Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
CE8 - Comprender a base da información do material hereditario, a súa transmisión, análise e evolución |
A9 |
CE9 - Entender os beneficios e comprender os problemas asociados a secuenciación e ao uso de secuencias biolóxicas, así como coñecer as estruturas e técnicas para o seu procesamento |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo |
B7 |
CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas |
B8 |
CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral e escrito dun idioma estranxeiro |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C7 |
CT7 - Manter e asentar estratexias encamiñadas a actualización científica como criterio de mellora profesional. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar ferramentas moleculares para o coñecemento do xenoma de diversos organismos |
AP8 AP9
|
|
|
Comprender o estado actual do coñecemento no eido da xenómica estrutural, funcional e evolutiva |
AP8
|
BP1 BP2
|
CP8
|
Deseñar, interpretar e analizar experimentos e datos de microarrays de ADN e RNAseq |
|
BP6 BP7
|
CP2 CP3
|
Comprender os mecanismos de evolución dos xenomas e das ferramentas moleculares e bioinformáticas para o seu estudo |
|
BP5 BP8
|
CP1 CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución: da Xenética Molecular á Xenómica |
Marcadores moleculares
Aplicacións das tecnoloxías de ADN recombinante
PCR
Secuenciación Sanger
PCR cuantitativa en tempo real
Técnicas de edición do ADN |
O proxecto Xenoma Humano |
Técnicas de secuenciación de xenomas |
Next Generation Sequencing (NGS) |
Plataformas
Librarías paired-end
Ficheiros de datos |
Whole Genome Sequencing |
Anotación
Xenómica comparada
|
Metaxenómica |
Metabarcoding |
Xenómica clínica |
Amplicon-seq
Panel-seq
Exome-seq
Farmacoxenómica |
Single Nucleotide Polymorphisms (SNPs) |
Genome wide association studies (GWAS)
Digital genetic testing |
Xenómica funcional |
Estudo do transcriptoma: microarrais e RNAseq |
Exercicios prácticos |
Introdución ao visor xenómico IGV
Resolución de exercicios utilizando GALAXY
Análise de expresión xénica utilizando GALAXY
Análise farmacoxenómica utilizando PHARMGKB
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
B2 B5 B8 C3 |
21 |
42 |
63 |
Proba mixta |
A8 A9 B2 C1 C2 C3 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A8 A9 B1 B6 B7 C1 C2 C7 C8 |
21 |
52.5 |
73.5 |
|
Atención personalizada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Realización de exercicios prácticos utilizando un portátil propio |
Proba mixta |
Proba na que se avaliará o aproveitamento das sesión teóricas e prácticas. Poderá incluir preguntas tipo test e cálculo de problemas. Poderán avaliarse separadamente a teoría e as prácticas. |
Sesión maxistral |
O profesorado explica os contidos mínimos de cada tema procurando a máxima interacción co alumnado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Durante as sesións prácticas a través de TIC supervisarase o traballo realizado polo alumno.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, os profesores adoptarán as medidas que consideren oportunas para non perxudicar a súa cualificación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A8 A9 B1 B6 B7 C1 C2 C7 C8 |
Avaliarase o aproveitamento desta parte mediante un exame no que o alumnado cumplimentará un test de resposta múltiple, puidendo plantexarse preguntas curtas e/ou a resolución de exercicios de cálculo semellantes aos resoltos nas sesións. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B5 B8 C3 |
Avaliaranse documentos/informes que o alumnado presentará conforme ás indicacións de cada profesor/a. Neses documentos o alumnado resolverá determinadas cuestións/exercicios utilizando o seu ordenador persoal e os programas informáticos utilizados nas clases. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles alumnos cunha suma de puntuacións igual ou superior a 50 (de 100) puntos, pero que non acadasen os mínimos esixidos nalgunha das dúas partes (prácticas: 15 de 30 puntos; teoría: 28 de 70 puntos) recibirán na acta unha cualificación final de 4,5 (sobre 10). Gardaránse as cualificacións aprobadas entre primeira e segunda oportunidade. Os criterios e metodoloxía de avaliación da 2ª oportunidade será iguais ao da primeira co excepción de que só poderá optar a Matrícula de Honra o alumnado presentado na primeira oportunidade. A cualificación de NON PRESENTADO só figurará para aquel alumnado que non realizase NINGUNHA das actividades avaliables. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, os profesores adoptarán as medidas que consideren oportunas para non perxudicar a súa cualificación. No caso de situacións excepcionais debidamente xustificadas poderán adoptarse medidas adicionais para que o estudante poda superar a materia, tales como flexibilidade na data de presentación de traballos ou realización dunha proba global de avaliación da aprendizaxe.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pevsner J (2015). Bioinformatics and Functional Genomics. Wiley Blackwell
Kulkarni S, Pfeifer J (2015). Clinical Genomics. A guide to Clinical NGS. Academic Press, Elsevier
Robison PN, Piro RM, Jäger M (2018). Computational Exome and Genome Analysis. CRC Press, Taylor & Francis Group
Brown TA (2018). Genomes4. Garland Science, Taylor & Francis Group |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á bioloxía molecular /614522004 | Xenética e evolución molecular/614522005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de bioinformática/614522008 |
|
Observacións |
Para cursar esta materia cómpre, como mínimo, un nivel de inglés equivalente a un B1. Según a normativa da UDC para o curso 2023/24, se a materia non conta con alomenos cinco estudantes matriculadas/os, pasará a impartirse en réxime de titorías. Isto significa que unicamente se impartirían 15 horas presenciais das 42 programadas. |
|