Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Dominar a gramática da lingua inglesa. |
A20 |
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Durante e (especialmente) ao final do curso, espérase que os/as estudantes saiban como...
-coñecer e utilizar ferramentas retóricas (ex. metáfora, símil) e críticas (ex. feminismo, ironía) na análise de textos,
-ler críticamente textos teóricos e literarios,
-escribir sen faltas de ortografía, erros de puntuación, etc.
-redactar ensaios tanto breves como longos (ex. TFG) en inglés académico,
-empregar as normas de escritura académica (ex. confeccionar unha bibliografía),
-facer unha presentación oral, xa sexa académica ou performativa,
-discutir respetuosamente sobre temas académicos. |
A1 A2 A6 A9 A15 A18 A20
|
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10
|
C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIT 1. The short essay |
Introduction, topic sentence, thesis statement, body, subtopics and arguments, conclusion, and title. Formal and informal English. Connotation and denotation. Linking words and building paragraphs. Punctuation. |
UNIT 2. The end-of-degree project (or TFG in Spanish) |
Regulations of the Faculty of Philology (UDC). Planning and timing. The project itself: aims, methodology, table of contents, structure, quotations, footnotes, list of Works Cited, appendix, and abstract. The MLA Style. Information resources (online catalogues, databases, etc.). Plagiarism. The formality of the oral presentation. |
UNIT 3. Tools for academic writing |
Spelling, capitalization, word choice (e.g. avoiding sexist/discriminatory language; using inclusive language and new terminology), tone, clarity (e.g. coherence, structure), exactness, conciseness, etc. Academic concepts and topics of contemporary interest: ecofeminism, posthumanism, etc. |
UNIT 4. Tools for critical reading |
4.1. Rhetorical devices: allegory, alliteration, anaphora, antagonist, antihero, antithesis, archetype, assonance, asyndeton, Bildungsroman, blank verse, catharsis, chiasmus, Doppelgänger, enjambment, flashback, flashforward, foreshadowing, free indirect discourse, free verse, genre, hyperbaton, hyperbole, irony, litotes, metaphor, meter, metonymy, narrator, onomatopoeia, oxymoron, personification, polysyndeton, point of view, pun, rhyme, rhythm, simile, stream of consciousness, symbolism, synecdoche, synesthesia, tautology, tone, etc.
4.2. Critical theories and concepts: affect theory, deconstruction, feminist literary criticism, queer theory, etc. |
UNIT 5. The close-reading method |
Type of text, opening lines, location and time, story, pace, themes, rhetorical figures, characters, type of narrator, point of view, tone, closing lines, meanings, interpretations, etc. Readings of short stories, poetry, etc. |
UNIT 6. Introduction to academic research |
The MA thesis, the PhD dissertation, and the research article. Deciding upon the object of study, reviewing the state of the art, searching for academic sources, choosing a publication means, writing the text, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A6 A15 A18 B10 B6 |
2 |
10 |
12 |
Discusión dirixida |
A6 A18 B5 B6 B8 B9 B10 C4 C6 C8 |
10 |
20 |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 A6 A9 A15 A18 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
28 |
20 |
48 |
Lecturas |
A6 A15 A18 B3 B6 C6 |
0 |
27 |
27 |
Sesión maxistral |
A6 B5 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Presentación oral |
A1 A2 A6 A9 A15 A20 B1 B5 B8 B9 C4 C6 C8 |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Estou encantada de recibir ao alumnado no meu gabinete e/ou a través de Teams nas horas de titoría con cita previa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A6 A18 B5 B6 B8 B9 B10 C4 C6 C8 |
Haberá un conxunto de textos (teóricos, literarios, etc.) accesibles a través de Moodle, que se explicarán en clase. A miña metodoloxía docente é dialógica; por tanto, o alumnado debe facer as lecturas con antelación para contestar a preguntas, participar en debates, etc. |
10 |
Obradoiro |
A1 A2 A6 A9 A15 A18 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
Traballaredes en grupo para escribir ensaios e facer comentarios de lectura, entre outros exercicios, sobre os textos mencionados arriba.
|
20 |
Proba mixta |
A1 A6 A15 A18 B10 B6 |
Terá tres partes: test teórico, ensaio académico e comentario de lectura. Realizaredes o test a finais de decembro e as outras dous partes, na data asignada pola Facultade (xaneiro). |
60 |
Presentación oral |
A1 A2 A6 A9 A15 A20 B1 B5 B8 B9 C4 C6 C8 |
Será OPCIONAL e consistirá nunha performance en grupos de entre 3 e 6 estudiantes. O tema debe ser humorístico (ex. unha escena dunha comedia). Está prohibido ler, pero pódese ter "apuntador/a" e improvisar.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
-Todas as actividades, incluídos os exames, teñen que estar escritas con letra clara; os erros de gramática, vocabulario, deletreo, puntuación e estilo en xeral repercutirán negativamente nas notas.
-Para aprobar a materia, hai que sacar polo menos un 5 sobre 10 nos tres apartados da PROBA MIXTA, o OBRADOIRO, a DISCUSIÓN DIRIXIDA e a nota final. Se nalgunha destas seccións a nota é menos de 5, a cualificación global otorgable será como máximo 4,5.
-No exame oficial de XULLO, cada estudante deberá realizar a(s) sección(s) que non superase na primeira oportunidade. Haberá un test teórico, un ensaio académico e un comentario de texto; a presentación en grupo será tamén opcional. As seccións de discusión dirixida e taller substituiranse por un examen que poña en relación as teorías (ou conceptos) e os textos tratados na aula; devandito exame poderá ser realizado en XANEIRO polo estudantado con materias coincidentes que poida probar a imposibilidade de asistir a clase.
-O alumnado que se presente á convocatoria adiantada de decembro avaliarase segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo.
-O estudiantado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso e avaliarase segundo os criterios establecidos para a oportunidade de xullo.
-Para NON obter a cualificación de "Non presentado", a/o estudante debe facer polo menos a metade do traballo puntuable.
-Todos os traballos deberán ser entregados en tempo e forma para evitar así unha penalización do 25% sobre a nota obtida nos mesmos.
-Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.) penalizarase de acordo con o establecido nas “Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario” (Artigo 14). Dito brevemente, a cualificación global será: SUSPENSO (0).
-Se a coordinadora considérao conveniente, poderá haber temas de auto-estudo por parte do alumnado (ex. para ampliar coñecementos). Estes materiais, que non serán obxecto de avaliación, serán provistos en Moodle.
-A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).
-De acordo con as distintas normativas que rexen a docencia universitaria, é necesario incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. Isto inclúe, entre outras medidas, o uso dunha linguaxe non sexista, bibliografías inclusivas desde a perspectiva de xénero e fomentar a participación de todo o alumnado en clase, independentemente do seu xénero.
-Prestaremos especial atención a identificar e abordar os prexuízos e actitudes sexistas. Traballaremos activamente na modificación desta contorna e na promoción de valores de respecto e igualdade.
-Os nosos esforzos centraranse en detectar casos de discriminación de xénero e implementar as accións apropiadas para corrixir os devanditos casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Baldick, Chris.The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms. Oxford UP, 2001.
Barnet, Sylvan, Pat Bellanca, and Marcia Stubbs. A Short Guide to College Writing. Harvard UP, 2014.
“Biblioguía: Cómo elaborar un trabajo académico: TFG/TFM.” Universidad Loyola, 2021, www.uloyola.es/investigacion/biblioteca/biblioguias/biblioguia-elaborar-tfm-tfg.
Braidotti, Rosi, and Maria Hlavajova, editors. Posthuman Glossary. Bloomsbury, 2018.
Childs, Peter, and Roger Fowler. The Routledge Dictionary of Literary Terms. Routledge, 2006.
Collins COBUILD Advanced Dictionary of English. Collins ELT, 2012.
Collins COBUILD Students’ Dictionary plus Grammar (Book and CD). Collins ELT, 2005.
“Cómo elaborar un trabajo de curso.” Biblioteca de la Universidad de A Coruña, 2017, www.udc.es/es/biblioteca/servizos/apoio_aprendizaxe/servizos_apoio/traballo_ curso/.
Cuddon, J.A. A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. Wiley-Blackwell, 2013.
Glenn, Cheryl, and Loretta Gray. The Hodges Harbrace Handbook with MLA 2016 Update Card. Cengage Learning, 2016.
Hewings, Martin. Cambridge Grammar for CAE and Proficiency with Answers and Audio CDs. Cambridge UP, 2009.
"Importance of Terminology." Gender and Sexuality Studies, NYU Libraries, https://guides.nyu.edu/genderandsex/terminology.
MLA Handbook. Modern Language Association of America, 2021.
MLA Style Center. Modern Language Association of America, 2023, style.mla.org/.
Oxford English Dictionary. Oxford UP, 2017, www.oed.com.
Prieto Pablos, Juan A., and Manuel J. Gómez Lara. The Ways of the Word. Universidad de Huelva, 2003.
"Release Notes: The Formal Language of Sexuality and Gender Identity," 29 March 2018, Oxford English Dictionary, https://public.oed.com/blog/march-2018-update-release-notes-formal-language-sexuality-gender-identity/.
Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford UP, 2005.
The Purdue OWL Family of Sites. The Writing Lab and OWL at Purdue and Purdue University, 2022, owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatting_and_style_guide/mla_formatting_and_style_guide.html.
The Trans Language Primer, https://translanguageprimer.com/. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Inglesa 4/613G03019 | Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase superar as materias Lingua Inglesa 4 e Lingua Inglesa e os seus Usos 1. |
|