Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado mellorará o coñecemento de métodos e técnicas de análise lingüística e literaria e aplicaraos ao comentario de textos, incluídos os non literarios |
A3 A7 A9 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8
|
C1 C2
|
O alumnado ampliará o coñecemento das literaturas española, galega e inglesa e manexará os idiomas necesarios para a lectura de diferentes textos, e mesmo a elaboración de discursos orais e escritos. Deste xeito, aplicará e mellorará a súa capacidade para avaliar, interpretar e sintetizar con espírito crítico a información especializada. |
A1 A2 A4 A7
|
B3 B4 B9
|
C1
|
O alumnado será quen de identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e de interrelacionar os distintos aspectos destes estudos, para o cal, mellorará a utilización de recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. Finalmente, saberá relacionar os seus coñecementos cos das outras áreas e disciplinas. |
A7 A11 A14
|
B1 B2 B3 B5 B6 B10
|
C3 C6
|
O alumnado terá a capacidade de organizar o traballo, planificando e xestionando o tempo e resolvendo problemas de forma efectiva. Será quen de se comunicar axeitadamente en calquera contorno, detectando a diversidade. Adquirirá competencia en comportamento ético, cidadanía e profesionalidade con responsabilidade social. |
A4 A5 A9 A11 A15
|
B3 B4 B8
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Orixe, evolución e bases teóricas da literatura comparada
|
I.1. O comparatismo nos estudos literarios.
I.2. Historia
I.3. Liñas e exemplos actuais da literatura comparada
|
II. A posta en práctica da literatura comparada |
II.1 A expresión oral pública: a arte de falar e a literatura.
II.2. Literatura e arte. A écfrase.
II.3. Literatura e indagación histórica. Ficción e documento
II.4. Mitos e lendas na literatura e o cine |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C4 C6 C7 C8 |
2 |
1 |
3 |
Estudo de casos |
A1 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A14 A15 |
3 |
3 |
6 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 B6 B7 B9 C5 |
2 |
16 |
18 |
Obradoiro |
A1 A2 A4 A5 B4 B5 C1 |
2 |
1 |
3 |
Presentación oral |
A4 A7 A9 B4 C1 C3 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A3 A7 |
16 |
27 |
43 |
Análise de fontes documentais |
A3 A11 B1 C2 C3 |
2.5 |
22 |
24.5 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
O método de traballo na aula conleva este tipo de aprendizaxe |
Estudo de casos |
Estudiaranse na aula casos concretos de análise literaria comparada |
Traballos tutelados |
Os alumnos elaborarán un traballo de literatura comparada |
Obradoiro |
Traballo na aula que será seguido e orientado polo docente |
Presentación oral |
Exposición do traballo na propia aula ou, no seu caso, ante o docente. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o docente exporá os fundamentos da materia e dará cabida á participación do alumno de xeito interactivo. Tamén explicará a teoría relativa á análise de fontes documentais e a preparación do estudo de casos, ata completar o total de clases teóricas das catorce semanas de curso. |
Análise de fontes documentais |
Exame dos documentos necesarios para realizar estudos comparados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
No traballo, o docente fará un seguimento do achado do tema, fontes documentais utilizadas, orixinalidade e idoneidade do asunto, pasos previstos no seu desenvolvemento, perspectivas e obxectivos marcados.
Na análise de fontes documentais para o estudo comparado, o docente atenderá os problemas de interpretación que lle xurdan a cada estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 B6 B7 B9 C5 |
A idoneidade, coherencia e valor académico do traballo proposto serán tidos en conta na súa cualificación |
80 |
Presentación oral |
A4 A7 A9 B4 C1 C3 |
Habilidade comunicativa e destreza no dominio da lingua oral durante a exposición do proxecto de investigación na aula ou, no seu caso, na explicación oral da segunda oportunidade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Na aula, ao comezo do curso, especificarase os pormenores da realización do traballo tutelado. A presentación oral dese traballo (duración e ferramentas empregadas) realizarase nos últimos días do curso. Os plaxios serán detectados coa aplicación informática que a UDC pon a disposición dos docentes e os traballos nos que o alumno plaxie serán penalizados cun 0,00. A proba da primeira oportunidade consistirá na entrega dese traballo, axeitadamente deseñado e impreso. Será considerado NP o alumno que non o entregue. Na segunda oportunidade, a proba consistirá na entrega dese traballo tutelado e a súa exposición (que será gravada). O estudiante que se presente á convocatoria adiantada (en decembro) deberá axustarse ás normas que rexen para a 2º oportunidade (a de xullo). Os traballos deben expoñerse e redactarse con corrección lingüística: o docente baixará a nota por erros de acentuación, ortografía, puntuación ou concordancia sintáctica. Ou por redundancias excesivas, falta de precisión ou pobreza léxica, uso de abreviaturas ou utilización dun rexistro non formal. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo co establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" (artículo 14). Ao alumnado repetidor, se lle
facilitará a realización de actividades. O alumnado con exención de asistencia,
por razóns laborais ou doutra índole, deberán poñerse en contacto co
docente ao inicio do curso -e non máis tarde- para a organización da súa
docencia. creto. Programaranse titorías presenciais e non presencias para
cursar satisfactoriamente a materia. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, I Boletín Galego de Literatura, 33, . Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, II, Boletín Galego de Literatura, 34. Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
TÖTÖSY DE ZEPETNEK, Steven (1998). Comparative literature: theory, method, application. Amsterdam, Rodopi
VILLANUEVA, Darío (1991). El polen de ideas. Teoría, crítica, historia y literatura comparada. Barcelona, Promociones y Publicaciones Universitarias
GUILLÉN, Claudio (2005 (1ª edición, 1985)). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada (ayer y hoy). Barcelona, Crítica
GNISCI, Armando / SINOPOLI, Franca et alii (2002). Introducción a la literatura comparada. Barcelona, Crítica
RODRÍGUEZ GONZÁLEZ, Olivia (2015). La literatura comparada en la Península Ibérica desde un enfoque sistémico e interliterario. Madrid, Universidad Complutense
VEGA, María José / CARBONELL, Neus (1998). La literatura comparada: principios y métodos. Madrid, Gredos
BASSNETT, Susan et alii (edición de Dolores Romero López) (1998). Orientaciones en literatura comparada. Madrid, Arco
MARTÍNEZ TEJERO, Crustina; PÉREZ ISASI, Santiago (eds.) (2019). Perspetivas críticas sobre os estudos ibéricos. Venecia, Edizioni Ca’ Foscari.
LLOVET, Jordi ET ALII (2005, 2012). Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona, Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non faltar a clase durante o curso. O primeiro día indicaranse os textos que se irán comentando e debatendo na aula cada semana. |
|