Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B6 B10
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
A11
|
B1
|
|
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. |
A1 A2 A15
|
B5
|
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A15
|
B1 B10
|
|
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. |
A2 A5 A15
|
B7
|
|
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. |
A7 A11 A15
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución |
1.1. Actividades iniciales.
1.2. Introdución á metodoloxía de traballo ao longo do curso |
2. Prosa |
2.1. Metodoloxías para a análise dos textos narrativos.
2.2. Estudo dunha selección de textos narrativos escritos en castelá. |
3. Poesía |
3.1. Metodoloxía para a análise de textos poéticos
3.2. Estudo dunha selección de textos poéticos escritos en castelá. |
4. Teatro |
4.1. Metodoloxías para a análise de textos teatrais.
4.2. Estudo dunha selección de textos teatrais escritos en castelá. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 |
2 |
22.5 |
24.5 |
Directed discussion |
A1 A2 A5 A11 B6 B7 |
6 |
12 |
18 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 B10 |
6 |
12 |
18 |
Introductory activities |
B7 B10 |
1 |
0 |
1 |
Workshop |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 |
16 |
32 |
48 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas. |
Directed discussion |
Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico. |
Guest lecture / keynote speech |
A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas. |
Introductory activities |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Workshop |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Mixed objective/subjective test |
Directed discussion |
|
Description |
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 |
Carrying out exercises aimed at acquiring an excellent command of literary texts from the point of view of creation and literary, historical and aesthetic criticism.
The exercises can be individual and collective and will be carried out inside the classroom, or outside it if appropriate. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A5 A7 A11 A15 |
Resolution of problems raised in practical exercises. |
50 |
|
Assessment comments |
To pass the subject, students must achieve an average of 5 (5) between the two evaluation methodologies: workshop and mixed test.
On the second opportunity, the positive qualification will be kept, if any, and the student will repeat the failed exercise.
Students with academic exemption must inform the teacher of their condition at the beginning of the courses and must present an individual work (50%), following the teacher's instructions and a text comment (50%).
The student who does not present the mixed test will be qualified with Not presented.
Papers submitted may be incorporated into the Turnitin plagiarism detection tool.
The subject may be adapted to those students who require the adoption of measures to support diversity. If necessary, they should contact the services available at the UDC or at the Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic semester, with the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) );failing that, with the ADI Tutor of the Faculty of Philology (at the address: pat.filoloxia@udc.gal).
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|