) encomendados polo profesorado ao longo do curso suporán un 20 % da nota final.
Terase en conta especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
20 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A8 A10 A11 A15 A22 A26 A28 B1 B3 B5 B7 C2 |
O estudantado deberá realizar unha proba obxectiva de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
50 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A15 A20 B4 B5 B7 B10 C2 C4 |
As intervencións orais de cada estudante durante as discusións dirixidas (conversa) corresponderanse cun 10 % da nota final. |
10 |
|
Observacións avaliación |
1.
OBSERVACIÓNS XERAIS 1.1. Todas
as actividades deberán ser entregadas de acordo cos prazos e cos procedementos
fixados no cronograma que o profesorado fornecerá ao alumnado no inicio das
sesións e que subirá ao campus virtual. 1.2. Para
superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou
superior a 5 puntos sobre 10. Na proba obxectiva deberá obter como mínimo 5
puntos sobre 10 para poder sumar os restantes elementos de avaliación. 1.3. Se
houber criterios específicos de avaliación para algunha das tarefas propostas,
estes serán oportunamente disponibilizados polo profesorado en formato
"rúbrica" nas aulas ou a través do campus virtual. O / A docente achegará,
igualmente, as oportunas instrucións para o correcto desenvolvemento de cada
unha das actividades previstas. 1.4. Os
traballos tutelados entregaranse na aula, en papel, nos días fixados polo
profesorado. 1.5.
Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación final das actividades
se estas se entregaren fóra de prazo sen causa xustificada. 1.6. Os / As
alumnos/as que non superaren a materia na 1.ª oportunidade (xaneiro) poderán recuperala parcial ou
totalmente na 2.ª oportunidade (xullo) segundo as normas detalladas na epígrafe
seguinte. 1.7. Tanto
as actividades como as probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de
corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia sintáctica,
ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal…); no caso de
deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na
cualificación, segundo o documento "Exixencias mínimas de corrección
lingüística" (aprobado pola Sección de Galego-Portugués o 6/7/2018 e
pendurado no campus virtual). 1.8. Os
traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta
para a detección do plaxio (mesmo de traballos previamente presentados nesta ou
noutras universidades polo/a estudante). 1.9. En
calquera actividade avaliábel a falta de honradez académica implicará que o/a estudante sexa
cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente
do curso académico, tanto se a comisión da falta se producir na
primeira oportunidade como na segunda. Para isto, modificarase a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se for necesario. 1.10. A
materia poderá ser adaptada ao estudantado que precisar da adopción de medidas encamiñadas
ao apoio á diversidade consonte as indicacións da Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/ADI/), coa cal se deberá contactar nos prazos estabelecidos
por esta unidade. Pódese contar tamén co asesoramento da orientadora ADI da
facultade (pat.filoloxia@udc.gal). 1.11. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos os sexos, propiciarase a intervención na aula de alumnos de e de alumnas
etc.). Traballarase para identificar e modificar preconceptos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para os modificar e fomentar valores de
respecto e de igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para as corrixir. 2.
CUALIFICACIÓN NA 2.ª OPORTUNIDADE (XULLO) 2.1. As
persoas que non superaren a materia de acordo coa avaliación continuada deberán
entregar en xullo, nas datas reservadas para a avaliación pola Facultade de
Filoloxía, os traballos que se lles solicitaren e superar tamén aquelas probas
(orais e / ou escritas) fixadas polo profesorado da materia. 3.
CUALIFICACIÓN DE NON PRESENTADO/A (NP) 3.1. Será
considerado/a Non Presentado/a aquel alumno ou alumna que non compareza á proba
escrita ou que non entregue ningunha das actividades. 4. ALUMNADO
A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA 4.1. O
estudantado a tempo parcial e con dispensa académica realizará ou entregará as
actividades obrigatorias nunha data concertada previamente co profesorado. Este
alumnado deberá realizar e entregar as mesmas probas e exercicios que o
restante (os traballos relativos á discusión dirixida solicitaránselle por e-mail) e,
se non puidese asistir ás titorías, deberá contactar cos / coas docentes a
través do correo electrónico. 5.
CONVOCATORIA DE DECEMBRO 5.1. O
alumnado que se presentar á convocatoria de decembro será avaliado da seguinte
manera: proba obxectiva (50 %), presentación oral (20 %) e traballos tutelados
(30 %).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coelho, J. (2014). Dicionário Global da Língua Portuguesa. Lisboa: Lidel
Matos, M. (2013). Dicionário ilustrado de português. Lisboa: Lidel
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Intermédio e Avançado. B2 e C1. Lisboa: Texto Editora
Paiva Raposo, E. et al. (2013). Gramática do Português - Vols. I, II, III. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian
Malcata, H. (2011). Guia prático de fonética. Acentuação e pontuação. Lisboa: Lidel
Ventura, H.; Caseiro, M. (2011). Guia prático de verbos com preposições . Lisboa: Lidel
Monteiro, D.; Pessoa, B. (2011). Guia prático dos verbos portugueses. Lisboa: Lidel
Cintra, L.; Cunha, C. (2013 ). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Figueirinhas
S/A (2013). Prontuário da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora |
|
Bibliografía complementaria
|
Coelho, L.; Oliveira, C. (2008). Aprender Português 2. Lisboa: Texto Editora
Coelho, L.; Oliveira, C. (2014). Aprender Português 3. Texto: Texto Editora
Tavares, A. / Tavares, M. (2012). Avançar em português. Lisboa: Lidel
S/A (2009). Bom português. Porto: Porto Editora
Gonçalves, L. (2012). Cozinhar em Português . Lisboa: Lidel
Albino, S. (2015). Cultura e História de Portugal 2. Porto: Porto Editora
Fagim, V. (2022). Estou a estudar português. Santiago de Compostela: Através Editora
Pascoal, J. / Oliveira, T. (2013). Exames de Português B2 – Preparação e Modelos. Lisboa: Lidel
Rente, S. (2013). Expressões idiomáticas ilustradas. Lisboa: Lidel
Santos, S. (2015). Falar pelos cotovelos. Lisboa: Lidel
Díaz Ferrero, A. (2013). Falsos Amigos. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M.; Coimbra, I. (2012). Gramática Ativa 1 - versão brasileira. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M.; Coimbra, I. (2012). Gramática Ativa 2. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M.; Coimbra, I. (2014). Gramática Ativa 2 - versão brasileira. Lisboa: Lidel
Malcata, H. (2013). Português atual 2. Lisboa: Lidel
Malcata, H. (2014). Português atual 3. Lisboa: Lidel
Lemos, H. (2013). Português em Direto. Lisboa: Lidel
Lemos, H. (2011). Praticar Português . Lisboa: Lidel
Freitas, F.; Henriques, T. (2011). Qual é a dúvida?. Lisboa: Lidel
Rosa, L. (2011). Vamos Lá Continuar! - Explicações e Exercícios de Gramática. Lisboa: Lidel
Ruela, I. (2015). Vocabulário temático. Lisboa: Lidel |
RECURSOS WEB Bibliotecas digitais Biblioteca
Digital Camões: http://e-portugues.co.uk/?p=5581 Biblioteca
de livros digitais (infanto-juvenis):
http://www.planonacionaldeleitura.gov.pt/bibliotecadigital/ Biblioteca
Nacional Digital: http://purl.pt/index/geral/PT/index.html Domínio
Público (BR): http://www.dominiopublico.gov.br/pesquisa/PesquisaObraForm.jsp
Cinema, vídeo e TV Canal
Lusitano: https://www.youtube.com/user/1CanaLusitano/videos Curtas.pt:
http://www.curtas.pt/ Documentários
HD (port.do Brasil): https://www.youtube.com/user/MrDocumentariosHd/videos Filmes
portugueses: http://filmesportugueses.com/ Filmes
portugueses antigos: https://www.youtube.com/playlist?list=PL8CA97E24D332C4E7 Rádio
Televisão Portuguesa: http://www.rtp.pt/homepage/ Tuganimado:
http://tugaanimado.net/ Sapovídeos:
http://videos.sapo.pt/
Dicionários
e recursos linguísticos Ciberdúvidas:
http://ciberduvidas.sapo.pt/ Conjuga-me
Net: http://www.conjuga-me.net Corpus
do português: http://www.corpusdoportugues.org/x.asp Dicionário
Michaelis: http://michaelis.uol.com.br Dicionários da Porto Editora: http://www.infopedia.pt/ Dicionário
Priberam: http://www.priberam.pt/ Dicionário Universal da Língua Portuguesa: http://www.universal.pt/ Moderno Dicionário Michaelis: http://www2.uol.com.br/michaelis/ Portal
da Língua Portuguesa: http://www.portaldalinguaportuguesa.org/ Vocabulário
Ortográfico Comum da Língua Portuguesa: http://voc.cplp.org/index.php
Expressões idiomáticas e calão Dicionário
de calão e expressões idiomáticas:
http://natura.di.uminho.pt/~jj/pln/calao/dicionario.pdf Exercícios
e fraseologia do Instituto Camões: http://cvc.instituto-camoes.pt/exercicios/index1.html Expressões
idiomáticas: http://casota.org/expressions/ Expressões
idiomáticas dos países de língua portuguesa: https://pt.wikipedia.org/wiki/Lista_de_express%C3%B5es_idiom%C3%A1ticas Provérbios,
adágios, rifões, ditados populares e anexins:
http://www.folclore-online.com/proverbios/menu.html#.WVqJUen-s2x
Ferramentas de pronunciação Forvo:
https://pt.forvo.com/languages/pt/ Omniglot:
http://www.omniglot.com/writing/portuguese.htm Prontuário
sonoro RTP: http://www.rtp.pt/wportal/sites/prontuario/index.php.
SitePal: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
Imprensa Blitz
(revista de música): http://blitz.sapo.pt Diretório
de imprensa escrita em Portugal: http://www.prensaescrita.com/portugal.php
Sites institucionais Comunidade
dos Países de Língua Portuguesa (CPLP): https://www.cplp.org/ Governo
Português: http://www.portugal.gov.pt/pt/
Instituto
Camões (IC): http://www.instituto-camoes.pt/ Instituto
Internacional da Língua Portuguesa: http://iilp.cplp.org Museu
da Língua Portuguesa: http://www.museudalinguaportuguesa.org.br Observatório
da Língua Portuguesa: http://www.observalinguaportuguesa.org/pt Pordata
- Base de dados do Portugal contemporâneo: http://www.pordata.pt/Portugal Portal
do Cidadão: https://www.portaldocidadao.pt/home Sociedade
Internacional de Português Língua Estrangeira (SIPLE): http://www.siple.org.br/ Turismo
de Portugal: https://www.visitportugal.com/pt-pt
Sites para a aprendizagem da língua Centro
Virtual Camões: http://www.instituto-camoes.pt/cvc/aprender.html Omniglot:
http://www.omniglot.com/writing/portuguese.htm CiberEscola
da Língua Portuguesa: http://www.ciberescola.com Ensina RTP: http://ensina.rtp.pt Programa "Bom português": http://www.rtp.pt/programa/tv/p22815 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Galega 1/613G02002 | Lingua Portuguesa 1/613G02022 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Lingua Galega 2/613G02014 | Lingua e Cultura dos Países de Fala Portuguesa/613G02027 | Literatura Portuguesa 2/613G02037 | Literaturas de Lingua Portuguesa/613G02039 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|