Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Demostrar dominio instrumental oral e escrito del português |
A8
|
|
|
Ser capaz de avaliar criticamente o estilo dun texto e de formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos específicos na práctica comunicativa. |
A15
|
|
|
Demostrar que sabe utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva naqueles contornos comunicativos propios do nível previsto na materia. |
|
B4
|
|
Ser capaz de relacionar os coñecementos adquiridos na materia cos doutras áreas e disciplinas, nomeadamente coa literatura e a historia de Portugal. |
|
B5
|
|
Ter capacidade para organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ser capaz de apreciar a diversidade, de analisar, sintetizar e valorar criticamente o coñecemento adquirido, así como de exercer o pensamento crítico. |
|
B7 B8
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita do portugués, de acordo co nível exigido na materia. |
|
|
C2
|
Demostrar atitudes propiad do exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Expressar sentimentos, ordem, dúvida etc. Fazer comparações reais, irreais e hipotéticas
|
1.1. Revisão do Imperfeito do Conjuntivo (I). Cláusulas dubitativas, completivas, conjuncionais e relativas de eventualidade. Orações exclamativas de desejo.
1.2. Profissões inovadoras
|
2. Expressar hipótese (condição irreal)
|
2.1. Revisão do Imperfeito do Conjuntivo (II) e das cláusulas condicionais.
2.2. Hábitos e modos de vida da juventude. Expressões idiomáticas.
|
3. Exprimir hipótese (condição real). Expressar ações eventuais no futuro. |
3.1. Futuro Simples do Conjuntivo.
3.2. Aspetos ligados ao trabalho em Portugal e na União Europeia |
4. Expressar ideia de futuro.
|
4.1. Futuro Composto do Conjuntivo. Cláusulas temporais e concessivas. Conjugação pronominal mesoclítica
4.2. Experiências relacionadas com o turismo.
|
5. Elaborar discursos formais e informais. Enfatizar o discurso.
|
5.1. Infinitivo Pessoal Composto. Topicalização.
5.2. Aspetos ligados à realidade dos países de língua portuguesa. Variação dialetal. |
6. Aprofundar nos discursos dos meios de comunicação escritos e audiovisuais.
|
6.1. Orações subordinadas adverbiais.
6.2. Neologismos. Anglicismos de uso comum. Eufemismos.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A10 B3 B7 |
1 |
2.5 |
3.5 |
Workshop |
A8 A15 B1 C2 |
10 |
18 |
28 |
ICT practicals |
A8 B1 |
1 |
3 |
4 |
Oral presentation |
A8 B4 B5 C2 |
3.5 |
8.5 |
12 |
Mixed objective/subjective test |
A8 A10 A15 B4 B7 B8 C2 |
2 |
18 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
B7 B8 C4 |
10 |
12 |
22 |
Supervised projects |
A8 A10 A15 B1 B3 B5 B6 B7 C2 C4 |
4 |
16 |
20 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o/a alumno/a terá que coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial. |
Workshop |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de produción escrita e, sobre todo, oral (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
ICT practicals |
O/a alumno/a deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar algunhas actividades propostas nas aulas. |
Oral presentation |
A interacción oral será corrente nas sesións presenciais e poderán ser apresentados oralmente traballos ou atividades específicas.
A calidade da lingua utilizada, os recursos e estratexias expositivas empregados, así como a clareza e arrumazón dos conteúdos vehiculados constitúen os principais elementos a levar en conta polo alumnado neste tipo de actividade. |
Mixed objective/subjective test |
Consta fundamentalmente dunha proba escrita que permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e, sobre todo, a produción escrita e as competencias gramaticais. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos conteúdos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos conteúdos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. Nestas sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Supervised projects |
Baixo a coordinación d@ docente, o alumnado levará a cabo diversas actividades que deberán ser realizadas por escrito, nomeadamente exercicios virados para a consolidación de destrezas comunicativas e o uso de recursos linguísticos de vario tipo. Para alén disto, organizados en pequenos grupos, @s estudantes realizarán un traballo virado para a documentación e a redacción de conteúdos, a fin de produciren e partillaren información, coñecementos e habilidades. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que @s estudantes informen periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada.
Alén diso, o/a estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto de desenvolvemento dos traballos, quer no horario de atendemento quer por medio do correo electrónico.
Esta atención personalizada tamén está contemplada para o alumnado a tempo parcial e con dispensa académica recoñecida, así como para o estudantado matriculado para se examinar na convocatoria de decembro
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A8 A15 B1 C2 |
Serán realizadas na sala de aulas actividades de diferente tipoloxía e con variados obxectivos (con foco no léxico, na gramática, na fonética, ...) destinadas a aumentar a capacidade comunicativa, nomeadamente oral, d@s estudantes. |
10 |
Oral presentation |
A8 B4 B5 C2 |
Para alén da avaliación do desempeño oral demostrado na sala de aulas, @s estudantes terán de realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia comunicativa en lingua portuguesa. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A8 A10 A15 B4 B7 B8 C2 |
Cada estudante deberá realizar unha proba mixta, virada fundamentalmente para a produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves, ...), en que serán avaliados os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e coa realización dos traballos tutelados. |
50 |
Supervised projects |
A8 A10 A15 B1 B3 B5 B6 B7 C2 C4 |
Serán avaliadas a corrección lingüística e as estratexias e procedementos argumentativos utilizados nos textos escritos, e tamén a participación ao longo dos traballos realizados nas sesións presenciais destinadas ao efecto e os resultados das actividades non presenciais encomendadas. O dominio dos conteúdos focados e os resultados atinxidos canto á consecución dos obxectivos procurados no proceso de ensino-aprendizaxe será igualmente obxecto de avaliación.
Será valorizada especialmente a aprendizaxe colaborativa. |
20 |
|
Assessment comments |
Todas
as actividades deberán ser realizadas e entregadas de acordo cos
prazos e os procedementos fixados no cronograma que o
profesorado fornecerá ao alumnado no inicio das sesións e
pendurará no Campus Virtual. As actividades entregadas fóra do
prazo marcado non serán obxecto de avaliación. Para superar a
materia, o alumnado deberá atinxir unha cualificación igual ou
superior a 5 puntos sobre 10. Igualmente, na proba mixta deberá
obter como mínimo 4 valores sobre 10, para poder sumar os restantes
elementos avaliábeis.
Todas
as actividades ou probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas
de corrección lingüística (ortografía, puntuación,
concordancia sintáctica, ausencia de reiteracións, precisión
léxica, rexistro formal…); no caso de deficiencias
lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na
cualificación segundo os criterios que figuran no documento
"Exixencias mínimas de corrección lingüística"
(aprobado pola Sección de Galego-Portugués en 6/7/2918 e publicado
no Campus Virtual).
Calquera
falta de honradez académica (plaxio, utilización de textos
ou ideas dotras autorías sen indicar a procedencia, copia en
tarefas, traballos ou outras variábeis destas características)
será penalizada de acordo coa normativa vixente na UDC. Os
traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao
Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio así como de
traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades,
incluso polo/a mesmo/a estudante. En caso de se producir algunha
destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas
contempladas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da
Universidade da Coruña (artigo 14.4). No xeral, a realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0"
na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara
a convocatoria extraordinaria.
O
estudantado repetidor, a tempo parcial ou con dispensa académica
realizará ou entregará as actividades obrigatorias nunha data
concertada previamente co/a docente. Este alumnado deberá realizar
e entregar as mesmas probas e exercicios que o restante e, se non
puider asistir ao atendemento, deberá pórse en contacto co
profesorado a través do correo electrónico no inicio do curso.
Aquel alumnado que certifique imposibilidade de asistir ás aulas
debe tamén contactar co profesorado da materia.
O
alumnado que se apresentar á convocatoria adiantada de decembro
terá de contactar previamente co/a docente responsábel e, para
superar a materia, realizar a proba mixta (5 valores), unha proba
oral (apresentación oral; 2 valores) e aqueles traballos
tutorizados (3 valores) que lle foren encomendados.
Se
houver criterios específicos de avaliación para algunha das
tarefas propostas, estes serán oportunamente disponibilizados polo
profesorado responsábel pola materia através do Campus Virtual
e/ou expostos na sala de aulas. O pessoal docente fornecerá,
igualmente, as oportunas instrucións para o correcto
desenvolvemento de cada unha das actividades previstas.
As
persoas que non superaren a materia de acordo coa avaliación
continuada deberán concorrer á oportunidade de xullo. Para
superaren a materia nesta segunda oportunidade, o estudantado
deberán aprobar (5 valores sobre 10) aquelas probas (orais e/ou
escritas) marcadas polo profesorado responsábel e que serán
realizadas na data fixada ao efecto pola Facultade de Filoloxía.
Igualmente, deberán ser realizadas satisfactoriamente todas aquelas
tarefas non superadas na oportunidade anterior xuntamente con
aqueles outros traballos que foren agora solicitados.
Será
considerado Non Presentado aquel/a estudante que non se
presentar á proba mixta ou non entregar ningunha das actividades
previstas neste guía.
A
materia pode ser adaptada para estudantes que precisen a adopción
de medidas voltadas ao apoio
àdiversidade
(física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada
coa saúde mental). Se necesario, é posíbel entrar en contacto cos
servizos disponíbeis na UDC/ no Centro: coa Unidade de Atención á
Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) dentro dos
prazos oficiais estipulados con antecedencia de cada trimestre
académico; caso contrario, coa Tutora ADI da Facultade de Filoloxía
(no e-mail: pat.filoloxia@udc.gal).
De
acordo co recollido nas diferentes normativas de aplicación para a
docencia universitaria, esta materia incorpora a perspectiva de
xénero. Será usada linguaxe inclusiva e, na medida do posíbel,
bibliografía producida por persoas de diferentes identidades de
xénero. Evitarase a discriminación por motivos de xénero na
participación do alumnado en todos os procesos de ensino e
aprendizaxe. Serán fomentados os valores do respecto e da
igualdade, e non será aceptadas nin a reprodución de prexuízos
nin as actitudes discriminatorias. Se foren identificadas situacións
de discriminación por razón de xénero, serán propostas accións
e medidas concretas para as corrixir.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Casteleiro, J. M. (coord.) (2001): Dicionário da Língua Portuguesa (Lisboa: Verbo). Cintra, L. / Cunha, C. (1984): Nova Gramática do Português Contemporâneo (Lisboa: Sá da Costa). Costal,J. A. / Melo, A. S. (2003): Dicionário da Língua Portuguesa (Porto: Porto Editora). Monteiro, D. / Pessoa, B. (1993): Guia prático dos verbos portugueses (Lisboa: Lidel). Reis, N. / Berström, M. (1997): Prontuário Ortográfico e Guia da Língua Portuguesa (Lisboa: Notícias). S/A (2008): Acordo Ortográfico – Guia Prático (Porto: Porto Editora). S/A (2008): Prontuário Ortográfico da Língua Portuguesa (Porto: Porto Editora). |
Complementary
|
|
Carmo, Leonete (2004): Olá! Como está? – CD audio duplo (Lisboa: Lidel). Carmo, Leonete (2004): Olá! Como está? – Livro de Textos (Lisboa: Lidel). Carmo, Leonete (2004): Olá! Como está? – Livro de Actividades (Lisboa: Lidel). Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2000): Gramática Ativa 2 -versão portuguesa- (Lisboa: Lidel) Lemos, Helena (2003): Comunicar em Português (Lisboa: Lidel). Lemos, Helena (2011): Praticar Português - Nível Intermédio Segundo o Novo Acordo Ortográfico (Lisboa: Lidel). Malcata, Hermínia (2011): Guia Prático de Fonética - Acentuação e Pontuação -livro segundo o novo Acordo Ortográfico- (Lisboa: Lidel). Oliveira, C. (2007): Aprender Português 2. B1-B2 (Lisboa: Texto Editores) Oliveira, C. , Coelho, L. (2007): Aprender Português 2. B1-B2 . Caderno de Exercícios ( Lisboa: Texto Editores). Oliveira, C. , Coelho, L. (2007): Gramática Aplicada, Níveis Intermédio e Avançado. B2-C1 (Lisboa: Texto Editores). Oliveira, C. , Coelho, L. (2008): Aprender Português 2. Compreensão Oral. B1-B2 ( Lisboa: Texto Editores). Oliveira, C., Coelho, L. (2007). Aprender Português 3. B2 (Lisboa: Texto Editores). Pinheiro, M. C. (2007): Português ao vivo. Textos e exercícios . Nível 2 (Lisboa: Lidel). Ramos, E. (2006): Portugalizar. Português para galegofalantes (Vigo: Xerais). Rosa, L. M. (2004): Vamos lá continuar! (Lisboa: Lide) S/A (2009): Bom Português (Porto: Porto Editora). Tavares, A. (2004): Português XXI - 3 (Lisboa: Lidel). Vaz, Rui (2011): Falas português? (Porto: Porto Editora). Vaz, Rui (2011): Falas português? Caderno de Atividades (Porto: Porto Editora). RECURSOS DISPONÍVEIS NA INTERNET Documentos orientadores: - Conselho da Europa (2001).Quadro europeu comum de referências para as línguas. Lisboa: Edições Asa.http://area.dge.mec.pt/gramatica/Quadro_Europeu_total.pdf
- Grosso, M.; Tavares, A.; Tavares, M. (2008).O Português para Falantes de Outras Línguas:o utilizador elementar no país de acolhimento, Lisboa, ANQ /DGIDC /IEFP:http://www.dge.mec.pt/sites/default/files/Basico/Documentos/referencial_independente.pdf
- Grosso, M.; Tavares, A.; Tavares, M. (2009).O Português para Falantes de Outras Línguas:o utilizador independente, Lisboa, ANQ /DGIDC /IEFP.http://www.dge.mec.pt/sites/default/files/Basico/Documentos/referencial_independente.pdf
- Grosso, M. (coord.); Soares, A.; Sousa, F.; Pascoal, J. (2011). QuaREPE - Documento Orientador. Lisboa: DGE.http://www.dge.mec.pt/sites/default/files/EEstrangeiro/2012_quarepe_docorientador.pdf
- Grosso, M. (coord.); Soares, A.; Sousa, F.; Pascoal, J. (2011).QuaREPE - Tarefas, Actividades, Exercícios e Recursos para a Avaliação.Lisboa: DGE.http://d3f5055r2rwsy1.cloudfront.net/images/stories/EPE_incricoes_2011_2012/quarepe/manual_quarepe_tarefas_versao_final_janeiro_2012.pdf
- Programa Português Para Todos (Ppt): Beça, E.; Galvão, M. (2009).Manual de Português Técnico aplicado à área da Hotelaria e Restauração. Lisboa: IEFP:http://portal.iefp.pt/xeobd/attachfileu.jsp?look_parentBoui=36134660&att_display=n&att_download=y
Sítios institucionais: Dicionários e recursos linguísticos: Sites e manuais para a aprendizagem da língua: Ferramentas de pronúncia: Ferramentas de tradução: Cultura: Imprensa: |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Idioma Moderno: Portugués/613G03051 | Modern Language 2: Portuguese/613G03054 | Modern Language 3: Portuguese/613G03057 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Todas as cuestións non contempladas explicitamente neste guía ou as eventuais dúbidas en relación co desenvolvemento da materia serán resolvidas polo profesorado no seu horario de atendemento, nas sesións presenciais ou no correo electrónico que figura no lugar correspondente deste guía docente. |
|