Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A18 |
Dominar a gramática da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Atopar e empregar de xeito crítico as ferramentas das TIC para producir discursos orais sobre temas de interese persoal e académico. |
A8 A10 A15
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C3
|
Empregar de xeito crítico as ferramentas básicas das TIC para producir textos escritos extensos sobre temas de interese persoal e académico. |
A8 A10 A15
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C3
|
Desenvolver a capacidade de contrastar aspectos léxicos, fraseolóxicos e gramaticais do segundo idioma co propio. |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15
|
B3 B5 B6 B7
|
C2 C6
|
Desenvolver a capacidade de contrastar aspectos de civilización propios das mentes que falan o segundo idioma estranxeiro e alleos. |
A18
|
B8 B10
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Reisen. In der Stadt |
Partizipialkonstruktionen |
Zukünftigepläne |
Infinitiv mit oder ohne "zu"
Konjunktiv II |
Erzählungen |
Plusquamperfekt |
Historische Ereignisse |
Das Passiv und der Indirekte Rede |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A8 A15 A18 B1 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C6 |
12.5 |
10 |
22.5 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C6 |
10 |
5 |
15 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A10 A15 B6 B7 C2 C4 C6 |
2 |
18.5 |
20.5 |
Presentación oral |
A2 A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 |
1 |
10 |
11 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C6 |
0 |
8.5 |
8.5 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C6 |
6 |
27 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas e prácticas impartidas polo profesorado sobre os contidos da materia. |
Discusión dirixida |
Clases e actividades relacionadas coa práctica das destrezas orais. Faranse actividades nas que o alumnado, de xeito individual ou en grupo, pondrá en práctica a expresión e a comprensión orais. |
Proba mixta |
Proba escrita con preguntas de tipo diverso que permita conocer e avaluar os coñecementos e competencias adquiridas polo alumnado. |
Presentación oral |
Presentación pública oral dun tema proposto polo profesorado. |
Obradoiro |
O alumnado matriculado nesta materia participará nun EAG ou proxecto colaborativo online con outra institución universitaria. A dinámica explicarase ao comenzo da materia. |
Traballos tutelados |
O alumno deberá realizar exercicios de expresión escrita relacionados con cada un dos temas tratados na aula. O número de devanditos traballos e a súa extensión serán fixados semanalmente polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
A atención personalizada dependerá da metodoloxía empregada e das necesidades do alumnado. Realizarse de xeito conxunto na aula e tamén de manera individual. Ademáis, o alumnado pode, en calquera momento, solicitar unha tutoría para tratar calquera dúbida ou dificultade que atope ao longo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 C3 C6 |
- O aproveitamento e participación activa nas aulas será o principal punto a ter en conta na valoración deste apartado. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C6 |
- O alumnado deberá entregar un mínimo dun 80% dos traballos obrigatorios, de non ser así a cualificación desta parte será de 0.
- Na avaliación atenderase a aspectos gramaticais, contido e estruturas traballados na aula, así como á presentación dos mesmos tanto en forma e data, seguindo as indicacións proporcionadas polo profesorado na aula.
- Non se aceptará ningunha entrega fóra de prazo ou que non siga as canles e formato de entrega indicados polo profesorado. |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A10 A15 B6 B7 C2 C4 C6 |
- A proba mixta constará de dúas partes:
a.- Exercicios de contido gramatical.
b.- Expresión escrita e comprensión lectora.
- Será necesario obter unha nota mínima de 4 sobre 10 en cada unha das partes para superar a proba.
- En caso de obterse unha nota inferior a 4 nalgunha das partes, a cualificación final da proba non poderá ser superior a 3.5 sobre 10.
|
45 |
Presentación oral |
A2 A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 |
- Realizarase unha proba oral final pública tipo presentación e/ou entrevista que se realizará na aula nos últimos días do curso.
- Para a avaliación da devandita proba atenderase á corrección gramatical, aspectos fonéticos, estrutura e contido do discurso, así como á comprensión oral do alumnado. |
15 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A8 A9 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C6 |
- O estudantado matriculado nesta materia participará nunha EAG ou proxecto colaborativo online.
- As pautas e indicacións daranse a coñecer a principio do cuadrimestre. * (Ver nota en observacións). |
10 |
|
Observacións avaliación |
*EAG ou proxecto de aprendizaje colaborativo
- No caso de que non fora posibel a realización desta
actividade, o 10% correspondente pasará a cubrirse mediante traballos
tutelados, quedando a porcentaxe desa metodoloxía en 30%. Esta situación comunicarase na primeira semana do cuadrimestre.
Requisitos para superar a materia en 1ªoportunidade - Realizar a presentación oral. De non realizala, o/a alumno/a será cualificado como Non Presentado na acta.
- Obter unha cualificación de 5 sobre 10 no cómputo global das actividades, cunha cualificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta. De non cumprirse este último requisito, a cualificación final da materia non poderá ser superior ao 4.5 sobre 10.
2ª Oportunidade - As persoas que non superasen ou se presentasen a proba mixta ou á presentación oral na 1ª oportunidade deberán repetila/s na data oficial establecida para a 2ª oportunidade.
- As persoas que non entregasen o superasen as actividades de traballos tutelados deberán recuperalas mediante actividades similares. O estudantado deberá poñerse en contacto co/coa responsable da materia para concretar as características das actividades (pautas, temática e datas).
- A porcentaxe correspondente á actividades presenciais na aula (obradoiro 10% e discusión dirixida 10%), recuperarase mediante actividades acordadas co profesorado.
Convocatoria adiantada - A distribución da avaliación será a seguinte: 45% proba mixta, 15% proba oral (a concretar co profesorado) e 40% traballos tutelados (a concretar co profesorado).
Cualificación de Non Presentado - Calquera que sexa a oportunidade e/ou convocatoria, todo/a alumno/a que non se presente á proba oral e/ou mixta será cualificado como Non Presentado.
Alumnado con recoñecemento de dispensa académica - O alumnado con recoñecemento de dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC (Art. 2.3; 3.b e 4.5)" deberá entregar e realizar as mesmas actividades e probas que o resto do alumnado e na mesma data. Poderase establecer unha data diferente para a proba oral no caso de que estivese debidamente xustificado.
- A porcentaxe na avaliación das actividades na aula sumarase á dos Traballos Tutelados, quedando distribuídas as porcentaxes do seguinte modo: presentación oral (15%), Traballos Tutelados (40%), Proba Mixta (45%).
Prácticas ilícitas e fraude académica - Os traballos ou probas nos que se detecten prácticas ilícitas (uso de tradutores automáticos para a elaboración de traballos tutelados, plaxio, etc.) suporán un 0 na parte avaliable da materia.
- Ao/á alumno/a que incorra en fraude académica aplicaráselle a sanción correspondente recollida no "Regulamento disciplinar do estudantado da UDC" (art. 11, apartado 4. b)).
Calquera falta de honradez académica (plaxio,copiar enexames, etc.) penalizarase de acordo co establecido nas "Normasdeavaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de graoemestrado universitario" artigo 14
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Werner, G (2017).Grammatiktraining Deutsch.
Langenscheidt. Braucek,
B.; Castell, A. (2013).Gramática básica del alemán A1-B1. Ed. Idiomas. Hueber. Lemcke,
C.; Rohrmann, L (2006).Grammatik. Intensivtrainer A1.
Langenscheidt.
Rusch, P.; Schmitz, H (2007).Einfach Grammatik.
Übungsgrammatik Deutsch A1 bis B1. Langenscheidt |
Bibliografía complementaria
|
|
Al Dreyer, H; Schmitt, R (2000).Lehr-
und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber Castell,
A (1997).Gramática de la lengua alemana. Idiomas Castell, A (1997).Gramática de la lengua alemana: Ejercicios.
Idiomas Corcoll, B ; Corcoll, R (2006).Programm. Alemán para
hispanohablantes.Gramática. Herder Corcoll, B ; Corcoll, R (2006).Programm. Alemán para
hispanohablantes. Ejercicios. Herder
Fandrych,
C ; Tallowitz, U (2008).Klipp und Klar. Gramática práctica del
alemán. Klett Lübke, S. (2017). Deutsche Grammatik in kleinen Schritten. Lehr- und
Übungsbuch A1-A2. Liebaug-Dartmann Lübke, S. (2020).Deutsche Grammatik in kleinen Schritten. Lehr- und Übungsbuch B1-B2. Liebaug-Dartmann |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Queda expresamente prohibido
o uso de dispositivos móbiles na aula sen autorización previa.
Recomendacións para o correcto seguimento da
materia
- O alumnado deberá planificar o seu traballo ao longo de
todo o curso seguindo a materia de forma continuada e realizando as
tarefas indicadas en tempo e forma correctas.
- O esforzo continuo permitiralle levar a materia de
forma cómoda, consolidar os novos coñecementos apoiándose nos anteriores e
asumir un ritmo de traballo axeitado seguindo as pautas e indicacións do
profesor.
- O estudo individual da materia deberá ir ao mesmo tempo
co temario e actividades que se desenvolvan na aula.
- Recoméndase un mínimo de 4 horas de traballo autónomo
por cada 3 horas presenciais.
- Dada a complexidade do idioma alemá para alumnos/as
hispanofalantes recoméndase especialmente que se leve unha asimilación e
estudo dos conceptos adecuado para evitar as présas e falta de tempo a
final de curso.
- Recomendase a asistencia á titorías personalizadas ao
longo do curso para resolver problemas ou dúbidas individuais.
Espérase do alumnado:
• Activa e regular asistencia e participación na aula.
• Traballo constante e preparación previa e posterior das clases.
• Lectura da bibliografía recomendada.
Medidas de apoio á diversidade (ADI)
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que requirida
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade.
Poderán pedir asesoramento ao profesorado, á persoa responsable da Facultade e/ou á Unidade de Atención á Diversidade(ADI):
http://www.udc.es/cufie/adi/ (tel. 881015622; email: adi@udc.es).
Deberán contactar cos servizos dispoñibles nos prazos oficiais estipulados
(https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
Normativa en materia de igualdade
Da cordo coa normativa en
materia de igualdade, nesta materia aplícase a perspectiva de xénero mediante
linguaxe non sexista e inclusivo, bibliografía de autores/as de ambos os sexos,
etc. Así mesmo fomentaranse valores de respecto e igualdade e en caso de
detectarse situacións de discriminación por razón de xénero, adoptaranse as
accións e medidas necesarias para corrixilas |
|