Identifying Data 2023/24
Subject (*) Readings of Spanish and Latin American Literature Code 613G02048
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
General description Análise de textos literarios representativos da literatura castelá e hispanoamericana

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B6
B10
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A11
B1
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. A1
A2
A15
B5
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A15
B1
B10
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. A2
A5
A15
B7
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. A7
A11
A15

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución 1.1. Actividades iniciales.

1.2. Introdución á metodoloxía de traballo ao longo do curso
2. Prosa 2.1. Metodoloxías para a análise dos textos narrativos.
2.2. Estudo dunha selección de textos narrativos escritos en castelá.
3. Poesía 3.1. Metodoloxía para a análise de textos poéticos
3.2. Estudo dunha selección de textos poéticos escritos en castelá.
4. Teatro 4.1. Metodoloxías para a análise de textos teatrais.
4.2. Estudo dunha selección de textos teatrais escritos en castelá.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 2 22.5 24.5
Directed discussion A1 A2 A5 A11 B6 B7 6 12 18
Guest lecture / keynote speech A7 B10 6 12 18
Introductory activities B7 B10 1 0 1
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 16 32 48
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Directed discussion Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico.
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Introductory activities Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Workshop O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Directed discussion
Description
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 Carrying out exercises aimed at acquiring an excellent command of literary texts from the point of view of creation and literary, historical and aesthetic criticism.

The exercises can be individual and collective and will be carried out inside the classroom, or outside it if appropriate.
50
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 Resolution of problems raised in practical exercises. 50
 
Assessment comments
To pass the subject, students must achieve an average of 5 (5) between the two evaluation methodologies: workshop and mixed test.

On the second opportunity, the positive qualification will be kept, if any, and the student will repeat the failed exercise.

Students with academic exemption must inform the teacher of their condition at the beginning of the courses and must present an individual work (50%), following the teacher's instructions and a text comment (50%).

The student who does not present the mixed test will be qualified with Not presented.

Papers submitted may be incorporated into the Turnitin plagiarism detection tool.

The subject may be adapted to those students who require the adoption of measures to support diversity. If necessary, they should contact the services available at the UDC or at the Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic semester, with the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) );failing that, with the ADI Tutor of the Faculty of Philology (at the address: pat.filoloxia@udc.gal).

Sources of information
Basic

O profesor/a proporcionará os estudantes unha selección de textos para cada tema, que constituirán a bibliografía de traballo práctico na aula.

Ademáis apórtanse recursos iniciais en formato web:

http://www.cervantesvirtual.com/obra/historia-de-la-literatura-espanola-volumen-i/

http://www.cervantesvirtual.com/obra/historia-de-la-literatura-espanola-volumen-ii/

http://www.cervantesvirtual.com/obra/historia-de-la-literatura-hispanoamericana-desde-e-modernismo/

Complementary Rainer Warning (ed.) ([1975] 1989). Estética de la recepción. Madrid: Visor
J. C.Mainer (2010). Historia de la Literatura española. Barcelona: Crítica
J. M. Oviedo (2012). Historia de la Literatura hispanoamericana. Madrid: Alianza
Tzvetan Todorov ([1957] 2012). Teoría de la literatura de los formalistas rusos, trad A. M. Nethol. Madrid: Biblioteca Nueva
Enric Sullà Álvarez (ed.; trad) (1996). Teoría de la novela: antología de textos del siglo XX. Barcelona: Crítica
Antonio Garrido Domínguez (ed.; trad. ) (1997). Teorías de la ficción literaria. Madrid: Arco Libros


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.