Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O alumnado mellorará o coñecemento de métodos e técnicas de análise lingüística e literaria e aplicaraos ao comentario de textos, incluídos os non literarios |
A3 A7 A9 A10 A11
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8
|
C1 C2
|
O alumnado ampliará o coñecemento das literaturas española, galega e inglesa e manexará os idiomas necesarios para a lectura de diferentes textos, e mesmo a elaboración de discursos orais e escritos. Deste xeito, aplicará e mellorará a súa capacidade para avaliar, interpretar e sintetizar con espírito crítico a información especializada. |
A1 A2 A4 A7
|
B3 B4 B9
|
C1
|
O alumnado será quen de identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e de interrelacionar os distintos aspectos destes estudos, para o cal, mellorará a utilización de recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. Finalmente, saberá relacionar os seus coñecementos cos das outras áreas e disciplinas. |
A7 A11 A14
|
B1 B2 B3 B5 B6 B10
|
C3 C6
|
O alumnado terá a capacidade de organizar o traballo, planificando e xestionando o tempo e resolvendo problemas de forma efectiva. Será quen de se comunicar axeitadamente en calquera contorno, detectando a diversidade. Adquirirá competencia en comportamento ético, cidadanía e profesionalidade con responsabilidade social. |
A4 A5 A9 A11 A15
|
B3 B4 B8
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. Orixe, evolución e bases teóricas da literatura comparada
|
I.1. O comparatismo nos estudos literarios.
I.2. Historia
I.3. Liñas e exemplos actuais da literatura comparada
|
II. A posta en práctica da literatura comparada |
II.1 A expresión oral pública: a arte de falar e a literatura.
II.2. Literatura e arte. A écfrase.
II.3. Literatura e indagación histórica. Ficción e documento
II.4. Mitos e lendas na literatura e o cine |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A1 A4 A5 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C4 C6 C7 C8 |
2 |
1 |
3 |
Case study |
A1 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A14 A15 |
3 |
3 |
6 |
Supervised projects |
A1 A2 A4 A5 B6 B7 B9 C5 |
2 |
16 |
18 |
Workshop |
A1 A2 A4 A5 B4 B5 C1 |
2 |
1 |
3 |
Oral presentation |
A4 A7 A9 B4 C1 C3 |
4 |
8 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A7 |
16 |
27 |
43 |
Document analysis |
A3 A11 B1 C2 C3 |
2.5 |
22 |
24.5 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
O método de traballo na aula conleva este tipo de aprendizaxe |
Case study |
Estudiaranse na aula casos concretos de análise literaria comparada |
Supervised projects |
Os alumnos elaborarán un traballo de literatura comparada |
Workshop |
Traballo na aula que será seguido e orientado polo docente |
Oral presentation |
Exposición do traballo na propia aula ou, no seu caso, ante o docente. |
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións maxistrais o docente exporá os fundamentos da materia e dará cabida á participación do alumno de xeito interactivo. Tamén explicará a teoría relativa á análise de fontes documentais e a preparación do estudo de casos, ata completar o total de clases teóricas das catorce semanas de curso. |
Document analysis |
Exame dos documentos necesarios para realizar estudos comparados |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Document analysis |
|
Description |
No traballo, o docente fará un seguimento do achado do tema, fontes documentais utilizadas, orixinalidade e idoneidade do asunto, pasos previstos no seu desenvolvemento, perspectivas e obxectivos marcados.
Na análise de fontes documentais para o estudo comparado, o docente atenderá os problemas de interpretación que lle xurdan a cada estudante. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A4 A5 B6 B7 B9 C5 |
A idoneidade, coherencia e valor académico do traballo proposto serán tidos en conta na súa cualificación |
80 |
Oral presentation |
A4 A7 A9 B4 C1 C3 |
Habilidade comunicativa e destreza no dominio da lingua oral durante a exposición do proxecto de investigación na aula ou, no seu caso, na explicación oral da segunda oportunidade. |
20 |
|
Assessment comments |
Na aula, ao comezo do curso, especificarase os pormenores da realización do traballo tutelado. A presentación oral dese traballo (duración e ferramentas empregadas) realizarase nos últimos días do curso. Os plaxios serán detectados coa aplicación informática que a UDC pon a disposición dos docentes e os traballos nos que o alumno plaxie serán penalizados cun 0,00. A proba da primeira oportunidade consistirá na entrega dese traballo, axeitadamente deseñado e impreso. Será considerado NP o alumno que non o entregue. Na segunda oportunidade, a proba consistirá na entrega dese traballo tutelado e a súa exposición (que será gravada). O estudiante que se presente á convocatoria adiantada (en decembro) deberá axustarse ás normas que rexen para a 2º oportunidade (a de xullo). Os traballos deben expoñerse e redactarse con corrección lingüística: o docente baixará a nota por erros de acentuación, ortografía, puntuación ou concordancia sintáctica. Ou por redundancias excesivas, falta de precisión ou pobreza léxica, uso de abreviaturas ou utilización dun rexistro non formal. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo co establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" (artículo 14). Ao alumnado repetidor, se lle
facilitará a realización de actividades. O alumnado con exención de asistencia,
por razóns laborais ou doutra índole, deberán poñerse en contacto co
docente ao inicio do curso -e non máis tarde- para a organización da súa
docencia. creto. Programaranse titorías presenciais e non presencias para
cursar satisfactoriamente a materia. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
|
Sources of information |
Basic
|
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, I Boletín Galego de Literatura, 33, . Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, II, Boletín Galego de Literatura, 34. Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
TÖTÖSY DE ZEPETNEK, Steven (1998). Comparative literature: theory, method, application. Amsterdam, Rodopi
VILLANUEVA, Darío (1991). El polen de ideas. Teoría, crítica, historia y literatura comparada. Barcelona, Promociones y Publicaciones Universitarias
GUILLÉN, Claudio (2005 (1ª edición, 1985)). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada (ayer y hoy). Barcelona, Crítica
GNISCI, Armando / SINOPOLI, Franca et alii (2002). Introducción a la literatura comparada. Barcelona, Crítica
RODRÍGUEZ GONZÁLEZ, Olivia (2015). La literatura comparada en la Península Ibérica desde un enfoque sistémico e interliterario. Madrid, Universidad Complutense
VEGA, María José / CARBONELL, Neus (1998). La literatura comparada: principios y métodos. Madrid, Gredos
BASSNETT, Susan et alii (edición de Dolores Romero López) (1998). Orientaciones en literatura comparada. Madrid, Arco
MARTÍNEZ TEJERO, Crustina; PÉREZ ISASI, Santiago (eds.) (2019). Perspetivas críticas sobre os estudos ibéricos. Venecia, Edizioni Ca’ Foscari.
LLOVET, Jordi ET ALII (2005, 2012). Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona, Ariel |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Non faltar a clase durante o curso. O primeiro día indicaranse os textos que se irán comentando e debatendo na aula cada semana. |
|