Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A18 |
Dominar a gramática da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominar a gramática da lingua inglesa. |
A18
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
A1
|
B1 B2 B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
|
B5 B10
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
|
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B2 B3 B6
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
B1 B2 B3
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A11
|
B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1. Obxectivos do curso
1.2. Aproximacións descriptivas e prescriptivas ao estudo da lingua inglesa
1.3. Erros básicos
1.4. Gramática e estilo
1.5. O ensino da gramática |
2. Conceptos básicos |
2.1. Niveis de análise. A xerarquía de unidades gramaticais
2.2. A diferenza entre categoría e función
2.3. Terminoloxía básica
|
3. Descrición das unidades gramaticais |
3.1 A frase verbal: tipos, estrutura, tempo, aspecto, modo e tipos de verbos.
3.2 A frase nominal: estrutura e elementos. O caso xenitivo. Xénero e número. Pronomes.
3.3. Frases adxectivales e adverbiais: características, diferenzas, estrutura e funcións.
3.4. Preposicións e conxuncións. |
4. A cláusula |
4.1. Tipos de cláusula
4.2. Cláusulas canónicas e non canónicas
4.3. Organización da información na cláusula
|
5. Procesos de formación de palabras |
5.1 Derivación
5.2 Composición
5.3 Conversión o derivación cero
5.4 Outros procesos |
6. Introdución á lingüística de corpus |
6.1. Principios básicos
6.2. Creación dun corpus |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 B5 |
21 |
21 |
42 |
Lecturas |
B1 B3 B6 |
0 |
8 |
8 |
Obradoiro |
A11 A18 B6 |
22 |
22 |
44 |
Traballos tutelados |
A18 B1 B5 B6 B7 B10 |
1 |
15 |
16 |
Presentación oral |
A18 B1 B2 B5 B6 |
4 |
16 |
20 |
Proba mixta |
A1 A11 A18 B1 B5 B6 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora complementada, se procede, co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Lecturas |
Conxunto de referencias bibliográficas concretas (seccións de manuais, capítulos de libros, artigos, etc) seleccionados pola profesora para a preparación dos distintos contados da materia |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
O alumnado terá que presentar por escrito un traballo individual ou en grupo pequeno na data que se acorde. Os obxectivos, características, material de apoio e formato de presentación do traballo serán explicados na aula ao comezo do curso. |
Presentación oral |
Consistirá nunha exposición oral sobre un tema de gramática elixido polo alumnado desde unha perspectiva metodolóxica e didáctica. |
Proba mixta |
Probas que integran preguntas abertas e preguntas obxectivas de resposta breve ou múltiple. Poderanse facer ao longo do curso ou nunha única proba final na data oficial proposta pola Facultade (esto último será obrigatorio no caso de que non se superen as probas mixtas feitas durante o curso). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Para a realización do traballo tutelado e a presentación oral é fundamental que o estudantado informe á profesora ao longo do cuadrimestre dos avances que vai facendo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A18 B1 B5 B6 B7 B10 |
O alumnado realizará un traballo ao longo do curso. Valorarase tanto os coñecementos adquiridos como a orixinalidade dos enfoques e das aportacións e a corrección da expresión escrita. |
20 |
Presentación oral |
A18 B1 B2 B5 B6 |
Levarase a cabo unha presentación oral sobre un tema de gramática cun enfoque didáctico. Ademais dos contidos e a orixinalidade, valorarase a corrección lingüística e expositiva e o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral.
|
20 |
Proba mixta |
A1 A11 A18 B1 B5 B6 |
Realizaranse dúas probas parciais ao longo do curso OU unha proba final que se fará na data oficial marcada pola Facultade. Será obrigatorio presentarse á proba final se non se superaron as probas parciais durante o curso. |
60 |
|
Observacións avaliación |
IMPORTANTE Para superar a materia, a suma da proba mixta, o traballo tutelado e a presentación oral deberá ser 5 sobre 10, tendo en conta que a cualificación mínima de cada unha desas partes deberá ser de 4 puntos sobre 10. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, utilización indebida de IA, etc.) penalizarase coa cualificación de 0 (Suspenso) na convocatoria (1ª e 2ª oportunidades), de acordo co establecido no artigo 11, 4b do "Regulamento disciplinar do estudantado da UDC". Para detectar o plaxio poderá usarse a aplicación Turnitin, que recoñece traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación final de traballos e actividades se estes son entregados fóra de prazo sen causa xustificada (máximo retraso: 5 días). As actividades extraordinarias ("extra-credit") que o alumnado realice ao longo do cuatrimestre poderán supoñer ata un 5% extra na nota final. Isto inclúe traballos voluntarios, lecturas alternativas, participación voluntaria en foros ou calquera outra actividade voluntaria proposta polo profesorado, ou proposta polo alumnado e aceptada polo profesorado. Os/as alumnos/as que non se presenten o día das probas mixtas de xuño ou xullo acadarán a cualificación de NP, se non entregaron o traballo tutelado ou a presentación oral. As datas do traballo tutelado, a presentación e as probas mixtas parciais ou finais serán anunciadas con moita anticipación. OPORTUNIDADE DE XULLO: Os/as estudantes que non teñan acadado un 4 en cada un dos bloques avaliables (aínda que a nota media sexa superior a 5) terán que ir á oportunidade de xullo, na que poderán recuperar as partes suspensas segundo a seguinte distribución de porcentaxes: entrega dun traballo tutelado (20%), exposición oral (20%) e e proba mixta sobre os contidos do curso (60%). O alumnado que se presente á convocatoria adiantada de DECEMBRO avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. Alumnado con dispensa: O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica, tal e como establece a Normativa desta universidade, poderá ser avaliado en calquera das dúas oportunidades seguindo os mesmos criterios da segunda oportunidade de xullo. Atención á diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis naUDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención á Diversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ ); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ). Igualdade de xénero: Nesta materia usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores y de autoras e propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas por igual. Do mesmo xeito, procurarase identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas así como fomentar valores de respecto e igualdade. No caso de detectarse situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Quirk, R. et al (1985). A Comprehensive Grammar of the Engish Language. Longman
Thomson, A.J. & Martinet, A.V (1986). A Practical English Grammar. Oxford University Press
Greenbaum, S. & Quirk, R (1990). A Student's Grammar of the English Language. Longman
Huddleston, R. & G.K. Pullum. (2005). A Student’s Introduction to English Grammar.. Cambridge University Press
Downing, Angela & P. Locke (1992). A University Course in English Grammar.. Prentice Hall.
Depraetere, Ilse, & Langford, C. (2012 ). Advanced English grammar: a linguistic approach. . London; New York: Continuum International Pub.
Hewings, M. (1999). Advanced Grammar in use.. Cambridge University Press
Halliday, M.A.K. (1985). An Introduction to Functional Grammar. Edward Arnold
Carter, R. & M. McCarthy. (2006). Cambridge Grammar of English.. Cambridge University Press
Bauer, L. (1991). English word-formation. Cambridge University Press
Parrot, M. (2000). Grammar for English Language Teachers. Cambridge University Press
Huddleston, R. (1984). Introduction to the Grammar of English. . Cambridge University Press
Biber, D. et al (1999). Longman Grammar of the English Language.. Longman
Heynen, B. (2010). Recent Trends in English Word Formation.. Grin Verlag.
Plag, I. (2003). Word-Formation in English. . Cambridge University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingüística Xeral/613G03004 | Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Cuestións de Lingua Inglesa/613G03031 |
|
Materias que continúan o temario |
Estudos de Lingua Inglesa/613G03039 |
|
Observacións |
A good command of English (C1 level) is compulsory to pass this course. |
|