Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa |
A1 A3 A6 A8 A9 A15
|
B1 B3 B7 B8
|
C2 C4
|
Aprender e aplicar técnicas de analise literaria |
A1 A2 A3 A7 A10 A11 A15 A16
|
B6 B7
|
C2
|
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a sua cultura |
A1 A2 A3 A7 A15 A17
|
B1 B2 B4 B10
|
C4
|
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos |
A1 A2 A7 A17
|
B1 B3 B5 B8 B10
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A literatura no século XVIII. |
1.1.Introduction to realism. Periodicals and the Birth of the Novel in the English Language
1.2. Swift, Lady May Wortley Montagu and Defoe.
1.3. Charlotte Lennox
Readings: "The True-born Englishman", Swift´s Poems; "", and "The Female Quixote" (chapters).
|
2.A novela a principios do século XIX. A poesía romántica. |
2.1.The Regency Period
2.2. Jane Austen
2.3. Romantic Poetry
Readings: "Pride and Prejudice", Selection of Poems.
|
3. A novela na metade e no final do século XIX. A época victoriana. Fin de siècle |
3.1 Victorianism
3.2. Charles Dickens, Elizabeth Gaskell
3.3.The Brontës
3.4. George Eliot
3.5. The fin de siècle: the New Woman.
3.6. Joseph Conrad
Readings: "Wuthering Heights", "The Mill on the Floss". "Middlemarch" (chapters) "Hard Times", "The Secret Agent".
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A2 A3 A8 B4 B10 |
14 |
6 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 |
0 |
29 |
29 |
Sesión maxistral |
A9 A10 A11 |
21 |
21 |
42 |
Seminario |
A15 A16 A17 |
12 |
0 |
12 |
Lecturas |
B3 B8 C2 C4 |
0 |
43 |
43 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debate na clase. Require lecturas previas. |
Traballos tutelados |
Traballos individuais ou en grupo pequeno. |
Sesión maxistral |
Presentación dos temas. |
Seminario |
Discusión en profundidade dos temas e lecturas. |
Lecturas |
Na sección "Bibliografía complementaria" indícase exactamente cales son os textos literarios que son de obligada lectura. Adicionalmente veranse fragmentos doutros textos na clase para ampliar a visión do período. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado deberá preparar traballos individuais e/ou por grupos sobre textos e temas do corpus para a súa presentación oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A9 A10 A11 |
Unha proba (na data asignada para o exame final) na que o alumnado deberá amosar o seu dominio nos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e seminarios. Deberase acadar unha cualificación mínima de 5 sobre 10 para que á nota resultante se lle sumen ás obtidas no resto das actividades avaliables. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 |
Individuais e/ou en grupo pequeno. Orais e/ou escritos. Ao arrancar o curso darase toda a información pertinente en Moodle e máis na aula. |
30 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A8 B4 B10 |
A profesora valorará a participación activa e continuada do estudantado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Na oportunidade de xullo o estudantado realizará un traballo sobre os textos de estudo (4-6 páxinas, 50% da nota) e un exame (50% da nota). O alumnado que ao longo do curso presentara traballos satisfactoriamente non ten que presentar ningún traballo adicional na segunda oportunidade. A aplicación Turnitin será utilizada para verificar aorixinalidade dos traballos non feitos na aula. Turnitin detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra o plaxio ( Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario ). O alumnado que non se presente a algunha das probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadará a cualificación de Non Presentado se non entregou máis do 50% das actividades avaliables durante o curso. O alumnado oficialmente matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica será avaliado en calquera oportunidade segundo os criterios especificados para a segunda oportunidade. O estudantado que se presente á convocatoria adiantada de decembro availarase segundo as normas da oportunidade de xullo. Diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención á Diversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ );no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ). Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco |
|
Bibliografía complementaria
|
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen |
Reading list: The True-Born Englishman. Pride and Prejudice. Wuthering Heights. Hard Times.
Selection of Poems |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 | Literatura Inglesa e Xénero/613G03043 |
|
|